Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det amerikanske transport-departementet ser ikke noe poeng i å oppgradere til Vista, IE7 og Office 2007 og legger ned forbud i organisasjonen mot disse. (Det er en fordel at alle jobber med samme filformater og da er det kjipt om f.eks et dokument ikke lar seg åpne i Word 2003 som resten av organisasjonen har)

8099127[/snapback]

Kommentaren at de ikke ser noen grunner virker litt søkt.

 

Bare tenk hvor mange timer du sparer i Word 2007 _alene_. Det som pleide å ta mange, mange tastetrykk og mye frem og tilbake å ordne går omtrent av seg selv nå ;)

Lenke til kommentar
Det amerikanske transport-departementet ser ikke noe poeng i å oppgradere til Vista, IE7 og Office 2007 og legger ned forbud i organisasjonen mot disse. (Det er en fordel at alle jobber med samme filformater og da er det kjipt om f.eks et dokument ikke lar seg åpne i Word 2003 som resten av organisasjonen har)

 

Jeg er usikker på om dette betyr at de har tenkt å oppgradere til Linux ved neste korsvei eller holder seg til f.eks XP, OpenOffice og Firefox.

8099127[/snapback]

Nja, har ikke lest linken, men det er vel alltid et dilemma for større organisasjoner når teknologi skal byttes ut. Jeg ser heller ikke for meg at så veldig mange finner det tvingende nødvendig å bytte til Vista nå. Hvofor skulle de det?

Og det er ikke heller noe nytt problem at man lett enten har for nytt, eller for gammel teknologi ifht "resten av verden" med de kompabillitetsproblemer det gir.

 

Med den markedsandelen MS har er det vel ikke så sansynelig at Linux skal gjøre de så mye mer på "samme side" som resten av organsiasjonen, eller omverden forøvrig..?

 

Men det med IE7 skjønner jeg ikke helt tanken bak. Det er vel heller snakk om å syncronisere eventuelle overganger og oppgraderinger vil jeg tro. Ellers hadde de vel sittet på Win95 og IE4 enda.

Lenke til kommentar
Men det med IE7 skjønner jeg ikke helt tanken bak. Det er vel heller snakk om å syncronisere eventuelle overganger og oppgraderinger vil jeg tro. Ellers hadde de vel sittet på Win95 og IE4 enda.

8100207[/snapback]

Det kan hende de har standarisert på Firefox slik at man unngår at godt kodede sider på deres intranett vises feil. Microsoft har jo ikke akkurat vært flinke til å følge HTML-standarder og lignende.

Lenke til kommentar
Simen1 Postet i dag, 18:44

Det kan hende de har standarisert på Firefox slik at man unngår at godt kodede sider på deres intranett vises feil. Microsoft har jo ikke akkurat vært flinke til å følge HTML-standarder og lignende.

Det kan selvfølgelig hende, det tenkte jeg ikke på. Jeg tok det nærmest for gitt at de kjørte IE, og da sliter jeg litt med å forstå hvorfor noen ikke skulle ønske å gå fra IE6 til IE7.

 

Er forresten dette problemet virkelig så stort fremdeles?

Det er jo veldig populært argument i diskusjoner om nettlesere, men jeg bruker altså IE7 som fast leser (kort og godt fordi jeg liker den bedre enn de andre) og syns ikke jeg støter på så mye problemer som alle som dømmer den nord og ned tydeligvis vet at det er.

 

For meg er det litt påfallende at de som ikke vil ta i den med ildtang har så bred erfaring i hvor dårlig den fungerer. Jeg har ikke teknisk kunnskap nok til å kunne avgjøre dette spørsmålet, men hvordan er det jeg burde merke det?

Lenke til kommentar
Er forresten dette problemet virkelig så stort fremdeles?

Det er jo veldig populært argument i diskusjoner om nettlesere, men jeg bruker altså IE7 som fast leser (kort og godt fordi jeg liker den bedre enn de andre) og syns ikke jeg støter på så mye problemer som alle som dømmer den nord og ned tydeligvis vet at det er.

8101602[/snapback]

Problemet er faktisk ganske stort fremdeles. Det er dessverre mange webdesignere som har kapitulert for Microsoft og koder feil med vilje for at det skal se bra ut i IE. Ofte lages det flere versjoner av hver nettside. Først finner websiden ut hvilken nettside du bruker og deretter serverer deg enten den versjonen som er bra ut i IE eller den som ser bra ut i andre nettlesere. Dette er nok grunnen til at du ikke ser så mange av feilene selv om de er der.

Lenke til kommentar

Ok Simen, men da tolker jeg det dithen at dette egentlig er først og fremst er et problem som rammer webdesignere. Sjangsen for at jeg som bruker skal få feilvisning i nettleseren burde være mindre med IE enn konkurrentene's. Rett og slett fordi de fleste som lager nettsider vel er mer opptatt av å nå mest mulig publikum, heller enn å være opptatt av korrekt koding som flesteparten av brukerne ikke kan se riktig?

Lenke til kommentar
Ok Simen, men da tolker jeg det dithen at dette egentlig er først og fremst er et problem som rammer webdesignere. Sjangsen for at jeg som bruker skal få feilvisning i nettleseren burde være mindre med IE enn konkurrentene's. Rett og slett fordi de fleste som lager nettsider vel er mer opptatt av å nå mest mulig publikum, heller enn å være opptatt av korrekt koding som flesteparten av brukerne ikke kan se riktig?

8102627[/snapback]

 

Indirekte rammer det brukeren også (og i endel tilfeller direkte). Sider får mindre funksjonalitet fordi det koster så mye tid å få ordnet det for alle browsere, ressurser kastets bort på dill, man kan risikere at sider ikke fungerer (heldigvis svært uvanlig blitt, med enkelte MS-sider som unntak).

 

Og mange lager jo en webside som en hobby-sak en gang i blant, inkl meg, å få CSS til å funke på samme måte i IE som de to andre browserene er jo et mareritt...

 

AtW

Lenke til kommentar
ATWindsor Postet i dag, 21:54

Indirekte rammer det brukeren også (og i endel tilfeller direkte). Sider får mindre funksjonalitet fordi det koster så mye tid å få ordnet det for alle browsere, ressurser kastets bort på dill, man kan risikere at sider ikke fungerer (heldigvis svært uvanlig blitt, med enkelte MS-sider som unntak).

Ja, jeg ser at dette kan være en langsiktig konsekvens av at MS går sine egne veier. Men for meg som sluttbruker her og nå rammer jo ikke dette noe mer meg med IE7 enn de andre. Eller dvs, det er altså min påstand ut fra teorien om at man lager nettsider først og fremst for visning i nettleseren "folket" bruker.

 

Og mange lager jo en webside som en hobby-sak en gang i blant, inkl meg, å få CSS til å funke på samme måte i IE som de to andre browserene er jo et mareritt...

Det argumentet skjønner jeg jo veldig godt, og at de som driver med webdesign da fryktelig gjerne vil ha oss vekk fra IE har jeg forståelse for etter å ha hørt argumentene. Selv har jeg bare gjort det i så enkel form, og med MS Frontpage, at jeg har ikke merket noe til det.

Men skal du altså lage noe jeg og flertallet av befolkningen skal se får du bare sørge for at det funker i IE7 :p .

Lenke til kommentar
Har du tatt en titt i kontrollpanel "problemrapporter og løsninger" og vis problemlogg ATW?

Jeg har mye nyttig info der hos meg i alle fall, har fått en grei indikasjon på hva som feiler :)

8103562[/snapback]

Hos meg ligger Internet Explorer i den lista.. henger seg hele tida.. :/

men opera er tingen:)

 

com surrogate har for øvrig jeg også fått noen få meldinger om

Lenke til kommentar
Har du tatt en titt i kontrollpanel "problemrapporter og løsninger" og vis problemlogg ATW?

Jeg har mye nyttig info der hos meg i alle fall, har fått en grei indikasjon på hva som feiler :)

8103562[/snapback]

 

Ja, av en eller annen grunn så står det bare om dill der, bluescreens kommer ikke med.. (ihvertfall såvidt jeg kan se)

 

AtW

Lenke til kommentar

Sitter å installerer Fifa 2007 nå. Prøvde å legge det i D:\Spill\Fifa 2007, men da fikk jeg beskjed om at installasjonsprogrammet ikke kunne opprette den mappen.

 

Prøvde også andre steder på D:\ men den ville fortsatt ikke.

 

Måtte legge inn på C:\Programfiler\EA Sports\Fifa 2007

 

Prøvde å kjøre installasjonprogrammet som administrator og prøvde også i kompabilitetsmodus for XP men det hjalp lite.

 

Noen andre som har hatt problemer med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...