Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg har engelsk Vista med norsk språkpakke. Er det slik at jeg må sette tilbake til engelsk for å bruke Dreamscene og Ultimate Extras?

7955049[/snapback]

Nei det må du ikke for Dreamscene i alle fall, poker og bitlocker er litt utenfor mitt interessefelt så det vet jeg ikke noe mer om :)

7955475[/snapback]

Poker virker fint med egelsk og norsk språk pakke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:blush: Hva er forskjellen på 32-bit og 64-bit?

7958444[/snapback]

64bit er et nytt instruksjonssett til CPUen. Det gjør at OSet og programmer får litt flere ressurser å boltre seg med, og om dette gjøres på riktig måte så gir det bedre ytelse. 64bit-teknologi er altså generelt bedre enn 32bit-teknologi.

 

64bit OS kan kjøre både 64bit programmer og gamle 32bit programmer. Det er med andre ord bakoverkompatibelt. Prosessoren er også bakoverkompatibel så den behøver ikke simulere 32bit. For å kjøre et 64bit OS MÅ man ha en 64bit prosessor. De aller fleste har det i dag.

 

64bit programmer MÅ ha 64bit OS og dermed også 64bit prosessor for å kunne kjøre.

 

Selv om 64bit har eksistert i snart 4 år så har microsoft bare støttet det i 2 år. (Windows XP 64bit edition) Vista er helt ferskt og har en del bugs, erfaringsmessig flere bugs i 64bit-versjonen enn i 32bit-versjonen.

 

64bit er definitivt fremtiden og nåtiden selv om microsoft har snublet litt i innføringen av det.

Lenke til kommentar
:blush: Hva er forskjellen på 32-bit og 64-bit?

7958444[/snapback]

64bit er et nytt instruksjonssett til CPUen. Det gjør at OSet og programmer får litt flere ressurser å boltre seg med, og om dette gjøres på riktig måte så gir det bedre ytelse. 64bit-teknologi er altså generelt bedre enn 32bit-teknologi.

 

64bit OS kan kjøre både 64bit programmer og gamle 32bit programmer. Det er med andre ord bakoverkompatibelt. Prosessoren er også bakoverkompatibel så den behøver ikke simulere 32bit. For å kjøre et 64bit OS MÅ man ha en 64bit prosessor. De aller fleste har det i dag.

 

64bit programmer MÅ ha 64bit OS og dermed også 64bit prosessor for å kunne kjøre.

 

Selv om 64bit har eksistert i snart 4 år så har microsoft bare støttet det i 2 år. (Windows XP 64bit edition) Vista er helt ferskt og har en del bugs, erfaringsmessig flere bugs i 64bit-versjonen enn i 32bit-versjonen.

 

64bit er definitivt fremtiden og nåtiden selv om microsoft har snublet litt i innføringen av det.

7958565[/snapback]

 

Microsoft har jo supportert/hatt 64bits OS siden 2003 (IA64) ~ 4 år

http://www.microsoft.com/presspass/press/2...nXP64BitPR.mspx

Dog ikke på workstation OS fra samme dato.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Noen som har benyttet seg av oppdateringstilbudet som enkelte kjører nå for tiden, hvor man får gratis oppdatering fra XP til Vista? Som har fått noe til nå? Har selv meldt meg pådette, og har ikke hørt noe siden jeg sendte inn kviteringen.

7958721[/snapback]

 

Jeg er med på dette programmet. Det kan ta sin tid før du får den i posten. Sendte en mail og spurte de om den kom snart. Og da fikk jeg dette til svar:

Dear customer,

This is in response to your email regarding the Vista upgrade program.

Due to an overwhelming interest in the Upgrade Redemption Program we unfortunately have not been able to reply to your query in a more timely manner.

With this message we want to acknowledge the receipt of your email. We will provide you with an answer to your query in the near future.  In the meantime, we thank you for your patience.

Our sincere apologies for the inconvenience caused by this delay.

Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre

 

Som du kan se har de veldig mye å gjøre. Så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet... ;)

Lenke til kommentar

Må bare skryte litt...

 

Vista premium gikk inn på ca 15min og alt var oppe å gikk uten problemer. Så var det inn med de selvsagte tingene som skjermkort drivere o.l, fikk et lite problem der men det rettet seg etter reinstalering av skjermkort driver (lav ytelse men nå er det så og si identisk med Xp).

 

Abslolutt alt jeg har prøvd til nå har gått raskere en jeg er vant til et bonus er at det også at alt ser veldig bra ut (mistenker at dx10 gjør at alt ser skarpere og klarere ut, for det er ikke tvil om at det gjør nettop det).

 

Aldrig noe mer Xp - service packs, ntldr feil, boot problemer osv osv :w00t:

 

Nope angrer ikke et sekund for at jeg for første gang har kjøpt et orginalt Os fra egen lomme (Xp fikk jeg mellom studiene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...