Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

---

8061675[/snapback]

---

8062003[/snapback]

Hvilken mail sendte du til?

Skal sende inn fakturaen på nytt igjen jeg og.

8062171[/snapback]

Sendte til denne adressen: [email protected]

Her er mailen jeg sendte og fikk i retur (i motsatt rekkefølge):

Email id: xxx

Order number: xxx

Dear Mr. xxx,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre..

I have validated your proof of purchase and we will ship your new Vista in three weeks.

Kind Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre.

Toll-Free phone :

Germany : 00800 666 44 666

United Kingdom : 00800 666 44 666

France : 00800 666 44 666

Italy : 00800 666 44 666

Netherlands : 00800 666 44 666

Spain : 900 973154

Toll paid Phone :

Phone :+31 880016102

Fax :+31 555433946

Address :

Technical Upgrade Program Vista

P.O. Box 252

7300 AG Apeldoorn

The Netherlands

Web site : http://upgradeweb.moduslink.com/vista/

E-Mail : Europe : [email protected]

-----Original Message-----

From: [email protected]

Sent: Monday, February 26, 2007 10:13 AM

Subject: Informasjonsforespørsel xxx

In january I bought a new HP laptop with Windows MCE with the free upgrade to Vista.

31. of january I sendt the proof of purchase to you by e-mail (scanned as a PDF document). Now almost a month later, it still says "Waiting for Proof of Purchase." Will anything happen soon with my order? Coa is also validated ok.

My Confirmation nr is: xxxxx

Regards

xxx

Endret av GEman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
---

8061675[/snapback]

---

8062003[/snapback]

Hvilken mail sendte du til?

Skal sende inn fakturaen på nytt igjen jeg og.

8062171[/snapback]

Sendte til denne adressen: [email protected]

Her er mailen jeg sendte og fikk i retur (i motsatt rekkefølge):

Email id: xxx

Order number: xxx

Dear Mr. xxx,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre..

I have validated your proof of purchase and we will ship your new Vista in three weeks.

Kind Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre.

Toll-Free phone :

Germany : 00800 666 44 666

United Kingdom : 00800 666 44 666

France : 00800 666 44 666

Italy : 00800 666 44 666

Netherlands : 00800 666 44 666

Spain : 900 973154

Toll paid Phone :

Phone :+31 880016102

Fax :+31 555433946

Address :

Technical Upgrade Program Vista

P.O. Box 252

7300 AG Apeldoorn

The Netherlands

Web site : http://upgradeweb.moduslink.com/vista/

E-Mail : Europe : [email protected]

-----Original Message-----

From: [email protected]

Sent: Monday, February 26, 2007 10:13 AM

Subject: Informasjonsforespørsel xxx

In january I bought a new HP laptop with Windows MCE with the free upgrade to Vista.

31. of january I sendt the proof of purchase to you by e-mail (scanned as a PDF document). Now almost a month later, it still says "Waiting for Proof of Purchase." Will anything happen soon with my order? Coa is also validated ok.

My Confirmation nr is: xxxxx

Regards

xxx

8063009[/snapback]

Noe i mot at jeg bruker litt av mailen du sendte?

Skal ikke kopiere alt, men bare bruke noe av det...

Sendte du med fakturaen med den mailen eller trengte du ikke det?

Lenke til kommentar

Sitter å leser artikkelen som Simen1 linker til og kjenner meg igjen i følgende utsagn:

But soon the problems began to mount:

Where was the internet? I could see my router, but nothing beyond - even after a full day of tinkering with various network wizards. My BBC laptop proved that this was not a problem with my router or ISP.

Jeg sitter på en billig Trendnet router og den takler rett og slett ikke IPv6 fra Vista. Det som skjedde da jeg startet opp OSet for første gang var at dama mistet internett pga. routerkræsj. Routeren kræsjet veldig kjapt hver gang jeg startet maskina. Jeg deaktiverte IPv6 protokollen og problemene ble borte.

edit:

Tillater meg også å gjenta et spørsmål jeg hadde for noen dager siden sånn i tilfelle at det er noen som har kjennskap til det.

Jeg har Vista Ultimate 64 bit OEM.

Jeg har lagt merke til at den vil plassere absolutt alle installasjoner under C:\Program Files (x86), selv om programmet jeg legger inn er 64 bit. Eksempler på dette er Nod32 64 bit og Daemon-tools 64 bit.

Jeg mener å huske at i beta 2 (og de utgivelser rundt denne) så ble 64 bit programmer lagt inn i C:\Program Files og alle 32 bit programmer ble lagt til C:\Program Files (x86).

Er det jeg som husker feil eller er det en feil i Vista? Hvordan kan jeg i så fall få dette fikset?

8025502[/snapback]

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Cut and paste alt du orker! Ikke noe problem. Jeg la ikke ved kopi av kvitteringen, men det gjør sikkert ikke noe!

8063070[/snapback]

Da har jeg sendt mailen.

Ble ikke noe cutting og pasting siden det var pappa som skrev mailen + at den ble skrevet på norsk. Håper de tar imot mailer skrevet på norsk da :hmm:

Lenke til kommentar
Falling into the Vista trap

8064217[/snapback]

Lar meg ikke skremme av slik propaganda,jeg har nå innstalert Vista på 11 maskiner og noen av dem er ikke "gode nok" for vista engang,jeg har tilgode å få problemer på noen av dem .

Nei det er ikke mine alle sammen,men jeg har snakket med dem som har dem og alt er ok :hmm:

8065108[/snapback]

Syns ikke det var propaganda akkurat. Skal si meg veldig ening i at det finnes en god del av det "der ute", men akkurat dette var jo ren forklaring på hvilke problemer han støtte på underveis. Det er ikke så vanskelig å finne områder der spesielt drivere skaper trøbbel for nye Vista brukere.

Han snakker jo også om sitt dilemma da han liker Vista, og gjerne vil beholde det, men det betyr farvel til PDA og Webcam.

Jeg sier forøvrig det samme som han konkluderer til mine bekjente når de spør om de bør oppgradere sine maskiner med Vista. Jeg anbefaler de og vente ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lenge irritert meg over blåtann-ikonet som dukker opp etter hver omstart av Vista. Jeg har prøvd å høyereklikke på ikonet og bedt den om å pelle seg vekk, men det hører ikke på meg. Har noen klart å fjerne den helt?

Hvis det skulle være noe tvil om hva det er jeg ønsker å fjerne, er det altså dette ikonet:

post-26550-1172876183_thumb.png

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg slå av denne protokollen? Nettet mitt går i 600-100kbs av 8mbit linje :S

8064950[/snapback]

Når du sier "denne protokollen", hvilken protokoll er det du tenker på da? Om det er mitt innlegg om IPv6 du peker tilbake på så deaktiverer du det fra egenskaper på nettverkstilkoblingen din. Se vedlagt bilde.

post-36441-1172876523_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joa, er klar over den muligheten. Problemet er at selv når den er skult er det som om den klarer å vise meg fingeren gjennom oppgavelinjen. Aero er jo gjennomsiktig, så hvem vet. Kanksje den synes litt selv om den er skjult. :p

Men det går altså ikke an å fjerne den helt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

2. Open the properties of the file "winload.exe.mui", click on the security tab and grant yourself ownership and full control to the file.

Får ikke lov til å ta full kontroll over den fila jeg, selv om jeg er administrator :hmm:

8056208[/snapback]

du må ta ownership først så full control. men jeg har enda ikke fått til å funke!! :mad:

Lenke til kommentar
Joa, er klar over den muligheten. Problemet er at selv når den er skult er det som om den klarer å vise meg fingeren gjennom oppgavelinjen. Aero er jo gjennomsiktig, så hvem vet. Kanksje den synes litt selv om den er skjult. :p

Men det går altså ikke an å fjerne den helt?

8065361[/snapback]

Sier du det, det var det værste :!:

Har ikke Aero på laptopen her så ser ikke det selv, og bluetooth dongelen til den andre maskinen har jeg ikke her. Men i XP var det vel også et valg for visning av ikon for nettverkstilkoblinger, men vet ikke om det også gjelder blåtann, og ei heller om det er sånn i Vista.

Så da må du nok leve med skyggen av ikonet til noen andre trår til med gode forslag her :)

Lenke til kommentar
Falling into the Vista trap

8064217[/snapback]

Lar meg ikke skremme av slik propaganda,jeg har nå innstalert Vista på 11 maskiner og noen av dem er ikke "gode nok" for vista engang,jeg har tilgode å få problemer på noen av dem .

Nei det er ikke mine alle sammen,men jeg har snakket med dem som har dem og alt er ok :hmm:

8065108[/snapback]

Syns ikke det var propaganda akkurat. Skal si meg veldig ening i at det finnes en god del av det "der ute", men akkurat dette var jo ren forklaring på hvilke problemer han støtte på underveis. Det er ikke så vanskelig å finne områder der spesielt drivere skaper trøbbel for nye Vista brukere.

Han snakker jo også om sitt dilemma da han liker Vista, og gjerne vil beholde det, men det betyr farvel til PDA og Webcam.

Jeg sier forøvrig det samme som han konkluderer til mine bekjente når de spør om de bør oppgradere sine maskiner med Vista. Jeg anbefaler de og vente ;)

8065218[/snapback]

Om ikke akkurat den var så mye propaganda så er det nok av dem, jeg tør påstå at driverproblem og uerfarne brukere er 90% av problemet og ingen av de årsakene er Vista sin feil.

MS har klart gått ut med minimumskrav til maskinene,jeg har innstalert på flere som ikke holder dsse kravene uten problem,det viser vel at MS har gardert seg her. Selvsagt har jeg møtt på noen problemer med at det ikke finnes driver til et 3djepartsprogramm, men igjen er ikke det MS sin feil, de skal vel neppe lage drivere for andre :)

Lenke til kommentar
Snekker`n Postet i dag, 00:35

Om ikke akkurat den var så mye propaganda så er det nok av dem, jeg tør påstå at driverproblem og uerfarne brukere er 90% av problemet og ingen av de årsakene er Vista sin feil.

MS har klart gått ut med minimumskrav til maskinene,jeg har innstalert på flere som ikke holder dsse kravene uten problem,det viser vel at MS har gardert seg her. Selvsagt har jeg møtt på noen problemer med at det ikke finnes driver til et 3djepartsprogramm, men igjen er ikke det MS sin feil, de skal vel neppe lage drivere for andre

Kan godt være du har rett i det. Siden jeg verken er noe fan, eller hater av MS er det egentlig ikke så viktig hvem sin feil det er for meg. Når jeg anbefaler folk og vente litt er det fordi jeg tror (og håper) bildet vil se helt anderledes ut om et halvt års tid. Drivere vil være mye bedre, og man vil ha oppdaget og fikset de feil som eventuelt ligger i Vista.

Jeg opplever neste daglig en eller annen, tja kall det uregelmessighet på en av mine maskiner. Jeg tror mye av det skyldes drivere og delvis inkompabillitet.

En annen sak når det gjelder spørsmål om og anbefale oppgraderinger, er at det for veldig mange ikke virker så veldig interessant å betale en god del penger for noe de ikke ser helt nytten av. Men det er vel en litt annen diskusjon, de ser rett og slett ikke behovet for investeringen i Vista vs XP. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...