Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg filmene på VG-nett til å virke?

De virker hverken i IE eller Firefox.

Jeg har søkt og funnet flere guider som går ut på å kopiere noen dll-filer (f.eks. denne), men det hjelper ingenting.

7943370[/snapback]

Flere som sliter med dette?

Etter at jeg har åpnet dem i Media Player (altså utenom nettleser, ved å finne adressen med høyreklikk og egenskaper i nettleseren), så virker filmen både i IE og FF.

Men hvis jeg ikke gjør dette, så starter den ikke å loade, den står bare på "Klar".

Lenke til kommentar
Virker avast fint i vista?

Hva som gjør at du liker denne bedre enn nod32?

7943684[/snapback]

Avast fungerer svært fint i Vista. Det støtter også 64-bit versjoner av Windows.

Kan vel egentlig ikke komme på noen grunner til at jeg selv liker Avast bedre enn NOD, men Avast oppfører seg godt, og er også gratis. :)

Lenke til kommentar

NOD32 er det antivirusprogrammet som finner flest virus og annet herk, retten unt sletten. Det er vel også grunnen til at det har vunnet så og si samtlig tester det har vært med i de siste årene. I tillegg bruker det minimalt med ressurser og plager deg kun når det er høyst nødvendig.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
NOD32 er det antivirusprogrammet som finner flest virus og annet herk, retten unt sletten. Det er vel også grunnen til at det har vunnet så og si samtlig tester det har vært med i de siste årene. I tillegg bruker det minimalt med ressurser og plager deg kun når det er høyst nødvendig.

7944091[/snapback]

Må også legge til at NOD32 bruker minimalt (minst av alle?) med maskinkraft.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

7944091[/snapback]

Må også legge til at NOD32 bruker minimalt (minst av alle?) med maskinkraft.

7944120[/snapback]

Men ja, enig med alt dere har nevnt. Veldig godt antiviursprogram.

Angående Vista. Bruker det mye mer ressurser enn XP? Tenker på ram, cpu kraft. Kan godt være dette er nevnt i tråden, men er jo bare ett lite spørsmål :)

Lenke til kommentar
Angående Vista. Bruker det mye mer ressurser enn XP? Tenker på ram, cpu kraft. Kan godt være dette er nevnt i tråden, men er jo bare ett lite spørsmål :)

7944199[/snapback]

Blir litt vanskelig å sammenligne, da Vista cacher programmer i RAM for å starte applikasjoner raskere. Det er en ny ting med Super Prefetch (etterfølgeren til prefetch).

Lenke til kommentar

7944199[/snapback]

Blir litt vanskelig å sammenligne, da Vista cacher programmer i RAM for å starte applikasjoner raskere. Det er en ny ting med Super Prefetch (etterfølgeren til prefetch).

7944224[/snapback]

Selv om man tar hensyn til det, så bruker jo vista endel mer.

AtW

Lenke til kommentar

Oioioi!!

Nå begynner det å skje ting på ExpressUpgrade fronten her!

Skjekket ordren min nå nettopp og den var oppdatert! :dribble:

Får håpe de har fått litt fortgang på seg nå da!

Slik ser det ut nå:

Ordrestatus : Coa Validated. Waiting for Proof of Purchase.

Leveringsdato : TBD. Check back in 1-2 weeks

Transportør : Standard

Lenke til kommentar
Ja, jeg tenkte egentlig ikke på hva du betale for det du har fått, men hva du må betale for 64bits?

Jeg mener som sagt å ha lest at man får det for fraktprisen. Men kan hende jeg tar feil, derfor lurte jeg da på om det fulgte med noe som forteller deg hva du nå må ut med om du ønsker 64 bit versjon

Edit; Og Trygveaa har tydeligvis lest det samme

Ok, lest litt rundt - virker som det stemmer. Mulig første posten burdet oppdateres med denne infoen.

Da spretter jeg esken og instalerer Vista.

Lenke til kommentar

Har nå instalert Vista premium noe som gikk farlig fort, tror ikke jeg ventet 15 min engang.

Jeg har også bestilt vista 64 verjson, du får info om dette om du åpner vista esken og leser på et lite ark som følger med. Det koster 80kr + moms og bestille 64 bit versjonen.

Dette er dårlig men greit nokk, roer meg ned på den :hrm:

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt oppgradering til Ultimate fra Business jeg fikk. Men hvor lang tid det tar før Windows Anytime disken kommer er uvisst. Har alikevel en teori om at en Ultimate DVD gjør samme nytten, skal prøve etterpå. 1200,- kostet oppgraderingen, ikke OEM.

7944880[/snapback]

Fikk faktisk oppgradert fra Business DVD'n jeg allerede hadde. Så da slipper jeg å vente på den disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...