Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en mail fra ModusLink i dag som jeg ikke skjønte så veldig mye av.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Upgrade to Windows Vista

Dear Customer,

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre.

Index

1. Informations about COA

2. What is a Redemption Form?

3. Product info

4. How to order

5. Proof of purchase

6. Order change/cancellation

7. Large orders

8. Contact info

Informations about COA

The COA number is a number on the Certificate of Authenticity that has the following format 000xx-xxx-xxx-xxx where the Xs represent numerical values. There are no letters in the COA # and the COA # can be found underneath a barcode in the middle on the left-hand side of the label. You will find a description of this number if you click on the following link: http://www.microsoft.com/resources/howtotell/en/coa.mspx

We would like to inform you that your COA (Certificate of Authenticity) is reset within 45 mn when you order is not validated. You can use this number to re-submit your order on our website.

If your request is a technical issue, please contact your manufacturer. You will find your technical support contact number in the documents delivered with your PC.

If your request is a Vista technical issue, please contact our technical support with the following link: [email protected]

^ Top

What is a Redemption Form?

Redemption Form is a form that you can find enclosed with your computer package or can be provided by your vendor. It has 20 digits and blanks where you also have to fill your name and order number after submitting your order.

If your product is from one of the Original Equipment Manufacturers in following list, you don’t need a redemption form. You will find all the information for upgrade in https://upgradeweb.moduslink.com/vista: you can select you have no redemption form and continue the process. Two pages after you can select your manufacturer. Some brands are not in this reseller’s list yet. So if you can't find yours, please check the site daily.

ACER INCORPORATED

Advent / Ei System / Philips Freevents

ASEM SPA

Asustek Computer Inc

AT Compus CZ Autocont/Comfor/Triline/Premio/Alza

CHILIGREEN COMPUTER GmbH

Cinet (Torp Computing Group ASA)

COMEX S.p.A.

DATAMATIC SPA

Elettrodata SPA

Evesham Technology

Fujitsu Siemens Computers GmbH

Gateway_EMEA

HP_EMEA

Hyrican PC

INTERCOMP

iQon Technologies

Lenovo

Leo GmbH / LEROM

LGE

Matsushita Electric_EMEA

MAXDATA

MESH COMPUTERS Ltd.

MSI

NEC Computers SAS

OLIDATA

OPTIMUS S.A.

PACKARD BELL

PERISTYLE

Rock Group Plc

Samsung

Sony Corporation

TARGA

TAROX

TOSHIBA EMEA

^ Top

Product info

You can find all the informations and possibilities of upgrade on the following website: http://www.windowsvista.com.

^ Top

How to order

You will be able to submit your order on the following website: https://upgradeweb.moduslink.com/vista .

The details requested are, you will have to select your country, language, and serialized redemption form (this form is only required for system-builders, that means if your PC is a brand name PC you will have to select “NO” if asked for a serialized redemption form).

On the following page you will have to accept the terms and conditions in order to proceed with selecting a brand.

On the brand selection page, you will have to select the brand and language. The next page will require you to enter your current software version and its language. Continuing, you will have to select which and how many upgrade versions you would like to purchase.

The next page will require you to enter your PC model and serial number, as well as your COA (Certificate of Authenticity). You can locate this 14 digit number on a sticker, underneath your laptop, on the outside of your PC, or on the software CD box.

If the model of your PC is not listed, you will have to choose the preceding model in the showed list (e.g.: you have model # 1516, you will have to select 1500).

Please indicate your purchase date before going on to the next page where your details will be required.

You will then be able to select a payment method, e.g. Credit card, wire transfer, cheque (U.K., France only), direct debit (Germany, Netherlands only). All payment details will be communicated to you upon receiving the order confirmation sent to you by email.

After submitting your order, you will have to send us the following details:

Proof of purchase of your qualifying PC or software

A copy of your order confirmation

A copy of your Serialized Redemption Form (if required for order submission)

Upon receiving your documents, will be able to process your order.

^ Top

Proof of purchase

To validate your order, we need to receive from you a copy of your proof of purchase. This document need to show your date of purchase and product bought. You will need to send us your Vista order confirmation or your order number.

You can send us these documents using the three available possibilities:

Mail: Mail the web confirmation page and a copy of your receipt to:

Software Upgrade Program

PO BOX 252

7300 AG APELDOORN

The Netherlands

Fax: Fax the web confirmation page and a copy of your receipt to

00 31 555 43 39 46

Email: email a scanned copy of the confirmation page and a copy of your receipt to [email protected] with the following in the subject line “POP Order ref … “(please mention your order number).

If your documents are eligible, we will validate your order and we will send you a shipment confirmation.

^ Top

Order change/cancellation

Please, send us an e-mail, if you want to cancel your order. You will have to mention your order number as in the subject line.

If you paid your order with a credit card or debit card no money will be taken from your account.

If you have paid by wire-transfer, cheque or direct debit, we will need to have your international bank details to process a refund.

^ Top

Large orders

If you wish to order more than 5 copies, you will have to make your request through the following

If you are a reseller, please, use the following website: Microsoft Partner Program

If you’re not a reseller you can contact us by e-mail at the following address: [email protected]

^ Top

Kind Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre.

Toll-Free phones: Toll paid Phones:

Germany 00800 666 44 666

United Kingdom 00800 666 44 666

France 00800 666 44 666

Italy 00800 666 44 666

Netherlands 00800 666 44 666

Spain (Pay-Per-Call) 900 973154

Phone +31 880016102

Fax +31 555433946

Address:

Technical Upgrade Program Vista

P.O. Box 252

7300 AG Apeldoorn

The Netherlands

Europe, Middle-East, Africa - [email protected]

Asia - [email protected]

Americas - [email protected]

Sånn som jeg forstod det, var dette en mail med info om hvordan jeg bestiller Vista gjennom oppgraderingsprogramet. Men jeg har jo allerede bestilt det så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått denne mailen. :hmm:

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Microsoft har jo supportert/hatt 64bits OS siden 2003 (IA64) ~ 4 år

7958684[/snapback]

Det var egentlig et lite eksperiment å teste ut om det ville bli flisespikket på at jeg ikke nevnte spesifikt x86. 17 minutter tok det før noen måtte flisespikke på det :p

7958889[/snapback]

Er vel ikke flisespikk - men facts (at 64bits OS har vært tilgj. på nippet 4 år , ikke 2) .

Lenke til kommentar

På amazon.com får man ultimate fullversjon til 380 USD + frakt, hvis jeg tolker riktig 7 USD = 387 USD som er ca 2500 NOK

Er det sånn at hvis man bestiller den så er 25% man må legge på i tollen eller? Da havner man på ca. 3200 kroner som er VELDIG mye billigere enn det man kan få tak i her i Norge

Eller er det noe andre utgifter som popper opp også?

Lenke til kommentar
Microsoft har jo supportert/hatt 64bits OS siden 2003 (IA64) ~ 4 år

7958684[/snapback]

Det var egentlig et lite eksperiment å teste ut om det ville bli flisespikket på at jeg ikke nevnte spesifikt x86. 17 minutter tok det før noen måtte flisespikke på det :p

7958889[/snapback]

Er vel ikke flisespikk - men facts (at 64bits OS har vært tilgj. på nippet 4 år , ikke 2).

7961984[/snapback]

Vel, da får jeg fortsette med litt ikke-flisespikking :p : 64bit OS har eksistert i ca 16 år allerede. Det var rundt 1991 at de første ekte 64bit OSene dukket opp til maskiner med blant annet MIPS-prosessorer. (R4000-serien). OSet Irix var ett av de aller første med 64bit. Noen år senere, i 1993 kom Microsoft med sitt første OS for 64bit maskiner: Windows NT 3.1 Advanced Server. Det kjørte på 64bit CPUer, men bare i 32bit modus. Det var også en versjon av NT 3.1 som ble kompilert i ekte 64bit, men den ble aldri sluppet offisielt på markedet.

Lenke til kommentar

Er plaget med masse artifacts hver gang eg prøver noe som krever noe 3d grafikk.

Har 32-bit Windows Vista business.

Systemer er:

Opteron 170 (stock for øyeblikket)

2GB OCZ minnet

DFI LP 4 Ultra

XFX 7900GT

--------------

Får bare masse artifacts hvis eg prøver noen spill. Sist driver eg prøvde var en BETA driver, men da forsvant bildet idet maskinen er ferdig med "start bildet"...

Mottar gjerne tips om hvilke drivere som kan funke på mitt system..

EDIT:

Kan noen også poste bildet av hvordan boot screen skal ses ut ?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Sliter litt med smb deling på nettverket mitt, er det mulig og sette at alle kan lese fra mappene jeg deler? Sånn automatisk, har satt "Alle" når jeg delte mappen, men det er noen filer jeg må sette sikkerhett og skrive inn "Alle" for at de skal vises.

Lenke til kommentar
Hvordan setter man høgere oppløsning enn 1600*1200? Jeg skulle hatt 1920*1200. Har ATI x800xt.

7966153[/snapback]

Høyreklikk på skrivebordet -> Tilpass -> Skjerminstillinger -> Dra glidebryteren under "Oppløsning" mot høyre til den ønskede oppløsningen. Hvis den ikke er der, kanskje du må installere CCC, Catalyst Control Center fra ATI.

Lenke til kommentar
Hvordan setter man høgere oppløsning enn 1600*1200? Jeg skulle hatt 1920*1200. Har ATI x800xt.

7966153[/snapback]

Høyreklikk på skrivebordet -> Tilpass -> Skjerminstillinger -> Dra glidebryteren under "Oppløsning" mot høyre til den ønskede oppløsningen. Hvis den ikke er der, kanskje du må installere CCC, Catalyst Control Center fra ATI.

7966264[/snapback]

Har prøvd alt det, men kommer ikke høgere enn 1600*1200, hadde samme problem i beta'en også, da med et nvidia kort. Problemet er at jeg finner ingen plass hvor jeg selv kan skrive inn oppløsning.

Lenke til kommentar

Eneste driveren som funker slik at eg kan "se" windows er 97.46, men prøver eg å kjøre noen spill så får eg artifacts.

"Alle" andre drivere får eg bare svart skjerm etter boot screen. Intet signal.

Hatt dette problemet siden fredag ettermiddag, begynner å bli lei.

I tillegg har eg lagt merke til at når PCen står på å ikke blir brukt så klikker den etter en stund, masse artifacts på skjermen og ingen respons.

Eg som trodde det skulle gå problemfritt å skifte til Vista..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...