Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjører i alle fall raid0 over Nvidia kontroller, den fungerer også med XP drivere. Ved siste install brukte jeg nyeste driver fra Nvidia, men forige gang brukte jeg orginal diskett som fulgte med HK. Det finner du vel til ditt MSI kort også.

 

Hva slags kontroller er det på ditt hk?

8008979[/snapback]

 

Jeg har et 875p NEO FIS2R-kort med en "Promise 20378"-kontroller på. Har prøvd XP-driver uten hell. Fant akkurat en tråd på et annet forum der mange andre som har dette kortet ikke finner drivere de heller. Ser ikke ut til at Promise er så raskt ute med drivere akkurat.. :dontgetit:

 

Edit: Editerte navnet på hovedkortet.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Noen som vet om noen programmer som ligner på Partition Magic som fungerer i Vista? Har hørt at det ikke fungerer.

8009045[/snapback]

 

Vista har innebygget programvare for dette ;) Postet instruksjoner ang. dette i "Vista Tips og Triks"-tråden.

8010070[/snapback]

 

Tja .. prøvd den i Ultimate (Complete PC Backup som kun er den som er image av hel disk) og det er lite fleksibilitet - ingen komprimering etc. eller resize ved tilbakelegging.

Man kan liksom ta backupimage av alt (dvs alle disker hvor man har ting installert ) ellers er det filbasert backup.

På mitt system må jeg mandatory backe opp C: + E: fordi jeg har installert programmer til E:\Program Files .

 

Nei kommer til å oppgradere min Paragon HD manager Pro 8.0 til 8.5 når den kommer i mars.

 

Vista sin funker men den er "made for dummies" og har for lite funksjonalitet - men gjør selfølgelig jobben som den er ment til .. (PC recovery).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Vista har innebygget programvare for dette ;) Postet instruksjoner ang. dette i "Vista Tips og Triks"-tråden.

8010070[/snapback]

Takk for tipset, men det jeg skal gjøre er å formatere en partisjon for så å fordele den ledige plassen av den partisjonen på to andre partisjoner.

Vil tro at det ikke går med det programmet?

Endret av MeVoN
Lenke til kommentar
Vista har innebygget programvare for dette ;) Postet instruksjoner ang. dette i "Vista Tips og Triks"-tråden.

8010070[/snapback]

Takk for tipset, men det jeg skal gjøre er å formatere en partisjon for så å fordele den ledige plassen av den partisjonen på to andre partisjoner.

Vil tro at det ikke går med det programmet?

8010142[/snapback]

 

Joda, skal gå det.

Lenke til kommentar
Åltså å partisjonere harddisker i 'deler' FØR du installerer operativsystem krever ingen eget part program . Eller har jeg misforstått .

Skal du manipulere/splitte/resize etc  partisjoner i et allerede installert system er det annerledes , og du vil trenge 3'de parts sw.

8010171[/snapback]

 

Jeg har en partisjon med XP, XP har jeg ikke bruk for lengere, derfor vill jeg kvitt meg med den, altså formatere den partisjonen. Den ledige plassen fra XP partisjonen vil jeg fordele på to andre partisjoner.

Viss du skjønner?

 

Edit:

Joda, skal gå det.

8010190[/snapback]

Ok, får se hva jeg finner ut da.

Endret av MeVoN
Lenke til kommentar

Da booter du bare med Vista CD'n velger "custom/advanced" og sletter XP partisjonen og alle andre på disken og lager en ny OS partisjon fra start sector og velger selvbestemt størrelse selv og installerer Vista på denne.

For resten av plassen som er igjen kan du oprette partisjoner i etterkant (etter at Vista installasjonen er gjennimført) med diskmanagement fra Windows Vista .

 

Se:

http://articles.techrepublic.com.com/5100-10877-6106800.html

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om dette stemmer, men i xp så har jeg hørt at de kunne være lurt å lage 1gb med pagefile på en annen disk om du har to eller fler disker i systemet? får man noe mer ytelse ut av dette? og fungere det å gjøre slikt i vista også?

8006717[/snapback]

 

Quoter meg selv i håp om svar.

 

I tillegg har jeg et nytt spørsmål, dette gjelder de som enten har to eller flere harddisker.

Noen som har merket at vista slår av disken man ikke bruker? slik er det vertfall her med disk nummer to, som jeg bruker til lagring. Hvis det er en stund siden jeg har vært innpå den og jeg åpner en fil, f.eks en musikk fil så hører jeg disken spinner opp og det tar 2-3 sekunder før den faktisk spiller av.

 

Er dette en funksjon jeg kan slå av og på et sted?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som har dårlig lyd med:

 

Creative Sound Blaster Audigy Series Vista Beta Driver 2.12.0001 12 Jan 07??

 

Da jeg prøvde vista beta2 med XP x64 lyddrivere var lyden helt konge klar og fin..

8012334[/snapback]

 

Creative Sound Blaster X-Fi series Vista Driver 2.13.0001 (40.46 MB) 28 Dec 06

 

Prøv den, ligger på sidene dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...