Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som igjen fører til at det meste går fortere.

8076056[/snapback]

Som feks? Det meste går tregere her på Vista enn på XP. Det eneste unntaket jeg kan komme på er å starte precachede programmer. (og denne hastighetsøkningen kommer ikke av at det bruker mye GPU, eller bruker mye ram utenom precaching heller).

AtW

Lenke til kommentar
Microsoft Windows Vista Ultimate FULL VERSION Til bare 310 dollar :dribble: Tenkte jeg helt til det sto, betal med american express  :cry:

8074014[/snapback]

Det blir jo bare 1910kr :eek:

Er dette helt til å stole på da?

8075338[/snapback]

Det er bare lureri, og en OEM "FULLVERSJON". (ikke RETAIL)

Har sett samme lureri på Qxl i det siste, hvor noen oppnådde å få kr.3000 for en "FULLVERSJON" som egentlig koster kr. 1800,- i webshoppen... :thumbdown:

Lenke til kommentar
2GB er bra men om du virkelig ønsker 'nirvana' er 4GB veien å gå mener han

Selvfølgelig er det bedre med mer ram, men å si at man burde ha 4gb for å kjøre Vista er tull. Men det vil jo selvfølgelig være best med mest mulig.

8070940[/snapback]

Da ser det ut til at du og ITavisen er enige. Ikke sant?

Til dere med Nvidia og vista, nye drivere er sluppet:

http://www.nvidia.com/object/vista_driver_news_030207.html

Må si driverne blir bedre =)

8071351[/snapback]

På hvilken måte merket du forskjell?

Microsoft Windows Vista Ultimate FULL VERSION Til bare 310 dollar :dribble: Tenkte jeg helt til det sto, betal med american express  :cry:

8074014[/snapback]

Det blir jo bare 1910kr :eek: Er dette helt til å stole på da?

8075338[/snapback]

+ litt til... blir ikke så veeeeldig mye billigere

8075486[/snapback]

Ja, man må selvfølgelig legge til frakt, moms, fortollingsgebyr, valuttagebyr for transaksjonen og muligens betalingsgebyr på kortet. Jeg vil anslå sluttprisen til å ende på ca 3000 kr. Dette er ca 2950 kroner dyrere enn et annet potent OS: Ubuntu på DVD tilsendt hjem i postkassa.

Lenke til kommentar

Poenget er at begrepet FULLVERSJON blir misbrukt for å villede, når det egentlig blir solgt en OEM. Som sagt, på QXL har det vært lagt ut (og solgt) Vista Ultimate "fullversjon" til Kjøp NÅ/fastpris på kr.3000,- Det sier seg selv at selger ikke har kjøpt Vista Retail til kr.5000,- for deretter å selge disse med tap, på Qxl til fastpris kr.3000

Egentlig burde Fullversjon begrepet vært banned, og det burde kun benyttes OEM eller RETAIL i salgsannonser.

Lenke til kommentar
Dette er ca 2950 kroner dyrere enn et annet potent OS: Ubuntu på DVD tilsendt hjem i postkassa.

8076179[/snapback]

Kostet meg ingenting :dontgetit:

Vel, ikke gjør det til en OS vs OS tråd da, denne er for Vista, og Ubuntu-fans har en egen kategori :innocent:

8076211[/snapback]

Det kostet ikke meg heller noe (versjon 5.10 og 6.06) men de tar vist betalt for trykkingen av DVD'en, omslaget og frakta fra og med v6.10.

Det er vel lov å komme med relevante sammenligninger som innbefatter trådens emne, Vista. Akkurat som man kan sammenligne pris/kvalitet på ATI og Nvidia-produkter i en nvidia-tråd.

Lenke til kommentar
Til dere med Nvidia og vista, nye drivere er sluppet:

http://www.nvidia.com/object/vista_driver_news_030207.html

Må si driverne blir bedre =)

8071351[/snapback]

På hvilken måte merket du forskjell?

I spill.

Nå har jeg for det meste spilt Supreme commander og der økte fps, er ikke sikker på hvor mye, men syns spillet flyter bedre etter de nye driverne.

Har også spilt en mod til hl2 kalt dystopia, men her merka jeg ikke så stor forskjell men nå har source motoren kjørt veldig fint her på vista i forhold til andre spill.

Lenke til kommentar
For dem som ønsket eksempel på hva som går fortere

Det jeg har merket til nå.

Selve instaleringen - vanlig surfing på nett - boote - muliti tasking er også raskere.

8077318[/snapback]

Ok, installering og boot er kanskje kjappere, det tenkte jeg ikke på. Da jeg nesten aldri gjør noen av delen. Nettet går like fort som før (men så har jo jeg en browser som faktisk var kjapp i utgangspunktet :)). Må innrømme jeg ikek har merket noe til at multitasking er noe raskere, til tross for påstått bedre støtte for dual-core, jeg skal prøve å bite meg merke i det.

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen sperre på og overføre filer fra en disk til en annen?

Får I/O device error hver gang jeg prøver og kopiere over en fil fra to forskjellige disker. Må få flyttet over all musikken til en partisjon for og få formatert igjen..

post-105988-1173040603_thumb.png

Endret av Teac
Lenke til kommentar

8074014[/snapback]

Det blir jo bare 1910kr :eek:

Er dette helt til å stole på da?

8075338[/snapback]

+ litt til... blir ikke så veeeeldig mye billigere

8075486[/snapback]

Blir jo pluss frakt som gjør at det ca. blir 2500, men så kommer jo norsk moms i tillegg, men selv med 25% oppå de 2500 havner du ikke mer enn på rett over 3 lapper, noe som er 1000 kroner billigere enn her hjemme

Lenke til kommentar
Ok, takker, håper det fungerer, sitter nå på XP... skal kjøre vista etterpå

8077788[/snapback]

Hadde samme problemet jeg også :hrm:

Men fiksa det lett ved å deaktivere UAC:

Start->Kjør->"msconfig". Klikk på "Tools"-TABen og finn "Disable UAC" - merk og klikk "Launch". Restart maskinen.

Lenke til kommentar
Blir jo pluss frakt som gjør at det ca. blir 2500, men så kommer jo norsk moms i tillegg, men selv med 25% oppå de 2500 havner du ikke mer enn på rett over 3 lapper, noe som er 1000 kroner billigere enn her hjemme

8077942[/snapback]

Men så var det prat om at dette egentlig var oem versjon og da blir det jo faktisk enda billigere å kjøpe det her i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...