Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så Expose er bedre enn Flip3D liksom da eller? Bruker folk heller Expose? Eller Switcher da, som det heter til Vista.

8212180[/snapback]

Det vet jeg ikke, men det er vell litt smak og behag tenker jeg. Har ikke fått prøvd ut funksjonen enda siden jeg fortsatt sitter å venter på den utrolig trege express upgrade versjonen (:realmad:)...

Lenke til kommentar
Så Expose er bedre enn Flip3D liksom da eller? Bruker folk heller Expose? Eller Switcher da, som det heter til Vista.

8212180[/snapback]

Jeg ble helt avhengi av expose på mac, men i vista bruker jeg det aldri. Rett og slett fordi det er så tungvint. På mac vdrar jeg bare musa i ene hjørnet og klikker på det vinduet jeg vil ha frem. i Vista føler jeg det er likså lett å bare klikke nede på startmenyen etter det vinduet jeg leter etter. Ikke like smooth menmen..

Lenke til kommentar

8212180[/snapback]

Jeg ble helt avhengi av expose på mac, men i vista bruker jeg det aldri. Rett og slett fordi det er så tungvint. På mac vdrar jeg bare musa i ene hjørnet og klikker på det vinduet jeg vil ha frem. i Vista føler jeg det er likså lett å bare klikke nede på startmenyen etter det vinduet jeg leter etter. Ikke like smooth menmen..

8212632[/snapback]

Switcher er saken for deg da: http://insentient.net/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har hatt litt problemer med Vista nå. Hvis jeg installere programmer så kommer det opp error. Står noe om MSN.

Så må jeg restarte maskinen, og når jeg starter opp så er plutselig MSN avinstallert. Så prøver jeg å installere MSN igjen, går helt fint helt til installasjonen stopper litt før den er ferdig. Og der står den lenge.. Flere timer faktisk.

Går heller ikke ann å gjøre noe på maskinen, den låser seg helt. Så restarter jeg, og der er plutselig MSN installert igjen.

Noen som har opplved det samme?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er det bare jeg som sliter med å få installert programmer? Hver gang jeg installerer noe så henger maskinen seg opp. Får ikke skrudd av datamskinen engang ordentlig. Må holde inn av knappen.

Noen?

Lenke til kommentar

Har noen få spørsmål til dere. Nå er jeg så lei av å vente på Vista så jeg har lyst til å installere det nå. Derfor tenkte jeg at jeg kunne laste ned en fyfy versjon og installere den. (Beklager at jeg tar opp dette temaet).

Det jeg tenkte er at når jeg installerer så velger jeg å ikke skrive inn en cd-key, så jeg benytter meg av prøvetiden på 30 dager til jeg får versjonen jeg har bestilt gjennom express upgrade... Så vidt jeg vet er ikke dette ulovlig, fordi jeg bruker jo ikke en ulovlig cd-key.

Men før jeg gjør dette lurer jeg på en del ting.

Jeg har bestilt Home Premium versjonen. Hvordan blir det når jeg skal skrive inn cd-keyen når den kommer? Er det en fordel å ha installert Home Premium fra før av, eller funker det like greit med å ha installert Utlimate fra før av?

Og så har jeg jo installert en oppgraderingsversjon, så er det mulig at det kan bli noen problemer med cd-keyen da?

Og så et siste spørsmål til sist...

Hvordan er det med funksjonaliteten med det når jeg kjører det i prøvetiden? Er det noen funksjoner som er borte eller er alt der?

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som sliter med å få installert programmer? Hver gang jeg installerer noe så henger maskinen seg opp. Får ikke skrudd av datamskinen engang ordentlig. Må holde inn av knappen.

Noen?

8220332[/snapback]

Bare du det da trur eg... installert 100 programmer!

Lenke til kommentar

Alle funksjoner er der under prøveperioden _Zero

Du må velge riktig versjon ifht den produktnøkkelen du har (får) ved installasjon uten nøkkel.

Det skal i følge HW.no være mulig å oppgradere fra Home Premium til Home Premium. Dette var jo en måte å slippe å ha XP installert i bunn.

Man installerer rett versjon først en gang uten nøkkel, og så "oppgraderer" man den igjen, da med nøkkel.

Se her Artikkel W.no om Vista oppgradering for mer info rundt dette. Har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Har noen få spørsmål til dere. Nå er jeg så lei av å vente på Vista så jeg har lyst til å installere det nå. Derfor tenkte jeg at jeg kunne laste ned en fyfy versjon og installere den. (Beklager at jeg tar opp dette temaet).

Det jeg tenkte er at når jeg installerer så velger jeg å ikke skrive inn en cd-key, så jeg benytter meg av prøvetiden på 30 dager til jeg får versjonen jeg har bestilt gjennom express upgrade... Så vidt jeg vet er ikke dette ulovlig, fordi jeg bruker jo ikke en ulovlig cd-key.

Det ikke noe "fyfy" og installere Home Premium u/key for å ha den i 30dg.

Jeg har bestilt Home Premium versjonen. Hvordan blir det når jeg skal skrive inn cd-keyen når den kommer? Er det en fordel å ha installert Home Premium fra før av, eller funker det like greit med å ha installert Utlimate fra før av?

Og så har jeg jo installert en oppgraderingsversjon, så er det mulig at det kan bli noen problemer med cd-keyen da?

Bare pass på å installere rett versjon (ikke Ultimate).

Da kan du bare legge inn din "Home Premium key" når du får den .

Helt unødvendig å installere pånytt dersom du har rett versjon vs Key kode du får/kjøper.

Hvordan er det med funksjonaliteten med det når jeg kjører det i prøvetiden? Er det noen funksjoner som er borte eller er alt der?

Det er full funksjonalitet i "grace perioden" .

8220482[/snapback]

Lenke til kommentar
Alle funksjoner er der under prøveperioden _Zero

Du må velge riktig versjon ifht den produktnøkkelen du har (får) ved installasjon uten nøkkel.

Det skal i følge HW.no være mulig å oppgradere fra Home Premium til Home Premium. Dette var jo en måte å slippe å ha XP installert i bunn.

Man installerer rett versjon først en gang uten nøkkel, og så "oppgraderer" man den igjen, da med nøkkel.

Se her Artikkel W.no om Vista oppgradering for mer info rundt dette. Har ikke prøvd det selv.

8220828[/snapback]

Okei...

Men hvis jeg bruker oppgraderingsfunksjonen fra den versjonen jeg laster ned og velger Home Premium når jeg ikke skriver inn cd-keyen. Og så når jeg før oppgraderingsversjonen i posten er det bare for meg å taste inn cd-keyen og så er alt i orden...

Går det fint å gjøre det slik, eller er det litt vanskeligere enn det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Noen?

8220332[/snapback]

Bare du det da trur eg... installert 100 programmer!

8220802[/snapback]

Skjønner ikke dette. Kan jo ikke installere noe her :(

Lenke til kommentar

Det ikke noe "fyfy" og installere Home Premium u/key for å ha den i 30dg.

Bare pass på å installere rett versjon (ikke Ultimate).

Da kan du bare legge inn din "Home Premium key" når du får den .

Helt unødvendig å installere pånytt dersom du har rett versjon vs Key kode du får/kjøper.

Det er full funksjonalitet i "grace perioden" .

8220482[/snapback]

8220859[/snapback]

Okei!

Men hvordan er det med språk da?

Laster ned en norsk versjon nå siden jeg har bestilt en norsk versjon.

Men saken er slik at det tar så utrolig lang tid å laste den ned siden det er så få som seeder...

Er det mulig å installere en engelsk versjon får så å installere en norsk språkpakke etterpå? Vil cd-keyen jeg får da fungere eller blir det noe kluss da?

Beklager at jeg spørr så mye, men vil ikke ødelegge alt ved å installere feil versjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...