Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har vært borti at meny markeringen i dvd meny ikke er der? og at det er ikke er tekst?

 

Kjører samme Vista utgave på begge mine maskiner, på den ene fungerer det greit, men ikke da sef på den maskinen jeg bruker på tvn. Fungerer verken i MCE deler eller i vanlig Mplayer.

 

Noen som kan hjelpe?

Kjører vista Ultimate.

 

Mvh

 

Petter

Lenke til kommentar
Dette er sikkert noe som er enkelt å gjøre med en batch-fil. Tar sikkert bare en linje eller to. Hvis du laster ned powershell så kan du gjøre det slik:

 

Tar navnet på alle mapper og filer fra mappen "x:\en plass" og lager mapper med samme navn i mappen "y:\en annen plass".

get-childitem -path "x:\en plass" | foreach-object{new-item -path "y:\en annen plass" -itemtype directory -name $_.name}

 

Hvis du vil ha f.eks. alle filer som slutter med .avi, og vil at mappene du lager ikke skal ha med .avi på slutten kan du gjøre:

get-childitem -path "x:\en plass" | where{$_.name -like "*.avi"} | foreach-object{new-item -path c:\test\fil\test -itemtype directory -name $_.name.trimend(".avi")}

 

Hvis det du ville gjøre var så enkelt som dette så kan du bare ta den siste snutten og endre .avi til andre filforlengelser som kan være interessante (.mpeg osv.) og kjøre til du har fått en mappe for alle de forskjellige filene.

 

Desverre følger ikke powershell med i Vista (antageligvis pga. at powershell for Vista ikke ble ferdig før et par mnd. etter Vista) :(. Dette blir jo litt OT så hvis du har lyst til å gjøre det vha. powershell og lurer på noe så kan du heller sende PM. Hvis du allerede har løst det så ble dette litt OT snikreklame for powershell :p

7978562[/snapback]

Hehe, snuste litt på noen programmer, men de kostet enten 30$ eller så funket de ikke slik jeg ville.

 

Mulig jeg blir å titte på Powershell senere, men nå er 0-9, A-Z løsningen tilstrekkelig. Takk skal du ha uansett =)

 

 

takk, men hva gjør man etter det? holder det å godkjenne xfire 1 gang nå?

7978565[/snapback]

Etter det skal du få opp en melding hver gang et nytt program prøver å autolaunche. Velg enten Permit eller Deny =)

 

 

Og det samme har tydeligvis Microsoft...

 

Det kan da ikke være sånn at man må melde seg inn i MS sin SpyKlubb for å få full kontroll over sin egen pc?

Om avansert medlemskap står det blandt annet at i tillegg til at Defender sender informasjon om filnavn, plassering, hvordan programmet invirker på maskinen, kan det også utilsiktet sendes personlig informasjon. MS lover riktignok og ikke bruke dette til noe.

 

Sikkert ikke så veldig farlig, men at man skal overhende til MS alt man foretar seg på sin pc for å få kontroll høres for meg litt rart ut :)

7978572[/snapback]

Nja, er jo bare info om oppstartsprogrammene som blir sendt da. Jeg holder ikke på med noe snusk så jeg kan gjerne la det skje, så lenge jeg bestemmer selv hva som skal startes.
Lenke til kommentar

Ehm.. Jeg installerte nettopp Vista..

 

Jeg hadde fire partisjoner:

 

C: - Vista

D: - XP

E: - Musikk

F: - SWAP

 

XP var alt installert osv.. Men etter installasjon av Vista, så kan jeg ikke boote XP lengre..

Den går automatisk inn på Vista, uten at jeg får velge en gang..

 

Hvordan kan jeg bruke XP-en nå?

Lenke til kommentar
har innstalert vista nå. også lurer jeg på om det går an og forminske iconene på skrivebordet. de er da så jævla store...

7971680[/snapback]

 

 

1. Klikk på skrivebordet, ein tom plass.

2. Trykk ned CTRl

3. Snurr på musehjulet ditt...

4. Snurr den eine eller den andre vegen til du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Vet dere om noen har begynt å selge bærbare med Vista enda? Jeg mener da bærbare som er lagd på en fabrikk, ikke av en webshop eller lignende. Fint om dere tar med en link til det aktuelle produktet!

 

På forhånd, takk!

7987126[/snapback]

 

Jada, flere produsenter gir ut sine bærbare med Vista. F.eks denne fra ASUS.

Lenke til kommentar
Vet dere om noen har begynt å selge bærbare med Vista enda? Jeg mener da bærbare som er lagd på en fabrikk, ikke av en webshop eller lignende. Fint om dere tar med en link til det aktuelle produktet!

 

På forhånd, takk!

7987126[/snapback]

 

sjekk her på netshop:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...&visavdeling=18

 

Mange bærbare pc'er med Vista, men ikke så mange på lager. Ser du på HP ser du at de har flere av utgavene på fjernlager, så det betyr at du kan bestille dem og få dem innen 1-3 dager. Så du har muligheter....

Lenke til kommentar
Det du mener ar at når du har brent ferdig så klarer ikke pcen å lese av noe data?.

 

OM det er det du mener så fungerer det uten problemer her

7989216[/snapback]

 

Det jeg mener ja..

 

Brenning vellykket og alt sånt.. også.. ikke noe..

Ser jo på plata at det er data der.. men klarer ikke å lese av noe data etterpå..

 

Mens jeg brenner akkurat det samme med Nero.. Lesbar etterpå..

Lenke til kommentar

Han sier jo at 2gb funker fint, men vil du oppnå "nirvana" eller hva han sa så er 4gb veien å gå.

 

Har selv 2gb i maskina her og i bærbare og det har funket flott så langt, så 4gb er nok neppe nødvendig, men hadde ikke sagt nei til mer minne, det hadde jeg ikke.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...