Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om andre har samme problem(er) som meg, har jo tidligere fortalt om noe spilling på min PC ender i svart skjerm eller er eg heldig masse artifacts.

Lar jeg pcen stå, ikke bruker den på 1 time, så slår skjermen seg av, trykker eg den på igjen så ser den slik ut som på vedlegget.

Dette skjer forøvrig også når jeg setter maskinen på "sleep", svart skjerm og deretter artifacts.

 

Synes artifactsene er merkelig, alltid en liten liten firkanst som skiller seg ut, ser også dette på bildet eg tok. (Nederst til venstre)

 

Er dette relatert til skjermkort driverne ?

post-19689-1171839215_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Nope, men jeg tolket ikke det slik som han formulerte det i første post -> Virket for meg som han lurte på om det var et problem med skjermkort driveren til 7800gtx (som det ser ut til at han har i signaturen sin)

 

Selv bruker jeg 8800gtx på vista premium og har ikke møtt på en eneste feil. Tror nokk du har problemer med tampraturen din, sjekk viften for støv o.l

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hart noen programer som blir blocka under oppstart(det lille ikonet i systray)... jeg høyreklikker det og velger show list (elns)... Da kommer det opp en liste over hvilke programmer som starter med pc'en, der er det 3 programmer som har teg'en "not yet classified". hvordan endrer jeg den til "permitted"?

 

EDIT: slik:

7968621[/snapback]

noen?

Lenke til kommentar
Hart noen programer som blir blocka under oppstart(det lille ikonet i systray)... jeg høyreklikker det og velger show list (elns)... Da kommer det opp en liste over hvilke programmer som starter med pc'en, der er det 3 programmer som har teg'en "not yet classified". hvordan endrer jeg den til "permitted"?

 

EDIT: slik:

7968621[/snapback]

noen?

7977102[/snapback]

 

Hva mener du med blocka? Brannmuren? I så fall, gå til innstillingene for brannmur så gir du de aktuelle programmene tilgang der.

Lenke til kommentar
Hart noen programer som blir blocka under oppstart(det lille ikonet i systray)... jeg høyreklikker det og velger show list (elns)... Da kommer det opp en liste over hvilke programmer som starter med pc'en, der er det 3 programmer som har teg'en "not yet classified". hvordan endrer jeg den til "permitted"?

 

EDIT: slik:

7968621[/snapback]

noen?

7977102[/snapback]

 

Hva mener du med blocka? Brannmuren? I så fall, gå til innstillingene for brannmur så gir du de aktuelle programmene tilgang der.

7977426[/snapback]

 

De blir blokkert fra oppstarten, slik som feks versjon 2.51 av nod32.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Vista stenger porter i routern etter restart osv...

når jeg åpner en port i routern til Bittorrent, funker det bra.

så skrur jeg av maskinen. dagen etter er porten stengt igjen?

hva er det som skjer kan ikke den J...... porten være åpen hele tia?

 

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Vista stenger porter i routern etter restart osv...

når jeg åpner en port i routern til Bittorrent, funker det bra.

så skrur jeg av maskinen. dagen etter er porten stengt igjen?

hva er det som skjer kan ikke den J...... porten være åpen hele tia?

 

 

takker for svar

7978170[/snapback]

 

Jeg har akkurat samme problem, bortsett fra at maskinen ikke trenger å reboote engang. I løpet av natta virker det som om Vista bare stenger porten igjen.

Lenke til kommentar
Noen som vet om et program/en måte som gjør det mulig å få en mappe med samme navn som en fil? Altså jeg har en rekke med filmer og vil ha en egen mappe til alle disse.

 

Finnes det en enkel måte, eller må jeg sitte å gjøre det manuelt?

7973286[/snapback]

Dette er sikkert noe som er enkelt å gjøre med en batch-fil. Tar sikkert bare en linje eller to. Hvis du laster ned powershell så kan du gjøre det slik:

 

Tar navnet på alle mapper og filer fra mappen "x:\en plass" og lager mapper med samme navn i mappen "y:\en annen plass".

get-childitem -path "x:\en plass" | foreach-object{new-item -path "y:\en annen plass" -itemtype directory -name $_.name}

 

Hvis du vil ha f.eks. alle filer som slutter med .avi, og vil at mappene du lager ikke skal ha med .avi på slutten kan du gjøre:

get-childitem -path "x:\en plass" | where{$_.name -like "*.avi"} | foreach-object{new-item -path c:\test\fil\test -itemtype directory -name $_.name.trimend(".avi")}

 

Hvis det du ville gjøre var så enkelt som dette så kan du bare ta den siste snutten og endre .avi til andre filforlengelser som kan være interessante (.mpeg osv.) og kjøre til du har fått en mappe for alle de forskjellige filene.

 

Desverre følger ikke powershell med i Vista (antageligvis pga. at powershell for Vista ikke ble ferdig før et par mnd. etter Vista) :(. Dette blir jo litt OT så hvis du har lyst til å gjøre det vha. powershell og lurer på noe så kan du heller sende PM. Hvis du allerede har løst det så ble dette litt OT snikreklame for powershell :p

Lenke til kommentar
Zappza Postet i dag, 17:37

  Start opp Windows Defender.

Velg Tools

Klikk på SpyNet

Velg Advanced Membership

 

Når har du full kontroll over alt som startes opp på PCen din =)

Og det samme har tydeligvis Microsoft...

 

Det kan da ikke være sånn at man må melde seg inn i MS sin SpyKlubb for å få full kontroll over sin egen pc?

Om avansert medlemskap står det blandt annet at i tillegg til at Defender sender informasjon om filnavn, plassering, hvordan programmet invirker på maskinen, kan det også utilsiktet sendes personlig informasjon. MS lover riktignok og ikke bruke dette til noe.

 

Sikkert ikke så veldig farlig, men at man skal overhende til MS alt man foretar seg på sin pc for å få kontroll høres for meg litt rart ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...