Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Nitrius Postet i går, 23:08

Til dere med Nvidia og vista, nye drivere er sluppet:

http://www.nvidia.com/object/vista_driver_news_030207.html

Må si driverne blir bedre =)

Her ble det faktisk bare værre, måtte avinstallere driver igjen.

TV i Mediacenter ble hakkete, og bildet hang i korte øyeblikk slik at det ble ubrukelig å se på. Siden denne pc'n er koblet til vanlig tv er jeg litt avhengig av at akkurat den biten fungerer skikkelig. Fant ingen annen løsning enn å legge inn de gamle igjen.

Heldigvis virker det med 100.65, men ser at jeg har en del feil som er relatert til Nvidia i loggen, så hadde vært fint med noe bedre.

8073592[/snapback]

Har prøvd denne en stund nå,finner ingen feil :)

8075074[/snapback]

Har heller ikke hatt noen problemer med disse driverne så langt.

Supreme Commander gikk mye bedre her nå vertfall og det er jeg glad for.

8075601[/snapback]

Ja det er jo typisk...

Jeg spiller ikke på den pc'n så eventuelle forberdriger på det området hjepler desverre ikke meg.

Men hva slags tv-kort har dere?

Jeg ser ikke bort fra at det er en sammenheng mellom spesifikke tv-kort og disse problemene jeg nevnte. Jeg har Hauppauge PWR150 og det var altså det som fikk problemer med hakking med de nye Nvidiadriverne.

Med de gamle 100.65 ble det bra igjen.

Forøvrig er kanksje driveren til selve tv-kortet/fjernkontrollen også litt umoden. Etter en del styr med Irremote.ini filen har jeg fått fjernkontrollen til å styre Medicenter, men den lever litt sitt eget liv av og til, bla "pause" plutselig uten at jeg har rørt noe har skjedd et par ganger.

Vel, fungerer uansett relativt bra som det er med gjeldende drivere, men kan fortsatt bli bedre/mer stabilt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som kjører de nye beta driverne fra vista, kan dere sjekke control panelet deres og sjekke om dere har et "dødt" nvidia control panel ikon der? for det har nemlig jeg.

Et nvidia ikon uten navn og ingen ting som skjer når jeg klikker på ikonet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Blir jo pluss frakt som gjør at det ca. blir 2500, men så kommer jo norsk moms i tillegg, men selv med 25% oppå de 2500 havner du ikke mer enn på rett over 3 lapper, noe som er 1000 kroner billigere enn her hjemme

8077942[/snapback]

Men så var det prat om at dette egentlig var oem versjon og da blir det jo faktisk enda billigere å kjøpe det her i norge.

8078579[/snapback]

Eneste jeg ikke fatter er hvor folk får at det er OEM versjon fra? For hadde det vært det burde det jo stått om det var 32 eller 64 versjonen! Det står full versjonen av Ultimate, klarer ikke å finne et bevis på at det er noe annet :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg skulle innstalere Vista oem på 2 maskiner i dag, innstalasjonene gikk greit og jeg aktiverte begge maskinene.

Det var da jeg oppdaget at jeg hadde byttet om navnene til de som skulle ha disse :blush:

Hva nå tenkte jeg,begge er jo reg,hadde det enda vært samme utgave,men det var ikke det, den ene var ultimate og den andre en basic.

Vel det var ikke annet å gjøre enn å formatere og legge riktig utgave på riktig maskin og så var det aktivering, begge utgavene ble aktivert på nytt uten et eneste spørsmål :D

Lenke til kommentar
Jeg har lenge irritert meg over blåtann-ikonet som dukker opp etter hver omstart av Vista. Jeg har prøvd å høyereklikke på ikonet og bedt den om å pelle seg vekk, men det hører ikke på meg. Har noen klart å fjerne den helt?

Hvis det skulle være noe tvil om hva det er jeg ønsker å fjerne, er det altså dette ikonet:

8065224[/snapback]

Slik ser det ut hos meg:

post-41752-1173094982_thumb.jpg

Ikke noe problem å fjerne der. :)

Edit: Her forsvinner det når jeg ber det om det.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Jeg har lenge irritert meg over blåtann-ikonet som dukker opp etter hver omstart av Vista. Jeg har prøvd å høyereklikke på ikonet og bedt den om å pelle seg vekk, men det hører ikke på meg. Har noen klart å fjerne den helt?

Hvis det skulle være noe tvil om hva det er jeg ønsker å fjerne, er det altså dette ikonet:

8065224[/snapback]

Slik ser det ut hos meg:

post-41752-1173094982_thumb.jpg

Ikke noe problem å fjerne der. :)

Edit: Her forsvinner det når jeg ber det om det.

8081359[/snapback]

Samme her,ingen problemer med det :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg skaffet meg vista. og jeg lurer på. hva anbefaler dere her å instalere av 64 eller 32 bit!?

jeg har egentlig lyst å instalere 32 bit. fordi da kan jeg instalere de programmene jeg har lyst å bruke.

er ikke driverne annerledes i vista enn i xp!?

Hvilken av vista versjonene anbefaler dere at jeg instalere. jeg tenkte jeg ville ha den største og beste pakken.

husker ikke hvilken av de som var den største men. er ikke Vista ultimate den største pakken!?

1915

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Nå har jeg skaffet meg vista. og jeg lurer på. hva anbefaler dere her å instalere av 64 eller 32 bit!?

jeg har egentlig lyst å instalere 32 bit. fordi da kan jeg instalere de programmene jeg har lyst å bruke.

Hvilken av vista versjonene anbefaler dere at jeg instalere. jeg tenkte jeg ville ha den største og beste pakken.

husker ikke hvilken av de som var den største men. er ikke Vista ultimate den største pakken!?

8083043[/snapback]

Det kommer helt an på hva du skal bruke PCen til det :)

Lenke til kommentar

8083043[/snapback]

Det kommer helt an på hva du skal bruke PCen til det :)

8083100[/snapback]

spilling. surfing msn musikk osv. det jeg altid har brukt å gjort i xp.

men jeg har et D-link Gigabit PCI Adapter DGE-528T

og jeg trenger drivere til det som funker i vista.

men jeg finner det ikke på nette. har søkt på google og dlink sin hjemmeside. men finner ikke det.

håper noen kan finne det =)

1915

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan jeg får mulighet til å spille av flac filer i vista og mediaplayer 11? Den bare lukker seg uten en eneste feilmelding. Har lagt inn codec, så er ikke der problemet er.

Noen tips her?

8083079[/snapback]

Jeg hadde passet meg litt og sjekket litt på nett, media-player har tidligere endret på musikkdelen av filer, og det var problemer med et ihvertfall bildevisningen i Vista drev med det samme. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på et firma vis media-spillere ødelegger data før jeg var sikker på at ting var ok.

AtW

Lenke til kommentar
Blir jo pluss frakt som gjør at det ca. blir 2500, men så kommer jo norsk moms i tillegg, men selv med 25% oppå de 2500 havner du ikke mer enn på rett over 3 lapper, noe som er 1000 kroner billigere enn her hjemme

8077942[/snapback]

Men så var det prat om at dette egentlig var oem versjon og da blir det jo faktisk enda billigere å kjøpe det her i norge.

8078579[/snapback]

Eneste jeg ikke fatter er hvor folk får at det er OEM versjon fra? For hadde det vært det burde det jo stått om det var 32 eller 64 versjonen! Det står full versjonen av Ultimate, klarer ikke å finne et bevis på at det er noe annet :hmm:

8079191[/snapback]

Hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel ikke det.

http://stuff2buy.excitemerchant.com/tab0/s...em_id%253D1khx9

*Thank you for shopping at Stuff 2 Buy! If you are paying by check or money order, please send payment to: Stuff 2 Buy 10332 Main Street Fairfax, VA 22030 *

Første spm. jeg stillte meg er hvordan noen kan selge et nye OS til under gjengs utsalgspris, og liksom attpåtil TJENE på det?

Selgeren du linket til er en kjeltring i full sving, og som begynner å få rapporter på seg. Sånt sett blir det forsåvidt underordnet om det er OEM eller RETAIL Vista versjon, da du sannsynligvis IKKE vil motta noe pakke i det heletatt!

http://www.ripoffreport.com/reports/ripoff236192.htm

http://www.ripoffreport.com/reports/ripoff237847.htm

http://www.ripoffreport.com/reports/ripoff237936.htm

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...