Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snekker`n Postet i dag, 00:35

Om ikke akkurat den var så mye propaganda så er det nok av dem, jeg tør påstå at driverproblem og uerfarne brukere er 90% av problemet og ingen av de årsakene er Vista sin feil.

MS har klart gått ut med minimumskrav til maskinene,jeg har innstalert på flere som ikke holder dsse kravene uten problem,det viser vel at MS har gardert seg her. Selvsagt har jeg møtt på noen problemer med at det ikke finnes driver til et 3djepartsprogramm, men igjen er ikke det MS sin feil, de skal vel neppe lage drivere for andre

Kan godt være du har rett i det. Siden jeg verken er noe fan, eller hater av MS er det egentlig ikke så viktig hvem sin feil det er for meg. Når jeg anbefaler folk og vente litt er det fordi jeg tror (og håper) bildet vil se helt anderledes ut om et halvt års tid. Drivere vil være mye bedre, og man vil ha oppdaget og fikset de feil som eventuelt ligger i Vista.

Jeg opplever neste daglig en eller annen, tja kall det uregelmessighet på en av mine maskiner. Jeg tror mye av det skyldes drivere og delvis inkompabillitet.

En annen sak når det gjelder spørsmål om og anbefale oppgraderinger, er at det for veldig mange ikke virker så veldig interessant å betale en god del penger for noe de ikke ser helt nytten av. Men det er vel en litt annen diskusjon, de ser rett og slett ikke behovet for investeringen i Vista vs XP. ;)

8065829[/snapback]

Nei pr i dag er det vel egentlig ikke noen annen grunn til å oppdatere til vista enn at du er nysjerrig på dette og ønsker å prøve dette, men til dem som i dag sitter uten os og skal kjøpe ny maskin annbefaler jeg vista,da det nok er fremtiden, de med xp kan godt vente en stund.

Kan jo være en ide å bruke tiden til å spare penger og ha råd til å kjøpe den utgaven en ønsker på lovlig vis :)

Lenke til kommentar
Superfetch regnes ikke med i det tallet.

AtW

8068331[/snapback]

Noe av det som er under "cachelagret" må jo regnes med, siden det bare er 2045 - 1526 + 15 = 535 MiB RAM ledig til andre ting ifølge verdiene under "fysisk hukommelse". Det virker som en rimelig antagelse at superfetch er helt eksludert, men hva ellers er det som teller med i minnebruket som da ligger under cachelagret? Task manager sine verdier er ganske mystiske IMO, så hvis noen vet om en liten guide som forklarer verdiene kunne det vært nyttig.

Lenke til kommentar
Takk for at du sendte en bestilling av Windows Vista Home Premium 32-bit DVD OEM.

Valideringen er nå fullført og vi behandler ordren. Du kommer til å motta bestillingen innen 4-6 uker og motta en e-postbekreftelse når bestillingen sendes. Dessuten kan du til enhver tid besøke https://upgradeweb.moduslink.com/vista/hp eller sende e-post til [email protected] for å kontrollere bestillingen.

Hvis du ikke mottar bestillingen innen den angitte tidsrammen, ber vi om at du melder fra til oss før 1. mai 2007 for engelskspråklige versjoner av produktet og 1. juni 2007 for ikke-engelskspråklige versjoner av produktet slik at vi kan undersøke saken og sende din bestilling. Etter disse datoene kan det hende at vi ikke er i stand til å behandle din forespørsel.

Endelig!

Lenke til kommentar
simalarion Postet i dag, 18:31

Hvorfor tar det en evighet å få produktet som dere har kjøpt etter validering?

Alt fra MS med "Express" foran betyr vel at man neppe vil bli imponert...

Men slik jeg har fortsått dette er noe av grunnen til den lange ventetiden at produsentene skal legge ved en cd med alle drivere til hver enkelt maskin, og at denne prosessen tar tid.

Vet ikke hvor riktig dette er, men er i alle fall hva jeg har lest som forklaring på den ekstrem trege "express"-ugrade'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Takk for at du sendte en bestilling av Windows Vista Home Premium 32-bit DVD OEM.

Valideringen er nå fullført og vi behandler ordren. Du kommer til å motta bestillingen innen 4-6 uker og motta en e-postbekreftelse når bestillingen sendes. Dessuten kan du til enhver tid besøke https://upgradeweb.moduslink.com/vista/hp eller sende e-post til [email protected] for å kontrollere bestillingen.

Hvis du ikke mottar bestillingen innen den angitte tidsrammen, ber vi om at du melder fra til oss før 1. mai 2007 for engelskspråklige versjoner av produktet og 1. juni 2007 for ikke-engelskspråklige versjoner av produktet slik at vi kan undersøke saken og sende din bestilling. Etter disse datoene kan det hende at vi ikke er i stand til å behandle din forespørsel.

Endelig!

8069051[/snapback]

fikk den i dag jeg også... puuh

Lenke til kommentar

Høyreklikk på skrivebordet og velg vis -> klassiske ikoner.

Må si at jeg blir imponert over Vista`s evne til å finne drivere og andre løsninger som funker. Har fått mange bluescreen`er pga en .sys fil som tilhører skjermkortet, og selv etter at jeg prøvde 3-4 drivere fra Nvidia fikk jeg fortsatt denne ganske ofte. Etter restart pga bluescreen kan jeg velge å la Vista se etter løsninger. Hadde ikke tro på det siden denne funksjonen i XP fungerte heller dårlig, men måtte jo prøve. Den gikk på nettet og la inn en ny driver, og etter dette har jeg ikke fått èn bluescreen.

Samme funksjon brukte jeg når jeg ikke fikk satt opp nettverket skikkelig. Hadde prøvd det aller meste, men løsningen ble å la Vista diagnoisere og finne en løsning. Også dette vellykket: :)

Skulle likt å visst hva den gjorde, men nå fungerer ihvertfall ting. :)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Har en Radeon 9600 Atlantis kort.

Nå for jeg plutselig ikke oppløsningen høyere enn 1024X768.

Mener å huske at på RC1 kunne jeg få helt opptil 1280X1024.

Til info så kan jeg legge til at har ny en ny installert Vista og lastet ned og installerte nyeste RADEON drivere fra Ati.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...