Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: Noen andre som har problemer med å lagre vedlegg i Windows Mail?

2: OT: Har kjøpt ny pc med Vista, men vil dele opp harddisken. Hvilket program fikser dette selv når jeg er inne i Vista?

8043257[/snapback]

Vista har vel et eget partisjoneringsverktøy? Husker ikke hva det heter, men ligger vel under System Tools eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Har ett par spørsmål (gidder ikke å lese igjennom hele tråden):

-Kan man skru av meldingene man får hver gang man skal installere noe?

-Hvordan kan jeg få Windows Explorer til å starte i c:\ og helst uten den "favoritter" delen oppe.

-Kan man laste ned temaer uten å bruke programmer som Windows Blinds (sikkert feil stavet:P)?

Edit:

-Hva er COM Surrogate? Det kommer melding om at det har stoppet å fungere.

8042350[/snapback]

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Har ett par spørsmål (gidder ikke å lese igjennom hele tråden):

-Kan man skru av meldingene man får hver gang man skal installere noe?

-Hvordan kan jeg få Windows Explorer til å starte i c:\ og helst uten den "favoritter" delen oppe.

-Kan man laste ned temaer uten å bruke programmer som Windows Blinds (sikkert feil stavet:P)?

Edit:

-Hva er COM Surrogate? Det kommer melding om at det har stoppet å fungere.

8042350[/snapback]

Noen som vet?

8044002[/snapback]

Ved å deaktivere UAC som det står forklart et par poster lengre oppe så slipper du alle disse meldingene når du legger inn nye ting.

De kan laste ned temaer ved bruk av feks WB som du nevner.

Lenke til kommentar
EviLEddiE  24/02-2007 : 16:21 

Men ellers er jeg ganske så godt fornøyd med Vista, maskinen scorer 5,9 på alle ytelsestestene - bortsett fra på CPUen som scorer 5,8 (Intel C2D E6600 @ 3,6GHz - hva skal til for å score 5,9 der..?).

Vet ikke hva som skal til, men den kurven for cpu score er nok ganske bratt. Jeg får med min Intel 3,0Ghz P4 Prescott 4.0 i cpu score. På min andre maskin er det en AMD Opteron som kjører også på 3,0Ghz, og det gir 4,5 poeng.

Jeg hadde nok forventet litt større forskjell ut fra typis ytelse med de to på lik frekvens. Men vet ikke på hvilken måte denne testen kjøres, kanskje HT teknologien på Prescotten spiller inn?

Har i alle fall intrykk av at dualcore "belønnes" i denne testen, og begge mine er singelcore.

Ser også at jeg med en vanlig 7.200rpm haddisk får 5,7 poeng, mens i den andre maskinen med 2x74GB Raptorer (10.000rpm) i raid0 får 5,9.

Lenke til kommentar

Ja så var vi der igjen. VG blåser opp på forsiden at første sikkerhetshull i Vista er oppdaget. Men når man leser artikkelen, viser det seg at hullet ikke er særlig farlig.

At det oppdages feil er jo kun positivt, for da rettes de opp. Dette er jo Microsoft suverene på. Sikkerhetsoppdateringer sikerer at operativsystemet alltid er "up to date", og at brukere er beskyttet mot nye kløktige metoder for å ødelegge.

Når skal hetsen slutte?

Lenke til kommentar
Ja så var vi der igjen. VG blåser opp på forsiden at første sikkerhetshull i Vista er oppdaget. Men når man leser artikkelen, viser det seg at hullet ikke er særlig farlig.

At det oppdages feil er jo kun positivt, for da rettes de opp. Dette er jo Microsoft suverene på. Sikkerhetsoppdateringer sikerer at operativsystemet alltid er "up to date", og at brukere er beskyttet mot nye kløktige metoder for å ødelegge.

Når skal hetsen slutte?

8045023[/snapback]

MS er suverene på å rette sikkerhetsfeil? Suverene i forhold til hvem må jeg nesten spørre om..

AtW

Lenke til kommentar

Hei :)

Skal lage en partisjon til spillene mine, men får denne feilmeldingen som dere ser på bildet.

Fikk ikke denne før når jeg lagde de andre partisjonene, og den jeg skal lage nå er på 30Gb og jeg har 180Gb+ ledig.

Hva skyles det og hvordan fikser jeg det?

Haster.. :cry:

Er det eventuelt noen gratise partisonsprogrammer som jeg kan bruke?

post-42742-1172668228_thumb.jpg

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Wow. Jeg deaktiverte UAC og restartet maskina. Windows klarte ikke å starte og sa at noen drivere ikke fungerer som de skal. Det gikk ikke an å reparere med dvd`en heller.

Måtte innstallere windows helt på nytt. Ganske skremmende opplevelse :( Heldigvis hadde jeg ingen kritisk viktige dokumenter på c disken...

8041354[/snapback]

Funket det heller ikke å velge å bruke siste fungerende konfigurasjon (hvis du fikk opp de valgene etter at oppstarten feilet)?

Rimelig tåpelig uansett. Ser ut til at det er en eller annen bug ute å går der da. Kan det ha vært en driver som var "vant" til å ha admintilgang som plutselig nå ikke hadde det lengre og da bestemte seg for å være slem kanskje?

Jeg har ikke hørt om noen andre som har opplevd dette, så forhåpentligvis er det ikke en feil som oppstår alt for ofte (men det er jo ikke noe mindre kjiipt for de det skjer med da :()

8041425[/snapback]

Jeg prøvde safe mode, og sist fungerede konfigurasjon. Uten sukkess. Noe sånt skal ikke skje og jeg håper det er et engangstilfelle. Fra nå av kommer jeg til å være litt mer obs på hva jeg har på C disken.. Det som er sikkert er hvertfall at det hadde noe med UAC å gjøre, eller nærmere sagt aktiveringen av den.

Noen andre som har opplevd noe liknende?

8041524[/snapback]

Da må jeg bare legge til at jeg deaktiverte, og aktiverte UAC igjen på ny innstalasjon uten problemer. Vet ikke hvorfor vista ble korrupt da jeg prøvde det tidligere, men jeg anbefaler sterkt å være litt obs på det med aktivering ( etter å ha deaktivert ).

Jeg lurer på om det var noen drivere som ikke lenger hadde tilgang til systemet etter aktiveringen. :hmm:

Lenke til kommentar

Når skal hetsen slutte?

8045023[/snapback]

MS er suverene på å rette sikkerhetsfeil? Suverene i forhold til hvem må jeg nesten spørre om..

AtW

8045065[/snapback]

Det blir oppdaga feil stadig vekk, og de kommer stadig med nye patches og retter opp problemene. Det er jo bra det. Trenger ikke sammenlikne med noen.

Lenke til kommentar

Når skal hetsen slutte?

8045023[/snapback]

AtW

8045065[/snapback]

Det blir oppdaga feil stadig vekk, og de kommer stadig med nye patches og retter opp problemene. Det er jo bra det. Trenger ikke sammenlikne med noen.

8045125[/snapback]

Ikke? Essensen er jo hvor flinke de er til å oppdage, hvor sikker softwaren er i seg selv, og hvor fort hullet blir tattet. Når det gjeder tettingshastigheten har MS en god del å hente.

AtW

Lenke til kommentar

Microsoft mente for et år siden at Vista skulle bli totalt fri for bugs og fullstendig tett for virus. Klart det slåes stort opp når Microsoft bryter sine egne høytsvevende løfter.

At det oppdages feil er jo kun positivt, for da rettes de opp. Dette er jo Microsoft suverene på.

Nei, microsoft er svært trege til å tette sikkerhetshull sammenlignet med mange andre OS- og programvare-leverandører.

Når skal hetsen slutte?

8045023[/snapback]

Når microsoft får under 50% markedsandel på OS, holder det de lover, priser produktene omtrent tilsvarende konkurrentene og ikke hindrer rettferdig konkurranse. Det kan jeg ikke se for meg skjer de første 10 årene.

Lenke til kommentar

Lastet ned demoen av Command & Conquer 3 Tiberian Wars. Etter install skal jeg kjøre spillet men får denne feilmeldingen:

This application has failed to start because d3dx9_29.dll was not found.

Re-installing the application may fix this problem.

Virker som at spillet ser etter noen DirectX9 drivere. Kjører jeg DXDIAG i RUN i Vista ser jeg at jeg har DirectX10 installert...

Noen som har noen tanker omkring dette?

Lenke til kommentar

Dette er å vise samme dårlige holdning, Simen1. Kvantitet og farenivå må tas i betraktning her. Oppdateringen kommer i forhold til kritisk nivå. Er det et alvorlig sikkerhetshull som avdekkes (trenger ikke bety at utviklerne har gjort feil da de lagde programmet), kommer oppdateringen raskere.

Hadde Apple hatt mye høyere markedsandel, ville flere brukere resultert i flere mulige trusler, som igjen ville ført til avdekking av flere sikkerhetsproblemer. Tar man dagens situasjon i betraktning, er jeg temmelig sikker på at mac-brukere hadde ventet lenger enn microsoft-brukere hvis mac-kvantiteten var høyere. Har hørt gang på gang at oppdateringer for Mac OsX tar evigheter.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...