Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hart noen programer som blir blocka under oppstart(det lille ikonet i systray)... jeg høyreklikker det og velger show list (elns)... Da kommer det opp en liste over hvilke programmer som starter med pc'en, der er det 3 programmer som har teg'en "not yet classified". hvordan endrer jeg den til "permitted"?

 

EDIT: slik:

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste driveren som funker slik at eg kan "se" windows er 97.46, men prøver eg å kjøre noen spill så får eg artifacts.

"Alle" andre drivere får eg bare svart skjerm etter boot screen. Intet signal.

Hatt dette problemet siden fredag ettermiddag, begynner å bli lei.

I tillegg har eg lagt merke til at når PCen står på å ikke blir brukt så klikker den etter en stund, masse artifacts på skjermen og ingen respons.

 

Eg som trodde det skulle gå problemfritt å skifte til Vista..

7968393[/snapback]

 

Skjermkort: 7900 GT

Operativsystem: Vista Home Premium OEM

Hovedkort: P5W DH Deluxe

CPU: E6600

 

 

Jeg har også samme problemet som deg, men da KUN relatert til spill (CSS og BF2). Opplever ca 5 min spill hvor alt fungerer som det skal, men så kommer artifaktene og spiksene (grafikk som blir strukket som en pil på kryss og tvers av skjermen), er som om all driten akkumulerer til et klimaks hvor det sier pang, og maskinen låser seg.

 

Har også opplevd et par bluescreens etter spilling med dette oppsettet.

 

Opplevde INGEN av disse problemene under XP, og det virker derfor rimelig å anta hele problemet er relatert til Nvidia driverne. Bruker de siste (100 ett eller anna), og er de som har fungert best på mitt oppsett, men kan altså fortsatt ikke spille.

 

Så er bare så smøre seg med tålmodighet, og håpe de neste driverne gjør VISTA til et spille OS også.

 

Er forresten VELDIG fornøyd med VISTA på alle andre fronter så langt :thumbup:

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar
Da her jeg hatt min første reaktiveringstelefon til MS. Oppdaterte biosen min, og måtte ringe inn for reaktivering. Heldigvis var damen i andre enden kort og konsis og aktiveringen gikk fort.

7969112[/snapback]

 

Har du oppgradering, retail eller OEM...

 

Jeg må snart gjøre en ny installasjon på den bærbare, og lurer på hva som skjer....har oppgraderings lisens.

Lenke til kommentar
Da her jeg hatt min første reaktiveringstelefon til MS. Oppdaterte biosen min, og måtte ringe inn for reaktivering. Heldigvis var damen i andre enden kort og konsis og aktiveringen gikk fort.

7969112[/snapback]

 

Har du oppgradering, retail eller OEM...

 

Jeg må snart gjøre en ny installasjon på den bærbare, og lurer på hva som skjer....har oppgraderings lisens.

7969326[/snapback]

 

Har Business fra MSDNAA med privat oppgradering til Ultimate.

Lenke til kommentar
Angående ressursproblemet jeg hadde tidligere med Windows mediaplayer. Merket nå at det faktisk var Windows services som tok all RAMen.

 

Hva kommer dette av?

 

Har skrudd av sidebar og andre krevende programmer og hadde bare MP oppe.

7969792[/snapback]

 

Er det ikke slik med vista at den skal ta det som er av resurser, for så å frigi etterhvert som det trengs?

 

På denne måte er programmer alt "startet", og får en mye raskere oppstart.

 

Hos meg har jeg ikke noe ledig av RAM på maskinen, men likevel er den mye raskere i bruk enn hva xp noen gang har hvert.

Lenke til kommentar
Son of a bitch. Det er visst SuperFetch som tar all RAMen etter hva jeg kan lese. Men hva pokker nytte gjør det å starte programmer raskt om de kjører helt ræva sent?

7969921[/snapback]

Superfetch skal kun bruke RAM som er ledig, og skal frigi med en gang et annet program har lyst på mer. Jeg sitter her med 4 GiB RAM, og har kun 11 MiB ledig ifølge task manager, selv om jeg ikke gjør annet enn å bruke opera akkurat nå. Det er jo positivt at RAM-en faktisk brukes til noe.

 

Er du sikker på at superfetch ikke har frigjort RAM til andre programmer? Jeg har ikke opplevd noen problemer med det her hos meg i allfall. Det er alltid rundt 10-20 MiB RAM ledig, og etter å ha f.eks. spilt et spill er det kanskje 1.5 GiB ledig fram til superfetch har fått lastet fra HDD igjen.

Lenke til kommentar

11mb ledig?

 

har selv 2gb ram på maskinen min og jeg ligger akkurat nå på 716mb brukt med utorrent og firefox, topper ut på ca 900mb brukt. jeg har aldri sett vista har brukt mer en det der når jeg sitter i windows uten å gjøre noe spesielt.

 

mennehh.. superfetch er ett bra system, får maskinen til å føles mye raskere enn hva den er når man klikker på ikonet for ett stort program og vinduet spretter opp og programmet er klart for bruk :)

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Prelude: Mengden ledig RAM finner du i task manager -> performance. Se under "Physical Memory (MB)". Det står det en verdi for "free". Mengden ubrukt RAM er ikke mengden minne brukt (den verdien ved siden av grafen) minus total mengde RAM. Det ser ut til at mesteparten av det fysiske minnet som er "cached" ikke teller med, men verdiene i Vista sin task manager er ganske mystiske.

 

svortevik: Jeg hadde 3 GiB cached samme dagen som jeg hadde installert Vista, så jeg tror den legger til så mye som mulig uansett om du bruker det ofte eller ikke.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...