Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beste antivirus er den som sitter mellom øra  :D

Aldri hatt virus på pc'en min!  :thumbup:

7938475[/snapback]

Jeg kjører også Vista uten antivirus program inntil videre, men det er tross alt ikke bare jeg som bruker maskinen og man vet aldri hva andre kan finne på å klikke på. Legger nok snart inn AVG som jeg har vert mest fornøyd med på XP.

Lenke til kommentar

Bruker Avast! her, veldig fornøyd med det faktisk. Tror ikke jeg gidder bytte til AVG selv om det er det jeg brukte på XP..

Ellers bruker ikke noe annet enn det som følger med OS'et.. sikkerheten er jo satt irriterende høyt i Vista så tviler på at det trengs noe mer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder antivirus bruker jeg Norman, som er gratis for DnB NOR kunder. (Logg inn i nettbanken og sjekk lenker til info på høyre side.)

Bruker ikke noe annen brannmur enn den innebygde, har nemlig også ruter med denne funksjonen.

Holder meg til medfølgende Windows Defender foreløpig, da Vista er "helt nytt" og de færreste produsenter av programmer som antivirus, antispion, brannmurer, tweake-programmer og andre som endrer på systemfiler antagelig ikke er helt kompatibel med de store endringene i Vista ennå. Et forsøk med TweakIV endte med en ubrukelig Vista, som flere har nevnt før meg i denne tråden.

Det beste man kan gjøre er nok å være litt tålmodig, så kommer det nok bedre drivere, oppdaterte programmer og tweaks etterhvert :D

Lenke til kommentar
Et forsøk med TweakIV endte med en ubrukelig Vista, som flere har nevnt før meg i denne tråden.

Jeg bruker Vista Manager og har ikke hatt noen problemer med det programmet ennå.

NOD32! Ingen over, ingen ved siden av.

Enig der. Jeg har prøvd det meste av antivirusprogrammer,men foretrekker helt klar NOD32.

Begynner forresten å bli på tide at NOD32 også kommer på norsk synes jeg. Svensk versjon har tross alt vært ute en stund nå.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Et forsøk med TweakIV endte med en ubrukelig Vista, som flere har nevnt før meg i denne tråden.

Jeg bruker Vista Manager og har ikke hatt noen problemer med det programmet ennå.

NOD32! Ingen over, ingen ved siden av.

Enig der. Jeg har prøvd det meste av antivirusprogrammer,men foretrekker helt klar NOD32.

Begynner forresten å bli på tide at NOD32 også kommer på norsk synes jeg. Svensk versjon har tross alt vært ute en stund nå.

7939027[/snapback]

NOD32 er kongen ja. Men altså, hvem i huleste bryr seg om hvilket språk? Selv avskyr jeg alt som ikke er engelsk foran PCen :)

Lenke til kommentar
vista kan ikke bruke deamon tools, har noen et annet program som funkegere på samme måte men som vista kan ha?

7936999[/snapback]

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/showthread...highlight=vista

7939777[/snapback]

Kjører versjon 4.08 uten problemer. Synd at folk ikke tar seg tid til å bruke Google, for at hadde de sett med en gang at det var en ny versjon, og lastet den ned. Men google er fortsatt skummelt for mange virker det som...

Jeg har googlet alle programmene jeg bruker til vanlig, og funnet nye versjon til mange av dem. Andre finner jeg ikke noen ny versjon til, så der må jeg bruke forum og andre kanaler for å finne erstatninger.

Lenke til kommentar
vista kan ikke bruke deamon tools, har noen et annet program som funkegere på samme måte men som vista kan ha?

7936999[/snapback]

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/showthread...highlight=vista

7939777[/snapback]

Kjører versjon 4.08 uten problemer. Synd at folk ikke tar seg tid til å bruke Google, for at hadde de sett med en gang at det var en ny versjon, og lastet den ned. Men google er fortsatt skummelt for mange virker det som...

Jeg har googlet alle programmene jeg bruker til vanlig, og funnet nye versjon til mange av dem. Andre finner jeg ikke noen ny versjon til, så der må jeg bruke forum og andre kanaler for å finne erstatninger.

7940026[/snapback]

Jeg kjører faktisk 4.06HE uten problemer :)

Lenke til kommentar
men til spørsmålet mitt, trenger hjelp med svart VLC, har lest at noen codecs ikke funker, men finner heller ikke siden til noen codecs.. :/

7937026[/snapback]

fant ut feilen her hvertfall, installerte DivX sin codec, og deretter tok jeg på en film jeg hadde liggende på pcn, filmen viste seg og vise litt av bilden når jeg tok den på pause og på play. hadde lest litt i denne tråden og noen nevnte aero grensesnittet, derfor prøvde jeg å skru av gjennomsiktigheten i vinduer, og det funket!

Her er veien til å skru av gjennomsiktigheten hvis noen lurer:

Start>Kontrollpanel>Tilpass Farger (ligger under Utseende og Personalisering) Deretter kryss av på "Aktiver Gjennomsiktighet"

Link til DivX codec: http://www.divx.com/divx/windows/

(jeg er ikke sikker på om du trenger denne codec'n)

håper dette hjalp noen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...