Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får stadig opp melding om at "Windows-vertsprossess (Rundll32) har sluttet å virke". Det kommer opp når jeg gjør store operasjoner, som f.eks å slette mange store filer samtidig.

Noen som vet råd ? :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan fjerne overvåkning av mapper i Mediacenter?

Tenker da på noe utenfor Mediacenter. Vet ikke om det er en bug eller hva men innhold i mapper som har vært overvåket forsvinner ikke.

Nå har jeg fjernet alle mapper fra bibliotek i Mediacenter, men alt er der like forbanna. Dermed har jeg en hel masse crap blandt musikk, film og bilder i mediacenter som ikke burde vært der :hmm:

Mojo Pin Postet i dag, 18:19

Jeg får stadig opp melding om at "Windows-vertsprossess (Rundll32) har sluttet å virke". Det kommer opp når jeg gjør store operasjoner, som f.eks å slette mange store filer samtidig.

Noen som vet råd ? 

Jeg vet egentlig ikke råd, og særlig ikke hvis det bare skjer ved sletting av filer. Men hos meg har Rundll32 problemer vært tilknyttet Nvidia drivere. Av mine 3 maskiner er det bare en med Nvidia, og det er også bare på den rundll32 kjører, og dermed også bare på den jeg har hatt problemer at den har stoppet.

Så mitt tips er at dette har noe med Nvidia og gjøre. Nvidia driverne legger til vertsmodulen rundll32.exe i oppstarten.

Du kan kanskje også få noen nærmere hint om du sjekker problemloggen din, og høyreklikk på "runddl32 stopped working" og "vis problem detaljer".

Hos meg har det såvidt jeg kan se vært GDI32.dll som har feilet noen ganger når jeg sjekker detaljer for rundll32 stopp.

(Description:

gdi32.dll contains functions for the Windows GDI (Graphical Device Interface) which assists windows in creating simple 2-dimensional objects)

Lenke til kommentar
Har tenkt på det samme som deg _Zero. Vi to er i samme båt, men jeg er skeptisk til å installere noe nå. Har så lite lyst til å ødelegge alt til når jeg endelig får den i posten...

8221861[/snapback]

Har vært litt skeptisk jeg og, men jeg har funnet en versjon som ikke er påvirket av noen cracker eller noe sånt. Og hvis noe skal gå galt så har jeg noen recovery cd'er som jeg bare kjører inn og så er alt som før igjen...

Men et lite spørsmål før jeg begynner å installere snart. Bør jeg kjøre en clean install eller oppgradering? Siden det er oppgraderingsversjon jeg har bestilt så tror jeg at jeg må ta å kjøre en oppgradering, men lurer på om det er mulig å kjøre en clean install og...

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Object Dock med Vista? Kjøpte det i går og satt ganske lenge med å sette opp snarveiene, finne nye ikoner osv osv. Skrur av pc`n, og når jeg starter den igjen så er alt vekk, og det eneste som er der dock`en var, er en liten firkant uten innhold. Denne er også MYE mindre enn den jeg laget. Har restartet, men til ingen nytte. :(

Lenke til kommentar
Men et lite spørsmål før jeg begynner å installere snart. Bør jeg kjøre en clean install eller oppgradering? Siden det er oppgraderingsversjon jeg har bestilt så tror jeg at jeg må ta å kjøre en oppgradering, men lurer på om det er mulig å kjøre en clean install og...

8223130[/snapback]

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...graderere/35961

8223998[/snapback]

Har sett den ja...

Men jeg kjører en oppgradering jeg nå.

Så er jeg på den sikre siden...

EDIT: Det funka ikke med en oppgradering. Fikk beskjed om at innholdet på intallasjonsplaten var skrevet på et annet språk enn det som er på maskinen. Men det er jo samme språk på begge delene, nemlig norsk...

Men tror jeg kjører en clean install likevel. Er godt å få formatert det. Men da er det en liten viktig ting til slutt. Vil jeg få mulighet til å legge inn cd-keyen min i etterkant da?

Håper noen kan svare fort!

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
CD-key kan legges inn naar som helst :)

8225597[/snapback]

Okei...

Jeg har kjørt en clean install nå...

Så får jeg håpe at den cd-keyen jeg får passer, siden den er en oppgraderings-key...

Men de har vell de samme cd-keyen til både oppgradering og vanlig install...

Lenke til kommentar

8225597[/snapback]

Okei...

Så får jeg håpe at den cd-keyen jeg får passer, siden den er en oppgraderings-key...

8225612[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så kan du ikke legge inn en oppdateringslisensnøkkel etter å ha installert. For å kunne bruke en oppgraderingsnøkkel uten å gå via f.eks. Windows XP må du først installere Vista uten nøkkel, for så å "oppgradere" til din Vista-versjon fra Vista (to installasjoner av Vista etter hverandre altså). Man legger så inn nøkkelen sin når man installerer Vista for andre gang (siden dette teller som en "oppgradering").

Det finnes mange rapporter om dette på nettet, men jeg har ingen erfaring selv med bruk av oppgraderingslisensene.

Edit: Jonnar linket jo til en artikkel som forklarte problemet.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

8225597[/snapback]

Okei...

8225612[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så kan du ikke legge inn en oppdateringslisensnøkkel etter å ha installert. For å kunne bruke en oppgraderingsnøkkel uten å gå via f.eks. Windows XP må du først installere Vista uten nøkkel, for så å "oppgradere" til din Vista-versjon fra Vista (to installasjoner av Vista etter hverandre altså). Man legger så inn nøkkelen sin når man installerer Vista for andre gang (siden dette teller som en "oppgradering").

Det finnes mange rapporter om dette på nettet, men jeg har ingen erfaring selv med bruk av oppgraderingslisensene.

8225649[/snapback]

Hmmm....

Blir vell så jeg må installere det på nytt når jeg får cd-keyen da :hmm:

Jeg kan vell bruke denne metoden?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Jeg kan vell bruke denne metoden?

8225660[/snapback]

Det var vel muligens det jeg sa du skulle? :roll:

8225766[/snapback]

Beklager...

Glemte den :ermm:

Men et lite spørsmål...

Funker F-Secure 6 i vista?

Skulle prøve å installere det i går, men da fikk jeg en melding før installasjonen at det var kjente problemer med programmet...

Lenke til kommentar
Men et lite spørsmål...

Skulle prøve å installere det i går, men da fikk jeg en melding før installasjonen at det var kjente problemer med programmet...

8225781[/snapback]

Fant dette paa F-Secure sine sider:

Update to F-Secure's products with Vista-support will be downloadable free of charge for those customers with valid subscriptions to their present F-Secure products.

http://www.f-secure.com/vista/

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Men et lite spørsmål...

8225781[/snapback]

Fant dette paa F-Secure sine sider:

Update to F-Secure's products with Vista-support will be downloadable free of charge for those customers with valid subscriptions to their present F-Secure products.

http://www.f-secure.com/vista/

8225900[/snapback]

Takker...

Er litt lat i dag, orker ikke å finne det selv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...