Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Det gikk fint å bruke Run tingen.

Men har ingen mappe som heter Vista, men det er en som heter Windows.

Men hvordan kan jeg lage en snarvei på skrivebordet når jeg ikke finner det?

Ja, det er den mappen som heter Windows du skal inn i, og ehome\ehshell.exe. (grunnen til at jeg litt feilaktig skrev Vista, er at min stasjon heter det.

Uansett, finn frem til filen ehshell.exe, høyreklikk og velg send til skrivebord-lag snarvei.

Det burde gi deg en snarvei på skrivebord som du kan bruke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gikk fint å bruke Run tingen.

Men har ingen mappe som heter Vista, men det er en som heter Windows.

Men hvordan kan jeg lage en snarvei på skrivebordet når jeg ikke finner det?

Ja, det er den mappen som heter Windows du skal inn i, og ehome\ehshell.exe. (grunnen til at jeg litt feilaktig skrev Vista, er at min stasjon heter det.

Uansett, finn frem til filen ehshell.exe, høyreklikk og velg send til skrivebord-lag snarvei.

Det burde gi deg en snarvei på skrivebord som du kan bruke :)

8046194[/snapback]

Gikk fett de, takk.

Lenke til kommentar
phax Postet i dag, 15:15

Mye av det som blir skrevet er jo kun skremselspropaganda. Om Vista deaktiverer deler av OS'et vet jeg ikke, nå er det vel få som har brukt opp aktiveringsfristen enda og de fleste piratene har nok sine måter og omgå dette problemet på. ;)

Jeg vet i alle fall at bla Mediacenter "forsvinner" hvis man ikke aktiverer innen 30 dager, og Aero slutter å fungere. Muligens også mer som jeg ikke har sett.

Men i så tilfelle forsvinner jo ikke filene fysisk, men man får et varsel som sier at enkelte ting har blitt deaktivert.

At enkelte piratversjoner sammen med en hotfix får Mediacenter til å forsvinne vet jeg ikke noe om, det kan godt hende for alt hva jeg vet.

Ellers syns jeg vi generelt skal være litt mer tilbakeholdne med å si at ting skyldes pirat her. Det er jo faktisk mulig å få trøbbel med Vista selv om den ikke er piratversjon. :)

@Simen & ATW, to av mine favorittkverrulanter på en gang he he ;) .

I forhold til hvem eller hva er det MS er så dårlig på å fikse feil egentlig?

Eller hva er det relevant og sammenlikne med. Jeg syns selv det er litt vanskelig og mene noe om, siden jeg har alt for lite erfaring med noe jeg syns er sammenliknbart med Windows. Mitt intrykk er likevel at de er relativt raske når det først er noe med høy risko som blir oppdaget.

Lenke til kommentar

MS velger en månedlig patching av OSet med utsving for flere ved grove feil. Om det er rett, vet jeg ikke. Men jeg tviler på at noen her har styrt oppdateringsyklusen til over en halv milliard XP-brukere. MS vet nok hva de gjør, selv om kanskje noen her har noen bedre løsninger.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg få Windows Explorer til å starte i c:\ og helst uten den "favoritter" delen oppe? Gjorde det med en kode ting i Xp men fikk det ikke til her.

Hva er COM Surrogate?

8044708[/snapback]

Det kan du fikse ved å skrive følgende inn i målboksen til snarveien til Utrforskeren:

%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,c:

Høyreklikk på snarveien til Utforsker og velg Egenskaper. Så i boksen "Mål" skriver du dette.

Lenke til kommentar

Hva er det Microsoft ikke holder av løfter?

Det har jeg allerede nevnt: Løfter om et bugfritt Vista helt blottet for sikkerhetstrussler.

8045803[/snapback]

Det har de aldri lovet. Alle vet at de ikke kan love noe sånt. Det Ms sier er et SIKRERE og BEDRE Windows i Vista. men ikke at Vista skal være totalt fritt for bugs og sikkerhetstrusler. Hadde de sagt noe sånt hadde de bare driti seg ut. Ingen kan spå om fremtiden, og om hva slags sikkerhetstrusler internett vil by på i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hvordan går det med Vista å spill? Hvis man har en god maskin, og spiller ett spill som kjørte godt på XP, vil man merke stor forskjell i Vista? Tenker på at det krever mer, og det vil ødelegge spill opplevelsen?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min flunka nye Sony Vaio laptop :cool: Installerte Vista på den, og det gikk strålende -- utenom en ting; Manglende driverstøtte for bla. hotkeys, powergreier, trackpad osv. Jeg gikk derfor tilbake til XP :) Så da blir det Vista på desktop og XP på lappisen. Greit det.

loathsome+

Lenke til kommentar
Hvordan går det med Vista å spill? Hvis man har en god maskin, og spiller ett spill som kjørte godt på XP, vil man merke stor forskjell i Vista? Tenker på at det krever mer, og det vil ødelegge spill opplevelsen?

8047625[/snapback]

Det gå vel greit sålenge det funker, men det er det langt ifra sikkert at det gjør.

AtW

Lenke til kommentar
er det mulig å legge inn vista på nytt når jeg ikke har xp innstalert lenger? kjøpte oppgradering.  har også aktivert vista

8047679[/snapback]

http://www.winsupersite.com/showcase/winvi...grade_clean.asp

8047742[/snapback]

står vel ikke noe spesielt om det der. lurte på åssen det blir med den aktiverings koden når jeg har aktivert vista fra før. funker jo ikke å skrive koden når jeg skal legge vista inn på nytt. må la den være blank, og da innstalerer jeg vel en uaktivert vista versjon? får jeg aktivert den igjen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

8047625[/snapback]

Det gå vel greit sålenge det funker, men det er det langt ifra sikkert at det gjør.

AtW

8047794[/snapback]

Jo, greit det.

Men har noen testet å kjøre spill i Vista og kan si om spillet går dårligere kontra XP?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell, men jeg har heller ikke testet så mange spill enda.

Hvilket spill har du testet? Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg skal kjøpe meg en ny gamer pc, og kan velge mellom Vista og XP. Ja, Vista er greit å ha pågrunn av DX10 og jeg må nok kjøpe det seinere, men hvis spill ikke klarer å kjøres så må jeg jo bare velge XP :)

Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg har merket noe forskjell, men jeg har heller ikke testet så mange spill enda.

Hvilket spill har du testet? Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg skal kjøpe meg en ny gamer pc, og kan velge mellom Vista og XP. Ja, Vista er greit å ha pågrunn av DX10 og jeg må nok kjøpe det seinere, men hvis spill ikke klarer å kjøres så må jeg jo bare velge XP :)

8048515[/snapback]

Jeg har testet Neverwinter nights 2 og civilization 4. Nwn 2 hadde noen grundige fps drops, men det er vel pga måten spillet er laget på. Hadde ingen problemer med artifacts eller innstalasjon.

Lenke til kommentar

8048515[/snapback]

Battlefield 2, FlatOut 2, Call of Duty 2, NFS Most Wanted.

Lenke til kommentar

8047625[/snapback]

AtW

8047794[/snapback]

Nei selvsagt ikke,men slik var det da vitterligen tidligere også når det kom nye os, det som er merkelig er at denne gangen forventes det at alt skl fungere fra dag 1, selv om det er prog/spill som er laget lenge før Vista ble tiltenkt :hmm:

Jeg har sagt det før men kan gjenta det, jeg prøvde et par gamle spill som ikke ville virke i XP uten at du valgte å kjøre disse som win98, men her i Vista fungerte de prikkfritt uten noen justeringer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjøper bare Vista jeg. Hvis det oppstår problemer så får jeg bare vente til de bli fikset av drivere eller patch :) Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...