Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

winamp låser seg bare du drar over 2000 sanger i playlisten. det er dårlig det ja.

Mediamonkey FTW :dribble: <3

8085980[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvilken Winamp du har prøvd, men min gjør i allefall ikke det. 4000 akkurat nå =)

WMP11 til kort filmer, lang filmer tar jeg gjennom Xboxen :)

____

Lite spørsmål her, skal installere XP siden et par programmer ikke funker optimalt, og har Vista installert nå. Når jeg installerer XP blir boot-loaderen byttet ut, blir Vista å ligge i boot-loaderen til XP, eller må jeg reparere med Vista platen?

8089784[/snapback]

Du må vel innstalere vista på nytt etterpå,vista har ikke en slik rep funksjon som xp,men du finner igjen den gamle i windows old på den disken vista legges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å bli piss lei denne ExpressUpgraden...

Sendte en mail til dem å spurte hvorfor det tar så lang tid. La også ved en kopi av fakturaen. Så når jeg titter innom ordren i dag for å se om det har skjedd noe står det jammen meg at jeg må sende inn kjøpsbevis... :mad:

Har sendt det to ganger nå. Er de blinde de folke der nede eller?!?

Dette er vertfall første og siste gang jeg bestiller noe gjennom dem ja :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel du er ikkje den eneste. Fikk akkurat svar på mailen eg sendte og det virket som de ikkje hadde mottatt kvitteringen eg sendte i eit brev. De bare maste om at det var så mange så hadde bestilt og det derfor tok lengre tid. For sikkerthetsskyld la eg med ein kvittering av pc kjøpet og er eg heldig skjer det noe ein gang.

Lenke til kommentar
Vel du er ikkje den eneste. Fikk akkurat svar på mailen eg sendte og det virket som de ikkje hadde mottatt kvitteringen eg sendte i eit brev. De bare maste om at det var så mange så hadde bestilt og det derfor tok lengre tid. For sikkerthetsskyld la eg med ein kvittering av pc kjøpet og er eg heldig skjer det noe ein gang.

8091756[/snapback]

Okei...

Skjønner egentlig ikke hvorfor de maser sånn om den kvitteringen. Det er jo bare å skjekke vedlegget i mailen og så er det gjort! Det kan vell ikke hende at vi har sendt feil kjøpsbevis da? At de spørr etter noe annet? Tviler egentlig på det siden jeg ikke har noe annet enn fakturaen, men det kan jo hende da? :hmm:

Lenke til kommentar
Fakturaen burde da vere mer ein god nok. I ordrebekreftelsen står det følgende. Vennligst send originalen eller en bekreftet kopi av kjøpsbeviset (kvittering, faktura eller lignende).

8091857[/snapback]

Står dette til meg:

COA bekreftet. Send inn kjøpsbevis. Behandlingen kan ta 10 virkedager etter mottak.

Skal sende en mail snart, men skal vente å se litt først.

Hvis det ikke skjer noe kan ModusLink vente seg en skikkelig saftig mail fra meg ja :D

Men når du sender mail, sender du den på norsk eller engelsk? Har brukt å sende på norsk jeg, men det kan hende de ikke forstår det da :hmm:

Lenke til kommentar
Du må vel innstalere vista på nytt etterpå,vista har ikke en slik rep funksjon som xp,men du finner igjen den gamle i windows old på den disken vista legges.

8091285[/snapback]

Bah, endelig fått alt til å funke igjen.

Når jeg installerte XP, ble boot-loaderen til Vista ødelagt, selv om XP og Vista ikke er på samme partisjon. Fikk med mye om og men installert XP og ordnet opp i boot-loader knølet, Vista partisjonen var ødelagt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en god startup inspector som fynker på Vista. Brukte en som var laget for xp før men trenger en vista kompatibel..

8092962[/snapback]

Startup monitorerer fremdeles de samme registry run entrys,startup folder og windows ini filer.

Så hva som helst som virker i XP kan benyttes hvis programmets installer greier å installere seg på Vista.

Du kan bruke f.eks MSCONFIG eller spybot 1.4

Spybot eksempel i Vista:

post-35394-1173209239_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok. Takker. Må få fjernet quicktime fra oppstart. Men det ble ikke problem. iTunes laget skikkelig krøll på hele systemet når jeg skulle legge inn noen tusen sanger. Skulle sjekke noe drm greier på alle sangene. Hele systemet ble helt buggy.. Rett på dynga med det programmet.

Lenke til kommentar
Når jeg fpr Vista Business 32 bit tilsendt fra ModusLink, kan jeg velge engelsk som språk?

8092104[/snapback]

Du velger språk i bestillingen. Det har da verdt slikt at vis du ville bytte språk måtte du kjøpe ny lisens.

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har store problemer med og installere Kaspersky Anti-Virus 6 på Home Premium

når setupen har kommet halveis får jeg denne mld:

Error 1722. There is a problem with this windows installer

package. A program run as part of the setup

did not finish as expected. Contact your support

personnel or package vendor.

Action InstallDriverKlim6x86, location:

C:\kav\KLIMX86\netcfg.exe, command: -g klim6 -|

"C:\kav\KLIMX86\klim6.inf" -t

"C:\kav\KLIMX86\klim6.cat" -z klim6.cat -c s -n kl_klim6 -i

finner ikke ut hvordan jeg kan fikse dette,

men kanskje det hjelper å installere i Safe Mode?

hvis det hvordan går jeg i safe mode i vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...