Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Home Premium OEM på engelsk.

Det første jeg gjorde var å stappe dvden inni maskinen når jeg var inni xp partisjonen min på den andre disken og lagte en partisjon på den andre disken på ca 50gb og formaterte. Så begynte vista innstalasjonen og kopiere filer over og når den var ferdig restartet den seg og gikk inni den her loaddingen med den gule streken som går frem og tilbake og der har den stått i hele natt uten og endre seg.

Maskinen min er ikke oem og mere enn god nok til å drive vista. Har selv satt den sammen og prøvd og koble ut den xp harddisken for og se om jeg kom forbi denne loadingen men det hjalp ikkke. Får til og med ikke bootet opp med Xp imens! :S

Må jeg skru hele maskinen fra hverandre eller? er i grunnen ganske lost..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv flere disker og xp innstalert,jeg koblet kablene fra alle disker jeg ikke skulle bruke, laget så en partisjon på den disken som stod igjen og innstalerte Vista der.

Slo så av maskinen og koblet til de andre diskene og både xp og Vista fungerer 100%

8006684[/snapback]

Det var sånn jeg og håpet det skulle bli... Men jeg måtte starte innstalasjonen ifra xp fordi usb kontaktenen mine våkner ikke før windows booter :S

Og de usb kontaktene og ps2 kontaktene onboard er det ikke liv i..

Kanskje det som skaper krøll da..

Lenke til kommentar
Teac Postet i dag, 13:02

Det var sånn jeg og håpet det skulle bli... Men jeg måtte starte innstalasjonen ifra xp fordi usb kontaktenen mine våkner ikke før windows booter :S

Og de usb kontaktene og ps2 kontaktene onboard er det ikke liv i..

Kanskje det som skaper krøll da..

Prøver du å installere på en usb disk, eller hva mener du det er som skaper krøll?

Lenke til kommentar

visst usb portene og ps2 portene mine på hovedkortet er defekt er vell kanskje det som skaper krøll.

Tastaturet mitt har usb kontakt og planen var jo det t jeg skulle boote ifra vista dvden men det nytter ikke, for når det står press any key to boot så har liksom ikke usb kontaktene våknet. Derfor måtte jeg starte selve innstalasjonen ifra xp desverre. Og nå står innstalasjonen bom fast på den der loadingen.

Lenke til kommentar

Vet noen av dere hvilke instillinger man bør ha Security Center, Windows Firewall, Windows Defender og Internet Options?

Jeg har litt problemer med å få opp alle sidene jeg vil, og lurer på hvilke instillinger som lønner seg og samtidig er sikker mot virus og sånt.

Jeg poster det her siden det er instillinger på Vista, og finner ingen annet sted og poste det.

Takker veldig for alle svar.

Lenke til kommentar

Hei,

Er det flere som har store problemer med Vista og MSN Live Messenger?

Hos meg kræsjer msn helt uten grunn, kan chate, overføre filer eller programmet jobber i bakgrunnen. Plutselig kommer "MSN Live Messenger stopped working"

Har fjernet programmet, lagt inn på nytt. Kjørt register clean, ingen virus eller spyware (kjørt scan på begge i sikkermodus)

Dette er det eneste programmet som melder slike feil. Noen med noen gode råd?

Product
Messenger

Problem
Stopped working

Date
22.02.2007 23:33

Status
Not Reported

Problem signature
Problem Event Name:	APPCRASH
Application Name:	msnmsgr.exe
Application Version:	8.1.178.0
Application Timestamp:	45b12d6a
Fault Module Name:	StackHash_04d8
Fault Module Version:	6.0.6000.16386
Fault Module Timestamp:	4549bdc9
Exception Code:	c0000374
Exception Offset:	000af1c9
OS Version:	6.0.6000.2.0.0.256.6
Locale ID:	1044
Additional Information 1:	04d8
Additional Information 2:	768817b8e368075662f1bfcd51fb0d11
Additional Information 3:	ec9d
Additional Information 4:	36ac5b8d44d160bacf2bc5891cf1b384

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
loathsome: Hvordan er det med åpning av porter i NOD32? den har Firewall?

8008313[/snapback]

Nod32 har ikke firewall. Men den har liksom firewall som scanner alle filer som du laster ned på pc'en.

Nod selv har sagt at senere på året kommer det en ny versjon av Nod32 men Firewall. Så de holder på å få det med i sikkerhets pakken sin.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

greier faktiskt og komme inn i biosen.. men usb portene fynker ikke før windows loader så da hjelper det jo lite. I tillegg er ps2 portene defekte. Får vell bare sende retur på hovedkortet og håpe det er det som skaper problemer. Bare så merkelig at de ikke fynker på vista men på xp.

Lenke til kommentar
Har selv flere disker ...

Kjører du tilfeldigvis raid av noe slag? Jeg har så mange disker at jeg trenger en driver for å få tilgang til alle, men det finnes jo ikke raid-drivere til Vista fra MSI.

Andre som har samme problem (eller er det bare jeg som ikke kan finne driverne)?

Lenke til kommentar
Kjører du tilfeldigvis raid av noe slag? Jeg har så mange disker at jeg trenger en driver for å få tilgang til alle, men det finnes jo ikke raid-drivere til Vista fra MSI.

Jeg kjører i alle fall raid0 over Nvidia kontroller, den fungerer også med XP drivere. Ved siste install brukte jeg nyeste driver fra Nvidia, men forige gang brukte jeg orginal diskett som fulgte med HK. Det finner du vel til ditt MSI kort også.

Hva slags kontroller er det på ditt hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...