Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke skjønne at du fikk et sånt svar.

Hvis man ser på prislistene,så er jo 32bit og 64bit 2 forskjellige produkter.

Hvis man hadde fått både 32 og 64bit,så hadde jo det blitt solgt som et produkt.

Har fått det svaret fler ganger, to på denne tråden. Det står heller ikke på selve esken, eneste jeg finner er at du kan oppgradere til 64 med liten skrift på siden (mot betaling seff)

Hva jeg forstår enda mindre av er hvofor det ikke står hvilken versjon man kjøper på webshoppen.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74868

se selv det står ikke (same på komplett), har sent e-mail til mpx nå.

edit

tvert imot det de gir utrykk for at det er støtt for begge versjoner

Systemkrav:

1 GHz 32-biters (x86) eller 64-biters (x64) prosessor1.

1 GB systemminne

Støtte for DirectX 9-grafikk med en WDDM-driver, 128 MB grafikkminne (minimum)2, Pixel Shader 2.0 og 32 biter per piksel.

40 GB harddiskkapasitet med 15 GB ledig plass

DVD-ROM-stasjon3.

Funksjonalitet for lyd ut

Funksjonalitet for Internett-tilgang

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at du fikk et sånt svar.

Hvis man ser på prislistene,så er jo 32bit og 64bit 2 forskjellige produkter.

Hvis man hadde fått både 32 og 64bit,så hadde jo det blitt solgt som et produkt.

1. Det står fleire plassar at 32- og 64-bit er på same plata. Til dømes:

Q: Is Windows Vista a 32-bit or 64-bit operating system?

A: Virtually every Windows Vista product edition (with the exception of Starter) ships with both 32-bit (x86) and 64-bit (x64) versions on the same DVD. Microsoft expects the computer buying public to switch to x64 during Vista's lifetime. There will not be an Itanium version of Windows Vista.

http://www.winsupersite.com/faq/vista.asp

2. OEM står oppført med eigne versjonar for 32- og 64-bit. Retail står bare oppført med ein versjon der det ikkje er spesifisert kva for ein utgåve som er med på disken (noko eg tolkar som at begge utgåvene skal vere med).

Viss eg ikkje hugser feil vart det nokon som sa at du kunne få 64-bit gratis tilsendt viss du ønska det. Derfor er den versjonen ikkje med på DVDen.

Lenke til kommentar

På vista dvden "min" står det 32 bit only. Men så ikke noe tegn på dette før jeg så den.

edit

Tenker nå på at de kan ha sent meg oppgraderings versjonen i steden, men det står ikke oppg noen sted på coveret.

Bakdelen med å bestille varer på webshop :hrm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

betalte 2690kr , som skrevet tidligere står det at jeg kan oppgradere til 64 bit mot betaling(med liten skrift på siden)

Det som er dårlig er at ikke dette står noen steder, er ikke helt sikker på hvor jeg skal rette denne frustrasjon. MS eller Webshoppen.

Ble litt svimmel av å prøve å finne ut hvilken versjon jeg trengte med tanke på å få det billigst mulig.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt er det sånn at Ulimate retail har både 32- og 64- bit DVD, mens de andre retail versjonene bare har 32-bit DVD og at lisensen kan brukes på 32- eller 64-bit uansett hvilken retail versjon man har. Man kan vel også få tilsendt 64-bit DVD hvis man betaler frakt.

Lenke til kommentar
simalarion Postet i dag, 18:24

betalte 2690kr , som skrevet tidligere står det at jeg kan oppgradere til 64 bit mot betaling(med liten skrift på siden)

Ja, jeg tenkte egentlig ikke på hva du betale for det du har fått, men hva du må betale for 64bits?

Jeg mener som sagt å ha lest at man får det for fraktprisen. Men kan hende jeg tar feil, derfor lurte jeg da på om det fulgte med noe som forteller deg hva du nå må ut med om du ønsker 64 bit versjon :)

Edit; Og Trygveaa har tydeligvis lest det samme ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...