Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Vista Ultimate i en mnd nå, og er strålende fornøyd, bortsett fra to ting som plager meg:

 

1. Jeg trenger hjelp til å finne et skikkelig partisjoneringsverktøy for Vista. Noen som har forslag?

 

2. Spiller BF2 med specsa i signaturen min. Etter at jeg installerte Vista er det blitt en framedrop på 10 - 20, noe som plutselig fører til lagg når det blir mange folk på kartet. Har nyeste drivere, etc, og har prøvd å slå av Sidebar før jeg starter spillet, men hjelper ikke nevneverdig. Noen som har opplevd det samme og kan hjelpe?

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Har brukt Vista Ultimate i en mnd nå, og er strålende fornøyd, bortsett fra to ting som plager meg:

 

1. Jeg trenger hjelp til å finne et skikkelig partisjoneringsverktøy for Vista. Noen som har forslag?

 

Takker på forhånd for alle svar :)

8301008[/snapback]

 

Win + R -> "%SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s"

 

Vista har det innebygget :)

Lenke til kommentar

er det verdt å kjøre vista ultimate på en Dell dimension 9150.

3 gb ram

1 stk traptor 150 gb. 10000 rpm

1 stk 500 gb hdd. 7200 rpm

3.6 GHz dual core CPU

PSU 350 watt.

Nvidia GEforce 7900 gs.

 

 

har hatt vista før. men fant aldrig de rette driverne slik at alt funket. skjermkort vifta roa setg aldrig ned. så jeg ga opp etter 1 månde. syntes det bråkte.

 

hvis noen kunne hjulpet meg med den skjermkortet og fått vifta til å roe seg ned. så skal jeg kjøre vista :)

Lenke til kommentar
Har brukt Vista Ultimate i en mnd nå, og er strålende fornøyd, bortsett fra to ting som plager meg:

 

1. Jeg trenger hjelp til å finne et skikkelig partisjoneringsverktøy for Vista. Noen som har forslag?

 

8301008[/snapback]

 

Greit at Vista har sitt eget, men jeg liker likevel å bruke Acronis Disk Director 10. Synes det funker bedre, og gir meg mer kontroll.

Lenke til kommentar
har hatt vista før. men fant aldrig de rette driverne slik at alt funket. skjermkort  vifta roa setg aldrig ned. så jeg  ga opp etter 1 månde. syntes det bråkte.

 

hvis noen kunne hjulpet meg med den skjermkortet og fått vifta til å roe seg ned. så skal jeg kjøre vista :)

8301269[/snapback]

Det finnes to måter som funker til å senke vifte hastigheten i Vista pr. dags dato.

 

ExperTool og nTune.

 

Hvis du får ExperTool til å funke ordentlig så er det det beste, hvis ikke. Bruk nTune til å senke ned hastigheten, men da må du stille den ned for hver gang du restarter.

Lenke til kommentar
2. Spiller BF2 med specsa i signaturen min. Etter at jeg installerte Vista er det blitt en framedrop på 10 - 20, noe som plutselig fører til lagg når det blir mange folk på kartet. Har nyeste drivere, etc, og har prøvd å slå av Sidebar før jeg starter spillet, men hjelper ikke nevneverdig. Noen som har opplevd det samme og kan hjelpe?

8301008[/snapback]

Samme her, får framedrop på ca 20fps. Må vel bare vente på noen bedre drivere.

 

Edit:

Greit at Vista har sitt eget, men jeg liker likevel å bruke Acronis Disk Director 10. Synes det funker bedre, og gir meg mer kontroll.

8301537[/snapback]

Å dette fungerer fint sammen med vista?

Endret av MeVoN
Lenke til kommentar

Er det meningen at hard disken aldri skal få pause i Vista? Synes den jobber konstant, det blir slitsomt i lengden, og når jeg ser på taskmanger er det ikke noe cpu forbruk eller noen program som gjør noe spesielt nevneverdig. Dette kan den finne på å gjøre mens jeg står i IDLE, sånn helt uten videre. Syns også den jobber unødvendig mye ved spilling i Battlefield 2, og 2142. Må vente ca. 15 minutt før den tir i still slik at det går flytende.

Slik var det ikke i XP, og kan ikke tenke meg at det skal være sånn i Vista heller. Har forøvrig ganske god maskin: E6400, 1 GB PC 5300 Ram, X1900GT. Kan ikke tenke meg at det skal være så lite ram at den må legge minne over på disken i IDLE.

 

Er det noen andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Er det meningen at hard disken aldri skal få pause i Vista? Synes den jobber konstant, det blir slitsomt i lengden, og når jeg ser på taskmanger er det ikke noe cpu forbruk eller noen program som gjør noe spesielt nevneverdig. Dette kan den finne på å gjøre mens jeg står i IDLE, sånn helt uten videre. Syns også den jobber unødvendig mye ved spilling i Battlefield 2, og 2142. Må vente ca. 15 minutt før den tir i still slik at det går flytende.

Slik var det ikke i XP, og kan ikke tenke meg at det skal være sånn i Vista heller. Har forøvrig ganske god maskin: E6400, 1 GB PC 5300 Ram, X1900GT. Kan ikke tenke meg at det skal være så lite ram at den må legge minne over på disken i IDLE.

 

Er det noen andre som har samme erfaring?

8303765[/snapback]

Har samme erfaring her også, tror det er pagefilen som jobber som faen. I følge Resource Monitor er det det i alle fall.

 

Blir å øke RAMen fra 1 til 2 gb i løpet av neste uke, tror det skal hjelpe ganske så godt på =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...