Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1-2GB er vel det optimale for XP med tanke på ytelse, så da må nok 2-4gb til i Vista..

Blir fort dyrt for oss med bærbar... :(

8070648[/snapback]

Tror nok ikke jeg ville hatt vista på en bærbar. I såfall måtte det vært basic versjonen. For min del hadde xp fynket fint på en bærbar.

Lenke til kommentar
1-2GB er vel det optimale for XP med tanke på ytelse, så da må nok 2-4gb til i Vista..

Blir fort dyrt for oss med bærbar...

Vista kjører fint på 1gb ram, men 2gb er anbefalt. Hvor får du det fra at du burde opp til 4gb?

Tror nok ikke jeg ville hatt vista på en bærbar. I såfall måtte det vært basic versjonen. For min del hadde xp fynket fint på en bærbar.

Kjører Vista Ultimate på bærbar jeg..funker som bare det. :D

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

8070700[/snapback]

Vista funker fint på min Dell, suger litt mer batteri da, og litt dårligere ytelse.. men alt i alt er jeg fornøyd. Vil ikke være foruten den ekstra luksusen Vista gir meg, stabiliteten derimot.. :wee:

tror forsåvidt at siden jeg har en laptop fra Dell så er det mindre driverproblemer enn om jeg hadde hatt en standard selvkomponert maskin egentlig. Alt av drivere var stort sett på plass, eneste jeg trengte gjøre var å innstallere touch pad driverne til XP ettersom det ikke var noen egne Vista drivere ute.

Lenke til kommentar
Vista kjører fint på 1gb ram, men 2gb er anbefalt. Hvor får du det fra at du burde opp til 4gb?

8070740[/snapback]

Her f.eks. Og jeg har egentlig alltid vært for mye ram. Tror det er mange som er for gniene der. Har fått høre det de gangene jeg har oppgradert til 1gb eller 2gb minne.. "Altfor overkill med så mye minne!!" :roll:

Lenke til kommentar

8070700[/snapback]

Har bestilt vista til min HP Pavilion dv6184.

Tror det kommer til å gå helt fint. Skal oppgradere med mere minne etterhvert + kjøpe et minnekort på 2 giga som jeg også skal bruke til minne...

Kjøpte faktisk en ram brikke i dag, men fikk litt bakoversveis da jeg åpnet pakningen. Jeg hadde nemlig kjøpt en Kingston brikke på 1 giga, men når jeg åpnet pakningen lå det en Samsung brikke på 512 megabyte inni... :ermm:

Lenke til kommentar
2GB er bra men om du virkelig ønsker 'nirvana' er 4GB veien å gå mener han

Selvfølgelig er det bedre med mer ram, men å si at man burde ha 4gb for å kjøre Vista er tull. Men det vil jo selvfølgelig være best med mest mulig.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
tror 2gb kan bli litt knapt når den allerede tar 700mb uten at jeg gjør noen ting. Når jeg spillte spill som foreksempel bf2 i xp spratt ram bruken opp til maks og da er det vel litt lite med 2gb i vista.

8070813[/snapback]

Vista bruker så mye RAM til prefetching. Du har tydeligvis liten peil på hva som er nytt i Vista om du tror at all den RAMen faktisk tar opp plass på den måten du tenker.

Denne RAMen står fritt til disposisjon for alle som trenger den, bare at Vista utnytter de ledige ressursene til å kunne kjøre raskere.

Lenke til kommentar

Nå er det jo egentlig ikke så avgjørende om maskinen er bærbar eller ikke da. Det som avgjør behovet for minnemengde er jo hva man bruker maskinen til. Jeg bruker laptop til kontor, bilder, tilkobling av telefon, kamera, TomTom, osv og kan ikke si jeg føler behov for mer enn 1GB på den maskinen.

Det samme gjelder stue-pc'n, har ikke behov for mer enn 1GB der heller.

Lenke til kommentar

eskhyo: RAM som brukes til prefetch er tilsynelatende ikke telt med. Hvis du ser i statistikken i task manager burde du se at du nesten aldri har mer enn 10-100 MiB RAM ledig, selv om forbrukt minne er oppgitt til noe mye lavere enn den totale minnemengden.

Lenke til kommentar
[Tror nok ikke jeg ville hatt vista på en bærbar. I såfall måtte det vært basic versjonen. For min del hadde xp fynket fint på en bærbar.

8070700[/snapback]

Merkelig utsagn. Jeg kjørte Vista Beta versjoner ganske glatt på min gamle Coop Medion bærbare som er til reparasjon for tiden. Den har nå XP Home, men det er kun fordi jeg ikke synes det er verdt pengene å kjøpe Vista lisens til den.

Min nye bærbare med Core2Duo og 2GB RAM tror jeg vil trives godt med Vista Home Premium når jeg får oppgraderingen om noen uker.

Det er ikke snakk om bærbar eller ikke, men prosessor, minne og grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...