Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope, fynker ikke. Litt kjipt å ha en printer som ikke fynker :(

8093961[/snapback]

Prøv å søk etter driveren manuelt =)

Device Manager -> *finn printeren* -> *Høyreklikk* Update driver software... -> Velg at du har en CD.

Dette funka på mobilen til en kompis hvor akkurat det samme skjedde.

jeg har engelsk vista instalert på maskinen. nå har jeg vært å kjøpt meg cd-key og da fulgte jo norsk vista med. er det mulig å instalere den norske oppå den engelske uten å miste noe? :)

8094192[/snapback]

Nei.

Du kan jo laste ned en språkpakke til den engelske da.

Lenke til kommentar
Jeg har deaktivert UAC, men nå får jeg jo opp en advarsel om dette hver gang pcen startes på nytt. Er det mulig å slippe å få denne advarselen?

8094114[/snapback]

Gå til Windows Security Center > På venstre side, nesten midt på står det: "Change the way security center alerts me" > Da kan du velge å slå av dette.

Lenke til kommentar
Kan laste ned språkpakke ja, så lenge det er Vista Ultimate-versjonen han har. Språkpakkene er nemlig en del av Ultimate-extras.

8094538[/snapback]

er det mulig å fjerne at hver gang man skal overføre noe fra en plate eller instalere et program må man trykke "tillate". irriterer meg! er det mulig å slå det av!? isåfall, hvor? :)

var mye dritt jeg hadde instalert så jeg gadd ikke avinstalere. så jeg formaterte bare og instalerte på nytt med norsk.

:)

men jeg skulle instalere driverne til webcamen min. men så kom det bare at det ble feil osv. så jeg så i enhetsbehandling. og prøvde der å instalere driverne på nytt. men det funka ikke :hmm::ermm:

edit: kjører vista ultimate

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Slå av UAC

Gjør slik at du kan slå av UAC (User Account Control)

Start->Kjør->"msconfig". Klikk på "Tools"-TABen og finn "Disable UAC" - merk og klikk "Launch". Restart maskinen.

Lenke til kommentar
Slå av UAC

Start->Kjør->"msconfig". Klikk på "Tools"-TABen og finn "Disable UAC" - merk og klikk "Launch". Restart maskinen.

8095582[/snapback]

uac, hva blir det på norska da når jeg skal lete. har norsk versjon jeg :)

Slå av UAC

8095582[/snapback]

uac, hva blir det på norska da når jeg skal lete. har norsk versjon jeg :)

8095760[/snapback]

det kommer opp cmd når jeg starter den!?

Lenke til kommentar

@ 1915, du kan alternativt skru av som King-Nothing sier i kontrollpanel også.

Ellers skriver du msconfig der det nå står cmd og trykker enter. Forkortelsen UAC heter UAC på norsk også, og ellers er det omtalt som "brukerkontroll".

Lenke til kommentar
Fakturaen burde da vere mer ein god nok. I ordrebekreftelsen står det følgende. Vennligst send originalen eller en bekreftet kopi av kjøpsbeviset (kvittering, faktura eller lignende).

8091857[/snapback]

Jeg sendte kvitteringen (som jeg fikk som pdf fra Komplett) som vedlegg i første mailen. Etter en mnd purret jeg på dem om noe snart skjedde, og da gikk det to dager før jeg fikk svar fra Moduslink:

Dear Mr. xxx,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre..

I have validated your proof of purchase and we will ship your new Vista in three weeks.

Kind Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre.

Har nå gått en uke fra jeg fikk denne mailen, og fortsatt står det at den venter på å bli sendt. Men det er ihvertfall fremgang!

Edit: Mailen jeg sendte til dem var forøvrig på engelsk...

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fakturaen burde da vere mer ein god nok. I ordrebekreftelsen står det følgende. Vennligst send originalen eller en bekreftet kopi av kjøpsbeviset (kvittering, faktura eller lignende).

8091857[/snapback]

Jeg sendte kvitteringen (som jeg fikk som pdf fra Komplett) som vedlegg i første mailen. Etter en mnd purret jeg på dem om noe snart skjedde, og da gikk det to dager før jeg fikk svar fra Moduslink:

Dear Mr. xxx,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre..

I have validated your proof of purchase and we will ship your new Vista in three weeks.

Kind Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre.

Har nå gått en uke fra jeg fikk denne mailen, og fortsatt står det at den venter på å bli sendt. Men det er ihvertfall fremgang!

Edit: Mailen jeg sendte til dem var forøvrig på engelsk...

8097575[/snapback]

Jepp, det nytter å purre! Oppfordrer alle som ikke har gjort det til å gjøre det fortest mulig, ser ut til at det ikke nytter å vente i stillihet.

Lenke til kommentar

Det amerikanske transport-departementet ser ikke noe poeng i å oppgradere til Vista, IE7 og Office 2007 og legger ned forbud i organisasjonen mot disse. (Det er en fordel at alle jobber med samme filformater og da er det kjipt om f.eks et dokument ikke lar seg åpne i Word 2003 som resten av organisasjonen har)

Jeg er usikker på om dette betyr at de har tenkt å oppgradere til Linux ved neste korsvei eller holder seg til f.eks XP, OpenOffice og Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...