Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Måtte bestille 64 bit versjonen via posten pga den ikke fulgte med Vista premium esken. Det kostet litt over 100kr, kom hjem fra jobb i dag å fant en lapp på døren nede om at de haddet vært på døren 14.29 fra DHL. OM man har et normalt liv og går på skole eller jobber er man ikke hjemme da, ringte dem opp og fikk da som svar at de ikke kunne komme etter kl 15.00 de kunne heller ikke legge brevet i posten pga de måtte ha undrskrift.

Genial ordning :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å tester vista her, er på 3 dagen nå. Lurte på et par ting.

1. Noen som har hatt problem med firefox, la det inn,det funka, tok en reset, så virker ikke firefox noe mere var nødt til å avinstallere firefox igjen. + ingen av linkene rundt om kring i vista funker når man bruker firefox som default.

2. Readyboost. Har en OCZ rally2 2gb usb pinne, denne er vel en av de raskeste på markedet(ikke den som ble testet på hw.no) ,men er den rask nok for vista? neida, så det funker ikke, har ikke testet reg hacken for dette enda.

3. Opplever at det tar bra med tid å få opp sider i IE7, kan dette skyldes en av de nye "protection" sakene?

Og så irriterende det er å måtte tykke jaok hver gang man skal åpne noe her og der, er dette det som skal gjøre vista sikrere en xp?

Lenke til kommentar

er litt uoppdadert, men bare lurer på om vista koster noe?? eller om en eller anna geek har cracket det... :p men har 1GB ram og relativt god PC, med XP brude jeg skaffe meg vista? hva synes dere som har hatt det en stund er det noe feil, negative sider med vista??

Endret av advanced_killer
Lenke til kommentar
miracl Postet i dag, 22:16

Driver å tester vista her, er på 3 dagen nå. Lurte på et par ting.

2. Readyboost. Har en OCZ rally2 2gb usb pinne, denne er vel en av de raskeste på markedet(ikke den som ble testet på hw.no) ,men er den rask nok for vista? neida, så det funker ikke, har ikke testet reg hacken for dette enda.

Husk at "rask" ikke er det som vanligvis er oppgitt på minnepinner, altså overføringshastighet. Det går på søketid for veldig små filer. Er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom pinner med rask overføring og gode readyboost egenskaper.

Ville vært skeptisk til den reg-hack du nevner. En pinne som ikke er rask nok for Vista, vil sansyneligvis gi dårligere ytelse. Harddisk er mye raskere enn alle minnepinner på overføring, så om pinnen ikke er rask på søketid ville jeg ikke brukt den.

3. Opplever at det tar bra med tid å få opp sider i IE7, kan dette skyldes en av de nye "protection" sakene?

Bruk av Phisingfilter kan gjøre lasting av sidene tregere ja.

Og så irriterende det er å måtte tykke jaok hver gang man skal åpne noe her og der, er dette det som skal gjøre vista sikrere en xp?

Ja, UAC som skal sørge for at ingenting installeres uten din viten og godkjennelse.

Det med Firefox kjenner jeg ikke til, bruker FF selv uten problemer, men har den ikke som standardleser :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
er litt uoppdadert, men bare lurer på om vista koster noe?? eller om en eller anna geek har cracket det... :p men har 1GB ram og relativt god PC, med XP brude jeg skaffe meg vista? hva synes dere som har hatt det en stund er det noe feil, negative sider med vista??

8003625[/snapback]

Det koster noe, og det er ikke fullt cracket ennå, såvidt jeg vet, så leg pritakopieringsplanene dine på hylle og støtt dem som har laget operativsystemet du vil sitte i timevis med.

Lenke til kommentar

Ok, har kun drevet med Vista i 3 dager,så har ikke fått testet det så mye enda. Phishingfilter har jeg heller ikke påskrudd.

Er klar over at en treg minnepinne vil skape motsatt effekt, men utifra hva jeg kan se på specs og reviews,så skal den være mer en rask nok. Uansett ,har sendt en mail til OCZ, så får se hva de sier.

Kjører også ultimate som evaluation, skal bare teste det litt siden jeg må supportere vista på jobben. For mitt vedkommende så kommer nok xp til å surre litt til,ihvertfall frem til sp1 kommer til vista.

Prøvde ut Dreamscape igår, stilig løsning, men hva vitsen er kan jo diskuteres.

Lå også inn Live Messenger istad,for å teste det, Fikk plutselig feilmelding "du har en feil med nettverked ditt" alt annet funket fint, måtte rebooter for å få msn til å virke igjen.

Opplever også litt gfx problemer når jeg switcher mellom ting i kontroll panel, lurer på om det er relatert til UAC saken og siste vista nvidia driver.

Lenke til kommentar

Noen som har mulighet for å hjelpe? kjøpte windows vista idag og prøver nå og innstalere det men det er plent umulig. Har fått lagt en helt ny partisjon på en helt ny harddisk og kopiert over filer men jeg kommer ikke lenger enn den der loadningen der den grønne linja som går frem og tilbake. Den har stått sånn i 3 - 4 timer uten forandring :S

Lenke til kommentar
Noen som har mulighet for å hjelpe?  kjøpte windows vista idag og prøver nå og innstalere det men det er plent umulig. Har fått lagt en helt ny partisjon på en helt ny harddisk og kopiert over filer men jeg kommer ikke lenger enn den der loadningen der den grønne linja som går frem og tilbake. Den har stått sånn i 3 - 4 timer uten forandring :S

8004102[/snapback]

Mest trolig er det pga. maskinvaren på maskinen din. Et eller annet installasjonen strever med. Har du testet å dra ut de komponentene du ikke trenger for å starte maskinen? Ikke gjør dette såklart om du har garanti på maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...