Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

funker ikke her ..., trykker godta på advarslene som kommer frem men har ikke rettigheter til og kopiere fra c: disken.

er vel noe sikkerhetsgreier en kan slå av?

7950096[/snapback]

 

Rart, prøvde nå på en helt ny installasjon av Vista Ultimate nå, og det funker fint her.

 

Her er noen screenshots fra hvordan jeg gjorde det

http://blog.myhken.com/?p=41

 

Det kan jo være om du har svart nei på en av disse første gang du prøvde, at den nå stopper det helt.

 

Hvilken versjon har du? Jeg kan legge inn en ny installasjon av den utgaven du har, og så kan jeg prøve å se hva som skjer der. Tar bare en halv time eller noe på Vmware serveren min.

7950529[/snapback]

bruker engelsk versjon av vista x64 med norsk språkpakke.

får denne feilmeldingen når jeg prøver og kopiere noe:

7950705[/snapback]

 

Har du gjort dette da?

 

post-41752-1171580647_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk FF, IE7 er bare dritt.

 

(Slik er det bare)

7950759[/snapback]

Jøss, du er en idiot og jeg er Gud.

 

(sånn er det bare)

 

Det var jo saklig, eyh?

 

IE7 er ikke dritt.

Jeg synes Firefox er dritt.

Jeg synes Opera er bra.

Jeg synes IE6 er dritt.

 

Sannheten er at IE7 ikke er så dårlig som mange skal ha det til. Bruker det ikke selv, men det er fordi Opera har noen flotte caching funksjoner som gjør det myyye raskere å surfe på ISDN. Hadde jeg måttet velge mellom IE7 og FF, hadde jeg valgt IE7.

7950831[/snapback]

 

Da får jeg anbefale Opera OG ff da. Får IE7 gir meg bare problemer, og er den tregeste nettleseren av de 3. :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Da har jeg laget meg min egen Dreamscene bakgrunn: bakgrunnen i HL2:Lost Coast menyen for de som har spilt det. Fugler som flyr, bevegelig vann, sol som varierer i styrke med HDR.

7953958[/snapback]

 

kan man få dreamscene til å fungere på Home Premium?

litt dårlig gjort at det er bare Ultimate.

Lenke til kommentar
Da har jeg laget meg min egen Dreamscene bakgrunn: bakgrunnen i HL2:Lost Coast menyen for de som har spilt det. Fugler som flyr, bevegelig vann, sol som varierer i styrke med HDR.

7953958[/snapback]

 

kan man få dreamscene til å fungere på Home Premium?

litt dårlig gjort at det er bare Ultimate.

7953999[/snapback]

 

Spørs litt på hvor offisielt du vil ha det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Da har jeg laget meg min egen Dreamscene bakgrunn: bakgrunnen i HL2:Lost Coast menyen for de som har spilt det. Fugler som flyr, bevegelig vann, sol som varierer i styrke med HDR.

7953958[/snapback]

 

kan man få dreamscene til å fungere på Home Premium?

litt dårlig gjort at det er bare Ultimate.

7953999[/snapback]

 

Spørs litt på hvor offisielt du vil ha det.

7954019[/snapback]

 

det er samma søren bare jeg får det til å funke, noen tips?

Lenke til kommentar
Da har jeg laget meg min egen Dreamscene bakgrunn: bakgrunnen i HL2:Lost Coast menyen for de som har spilt det. Fugler som flyr, bevegelig vann, sol som varierer i styrke med HDR.

7953958[/snapback]

 

kan man få dreamscene til å fungere på Home Premium?

litt dårlig gjort at det er bare Ultimate.

7953999[/snapback]

 

Spørs litt på hvor offisielt du vil ha det.

7954019[/snapback]

 

det er samma søren bare jeg får det til å funke, noen tips?

7954073[/snapback]

 

1) Nei, det går ikke og 2) det er ulovlig, så ingen snakk om det her.

Lenke til kommentar

Folk sier mye negativt om Vista, alt for høyt ressursforbruk kontra XP osv..

 

Jeg har nå installert Windows Vista Ultimate full retail english på min bærbare skole-PC, fordi den ikke skal installeres på min stasjonære enda, venter på en del bedre drivere før jeg fjerner den fra skole-PCen og legger det inn på min stasjonære..

 

Selv om den bærbare PC-en ikke en gang fyller "Vista Premium" kravene, så starter PC-en opp, og kjører så godt som prikkfritt nå.. Med akkurat de samme programmene installert, alle drivere virker som de skal (utenom driveren til "fingerprint scannern")

Mens med XP Pro Norsk, og de samme programmene osv, så gikk ting knapt rundt..

Booting av Windows startet opp mer enn dobbelt så sakte, og oppstarten av XP var jo et mareritt, der alt hang seg med en eneste gang, og hang seg en god del under bruk, og alt selv etter fresh install..

Mens Vista Ultimate har jeg ikke merket et eneste problem til nå, ikke noe henger, alt går så det suser.. Og det selv uten å fylle "Premium" kravene til Microsoft..

(Skole-PCen er en Compaq nx6325)

 

Det sier jo litt, eneste negative jeg har funnet med Vista kontra XP, er spillytelsen som går litt i hytt- og pine på Vista, men det har for det meste med "ikke-optimaliserte" drivere å gjøre, enn med Vista i seg selv å gjøre.. Dog er det grunn nok til at min stasjonære må vente litt før jeg installerer Vista..

Utenom spill, ser jeg ingen grunn til å velge XP fremfor Vista, hvert fall er det mine erfaringer på Skole-PCen.. Som ikke engang fyller "Vista Premium" kravene til Microsoft.

Lenke til kommentar
1) Nei, det går ikke og 2) det er ulovlig, så ingen snakk om det her.

7954114[/snapback]

 

Windows har ikke enerett på bevegelige bakgrunner. En gang i tiden laget jeg min egen i notepad. Det er ikke værre enn en html med en video i, man må bare senke security på local intranet.

 

Det finnes også 3. parts programmer som fikser biffen.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting. Windows Utforsker i VIsta: Jeg får plutselig ikke merke flere filer om gangen. Jeg prøver selvfølgelig med shift og ctrl men uten resultat. Har prøvd å merke med musa, men heller ikke det hjelper. Har restarta maskinen men det gikk heller ikke. Hvis jeg bruker Total commander så fungerer det. Noen tips?

Lenke til kommentar
De som har feil hyler høyest det må du ikke glemme, går alt bra skriver man ingenting om det.

 

Går også knirkefritt hos meg, ytelsen sank en del, men etter reinstalering av driver (forceware) funker alt som normalt igjen  :)

7954831[/snapback]

 

Riktig,det blir de som har problemer her som ellers som synes.

Jeg kjører Vista stort sett uten problemer,det eneste jeg ser er at når jeg bruker Opera så får jeg ikke frem videovisning feks på vg sin side,får beskjed om at jeg trenger et prog tillegg,når jeg velger ja for å laste ned dette får jeg feil eller beskjed om at den ikke finner det.

I Explorer fungerer dette imidlertid feilfritt :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...