Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte jeg skulle prøve å utsette aktiveringen i dag, men det komm opp en feilmelding :hmm:  :dontgetit:

8267264[/snapback]

Det funket ikke hos meg heller. Selv om jeg prøvde to oppskrifter (inkludert den med registerendringa). Modusen med redusert funksjonalitet var så bundet på hender og føtter at det var ubrukelig. Løsningen ble å kaste ut Vista. Nå bruker jeg XP mens jeg venter på at mitt neste OS skal bli lansert (19. April).

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle prøve å utsette aktiveringen i dag, men det komm opp en feilmelding :hmm:  :dontgetit:

8267264[/snapback]

Det funket ikke hos meg heller. Selv om jeg prøvde to oppskrifter (inkludert den med registerendringa). Modusen med redusert funksjonalitet var så bundet på hender og føtter at det var ubrukelig. Løsningen ble å kaste ut Vista. Nå bruker jeg XP mens jeg venter på at mitt neste OS skal bli lansert (19. April).

8267906[/snapback]

Hva er det du skal skifte på i registeret da, kunne vært intressant å sett om dette funker for meg..

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en data med Home Premium, f.eks. denne; får jeg 32-bit eller 64-bit da?

8267969[/snapback]

Hvis du trykte på utvidet info, ville du ha funnet ut at det var en 64-bits prossesor ;)

8268352[/snapback]

At det er 64-bits prossesor, betyr det at OS'et er 64-bit? Og betyr det at jeg da kan kjøre 64-bit programmer?

Lenke til kommentar
At det er 64-bits prossesor, betyr det at OS'et er 64-bit? Og betyr det at jeg da kan kjøre 64-bit programmer?

8268473[/snapback]

Det står ikke om det er 64bit-utgaven av Vista Premium eller 32bit-utgaven. Ring komplett og hør med de. De skal kunne finne ut av det.

Dersom det er 64bit-utgaven av Vista så kan du kjøre 64bit programmer. Dersom det er 32bit-utgaven kan du ikke kjøre 64bit programmer.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en data med Home Premium, f.eks. denne; får jeg 32-bit eller 64-bit da?

8267969[/snapback]

Hvis du trykte på utvidet info, ville du ha funnet ut at det var en 64-bits prossesor ;)

8268352[/snapback]

8268473[/snapback]

Beklager, men misforsto spørsmålet ditt :whistle:

Ser at Simen1 ga deg et skikkelig svar istedet.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Hadde prøveversjon av Vista Premium installeret på maskina, og har det fremdeles. Jeg har brukt -rearm funksjonen en gang og det fikk jeg til. Alt fungerte bra, fikk 30 nye dager. Men så brukte jeg XP i ei uke for å sammenligne og bruke noen programmer som ikke fungerer i Vista. Så prøvde å boote i Vista og da vil han at jeg skal reaktivere Vista, og hjelper ikke å bruke samme CD-key. Hva skjedde? Noe måte å få Vista til å fungere igjen uten å måtte installere på nytt? Er fremdeles minst ei uke til jeg skulle ta neste -rearm.

Lenke til kommentar

prostoman: Jeg opplevde også plutselig å ikke kunne rearm Vista lengre. Prøvde også trikset med registerendring uten hell. Vista ble redusert til det ubrukelige så jeg fjernet det helt. Alt for mye styr å få programmer, drivere og ikke minst selve Vista til å fungere. Jeg har nå installert WinXP som en midlertidig løsning i vente på at mitt neste OS skal bli lansert 19. april.

Lenke til kommentar
prostoman: Jeg opplevde også plutselig å ikke kunne rearm Vista lengre. Prøvde også trikset med registerendring uten hell. Vista ble redusert til det ubrukelige så jeg fjernet det helt. Alt for mye styr å få programmer, drivere og ikke minst selve Vista til å fungere. Jeg har nå installert WinXP som en midlertidig løsning i vente på at mitt neste OS skal bli lansert 19. april.

8270213[/snapback]

Hva er det som blir lansert 19. april da?

Leopard?

Lenke til kommentar

Zero_: Ang. Adobe. Når du kjører exe fila for innstallasjon blir filene pakket ut på harddisken din (husker ikke hvor). Det vil bli laget en mappe som du må kopiere til en annen plass på harddisken din når feilmedlingen kommer. Når du trykker ok og innstalasjonsprogrammet slutter kan du så kjøre setupfila i mappa du kopierte til en annen plass på harddisken din.

Håper du forstår hva jeg mener. Det var i alle fall sånn jeg måtte gjøre det for å få lagt inn programmet.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...