Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg filmene på VG-nett til å virke?

De virker hverken i IE eller Firefox.

Jeg har søkt og funnet flere guider som går ut på å kopiere noen dll-filer (f.eks. denne), men det hjelper ingenting.

Flere som sliter med dette?

Etter at jeg har åpnet dem i Media Player (altså utenom nettleser, ved å finne adressen med høyreklikk og egenskaper i nettleseren), så virker filmen både i IE og FF.

Men hvis jeg ikke gjør dette, så starter den ikke å loade, den står bare på "Klar".

Hehe, nå får ikke jeg spilt av VG's videor i XP med FireFox. Når jeg går inn på ''Rampelys'', og jeg f.eks. vil spille av en video der, så står det bare ''Klar'' - akkurat som hos deg, men dette i XP. Tyder på noe feil med kombinasjon WMP og generelt nettlesere.

Lenke til kommentar
er det noen måte jeg kan få tillatelse til og kopiere og åpne filer fra xp hardisken?

7949495[/snapback]

Funker fint som bare det. Jeg fikk opp to tre advarsler som jeg trykte tillat eller ok på, og så kunne jeg kopiere filer fra XP disken. Hentet ut bl.a favorittene mine, noen snarveier og noen filer.

Og etter jeg godtok det første gangen, har den ikke spurt noe mer.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Trenger hjelp med to problemer

1. Mozilla Firefox "hakker" / "rister" når jeg har en side oppe, skjedde ikke med XP, har prøvd å slette og innstallere FF på nytt, og det hjalp ikke noe, anyone?

2. Har forøvrig DFI Infinity nForce4 HK, nettet faller av hver 10-15 minutt, og CD'driver til HK'en virker bare på XP,finner ikke noen driver på hjemmesiden heller. Noen som har en link?

Bruker forøvrig Vista Ultimate

Lenke til kommentar
Har lekt litt pirat med windows vista, men skal kjøpe det nå, ultimate, eneste jeg lurer på.. kan man bruke denne på flere maskiner?

7949034[/snapback]

Nei

7949052[/snapback]

Det ble jo sagt om XP også, men til den prisen synes jeg ikke det er noe galt i å ha sin lovlige fullversjon installert på 2 pc'er.

Edit: NiwT: Har du oppgradert skjermkortdriverne? Er de som pleier å skape problemer.

Endret av SN25P
Lenke til kommentar
er det noen måte jeg kan få tillatelse til og kopiere og åpne filer fra xp hardisken?

7949495[/snapback]

Funker fint som bare det. Jeg fikk opp to tre advarsler som jeg trykte tillat eller ok på, og så kunne jeg kopiere filer fra XP disken. Hentet ut bl.a favorittene mine, noen snarveier og noen filer.

Og etter jeg godtok det første gangen, har den ikke spurt noe mer.

7949698[/snapback]

funker ikke her ..., trykker godta på advarslene som kommer frem men har ikke rettigheter til og kopiere fra c: disken.

er vel noe sikkerhetsgreier en kan slå av?

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hvorfor hver gang jeg starter pcen min så er oppløsningen 800x600? Irriterende..

7941812[/snapback]

Quoter meg selv, anybody?

7950196[/snapback]

Hadde samme problemet. Ringte MS, og de sa at eneste løsningen var å reinstallere. Dog, jeg brukte et program kalt QRes i oppstartsmappa som skifta oppløsningen til min opprinnelige.

Her er mine to tråder ang. dette problemet;

http://www.aeroxp.org/board/index.php?showtopic=7961&hl=

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=213621

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
funker ikke her ..., trykker godta på advarslene som kommer frem men har ikke rettigheter til og kopiere fra c: disken.

7950096[/snapback]

Rart, prøvde nå på en helt ny installasjon av Vista Ultimate nå, og det funker fint her.

Her er noen screenshots fra hvordan jeg gjorde det

http://blog.myhken.com/?p=41

Det kan jo være om du har svart nei på en av disse første gang du prøvde, at den nå stopper det helt.

Hvilken versjon har du? Jeg kan legge inn en ny installasjon av den utgaven du har, og så kan jeg prøve å se hva som skjer der. Tar bare en halv time eller noe på Vmware serveren min.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

7950096[/snapback]

Rart, prøvde nå på en helt ny installasjon av Vista Ultimate nå, og det funker fint her.

Her er noen screenshots fra hvordan jeg gjorde det

http://blog.myhken.com/?p=41

Det kan jo være om du har svart nei på en av disse første gang du prøvde, at den nå stopper det helt.

Hvilken versjon har du? Jeg kan legge inn en ny installasjon av den utgaven du har, og så kan jeg prøve å se hva som skjer der. Tar bare en halv time eller noe på Vmware serveren min.

7950529[/snapback]

bruker engelsk versjon av vista x64 med norsk språkpakke.

får denne feilmeldingen når jeg prøver og kopiere noe:

post-67747-1171561737_thumb.png

Endret av maxila
Lenke til kommentar

maxila: Det er ikke kopieringen fra XP disken som er problemet, men rettighetene på Vista disken.

Jeg forstår deg rett når jeg tror du prøver å kopiere en fil FRA XP disken TIL vista disken?

Feilmeldingen går jo på Målmappen, altså den du prøver å kopiere til.....

Har du prøvd å kopiere til et annet sted på Vista disken, f.eks rett på roten, eller lage en ny mappe, men ikke på mine dokumenter?

Lenke til kommentar
Bruk FF, IE7 er bare dritt.

(Slik er det bare)

7950759[/snapback]

Jøss, du er en idiot og jeg er Gud.

(sånn er det bare)

Det var jo saklig, eyh?

IE7 er ikke dritt.

Jeg synes Firefox er dritt.

Jeg synes Opera er bra.

Jeg synes IE6 er dritt.

Sannheten er at IE7 ikke er så dårlig som mange skal ha det til. Bruker det ikke selv, men det er fordi Opera har noen flotte caching funksjoner som gjør det myyye raskere å surfe på ISDN. Hadde jeg måttet velge mellom IE7 og FF, hadde jeg valgt IE7.

Lenke til kommentar
Har lekt litt pirat med windows vista, men skal kjøpe det nå, ultimate, eneste jeg lurer på.. kan man bruke denne på flere maskiner?

7949034[/snapback]

Nei

7949052[/snapback]

Det ble jo sagt om XP også, men til den prisen synes jeg ikke det er noe galt i å ha sin lovlige fullversjon installert på 2 pc'er.

7949946[/snapback]

Det er vel ikke et spørsmål om du syns det er galt eller ikke galt. Når han har aktivert Vista på maskin nr. 1 så er den lisensen "brukt opp". dvs at han ikke får aktivert på flere maskiner og dermed vil Vista slutte å virke skikkelig etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...