Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

men til spørsmålet mitt, trenger hjelp med svart VLC, har lest at noen codecs ikke funker, men finner heller ikke siden til noen codecs.. :/

7937026[/snapback]

fant ut feilen her hvertfall, installerte DivX sin codec, og deretter tok jeg på en film jeg hadde liggende på pcn, filmen viste seg og vise litt av bilden når jeg tok den på pause og på play. hadde lest litt i denne tråden og noen nevnte aero grensesnittet, derfor prøvde jeg å skru av gjennomsiktigheten i vinduer, og det funket!

 

Her er veien til å skru av gjennomsiktigheten hvis noen lurer:

 

 

Start>Kontrollpanel>Tilpass Farger (ligger under Utseende og Personalisering) Deretter kryss av på "Aktiver Gjennomsiktighet"

 

Link til DivX codec: http://www.divx.com/divx/windows/

(jeg er ikke sikker på om du trenger denne codec'n)

håper dette hjalp noen :)

7940615[/snapback]

Eventuelt DRIT i divx-kodeken, som er bloaty, og last ned ffdshow istedetfor.. myyye bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo :) 

Skal snart skaffe meg (kjøpe ja ;) ) Vista Home Premium- OEM og Office 2007. Vista Home Premium har da Media Center slik som Ultimate. Å mens jeg lette etter Vista fandt jeg denne snertne saken "Fjernkontroll og IR til MS Media Center" På Kompatibilitet feltet står det at den er kompinabel med "Windows XP Media Center" 

 

Og lurer da selvsagt på om denne fungerer i Vista også?

Noen som har prøvd?

7921837[/snapback]

Jeg har en sånn som fulgte med mitt Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE, og den virker akkurat som i Windows XP MCE.

 

Problemer med å laste inn Adobe Reader v8.0 NO på Vista!

Får feilmelding

Temp-mappen er på en stasjon som er full eller utilgjengelig. Frigjør plass på stasjonen eller kontroller at du har skrivetilgang til Temp-mappen.
Regner med det er "skrivetilgang" som er problemet, da jeg har 30 GB ledig på C:

Har også slått av UCA..

7903075[/snapback]

Du har skrudd på ekte administratorkonto eller så har du skrudd av brukerkontokontroll.

Prøv denne lenken:

Adobe hjelpeartikkel

7927495[/snapback]

Eller gjøre som meg, og sette kompabilitetsmodus for installasjonsfila til Windows XP SP2. Det virker fint.
Lenke til kommentar

ÅÅÅÅÅÅ nå blir jeg gaaaaal

 

Har spurt 40 spørmål rundt kjøpet av vista på denne tråden, etter mye om og men finner jeg ut at jeg bare trenger home premium og at det lønner seg for meg å kjøpe retail versjon. Spurte fler ganger om hvorfor det ikke sto 64 bitt på bestillingen. Fikk til svar flere ganger at vista inkl bådet 64 og 32 bitt.

 

Tror du f,,, ikke jeg har fått en bare 32 bit versjon ************

 

Det måtte jo bare skje. Vansklig å beskrive hvor iritert jeg er nå. Da er det på han igjen med posten e-mails klaging å syting.

 

HERREGUD

Lenke til kommentar
Fikk til svar flere ganger at vista inkl bådet 64 og 32 bitt.

Kan ikke skjønne at du fikk et sånt svar.

Hvis man ser på prislistene,så er jo 32bit og 64bit 2 forskjellige produkter.

Hvis man hadde fått både 32 og 64bit,så hadde jo det blitt solgt som et produkt.

 

Jeg gikk forresten for 32bit versjonen selv. Det tror jeg også du skal være glad for at du gjorde.

Driverstøtten for 64bit er vistnok elendig (i følge Syar2003).

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...