Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det bra å bruke dette minnekortet til ReadyBost i Vista?

 

Har en bærbar pc med ikke altfor mye ram på. Så derfor tenkte jeg å kjøpe dette kortet for å sette inn i minnekortleseren og bruke hele kortet til ReadyBost.

 

Hvis det går er det jo veldig billig for 2 giga da!!

 

EDIT: Glemte å legge ved link :blush:

Minnekortet

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Det er ikke bare jeg som er lei av Aero allerede:

http://psycob.deviantart.com/gallery/

:p

7930329[/snapback]

Det der er bare starten på "galskapen" :)

 

Jeg har sett mange geniale konsepter rundt omkring. Forhåpentligvis blir disse realisert. En rekke gode skinnere jobber med skins til Vista nå.

 

Regner med at kvaliteten blir høy da XP leverte en solid mengde skins i høy kvalitet. Helt siden 2002 har det vært topp kvalitet på disse.

Lenke til kommentar
Argh!

 

Hver gang jeg restarter PCen, må jeg inn i nettverks instillingene for å endre Network Location fra Public til Private.

Hvordan får jeg Vista til å skifte dette automatisk?

 

Xbox 360en får ikke tilgang til PCen hvis den står som Public, og det er sånt et satans styr å skifte dette hver dag!

7927887[/snapback]

 

Quoter meg selv jeg :)

Lenke til kommentar
Argh!

 

Hver gang jeg restarter PCen, må jeg inn i nettverks instillingene for å endre Network Location fra Public til Private.

Hvordan får jeg Vista til å skifte dette automatisk?

 

Xbox 360en får ikke tilgang til PCen hvis den står som Public, og det er sånt et satans styr å skifte dette hver dag!

7927887[/snapback]

 

Quoter meg selv jeg :)

7930903[/snapback]

 

Slette hele nettverket og legg det til på nytt :) Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er heller ikke fornøyd med brennefunksjonen i Vista. Trykker du på knappen Brenn hvis du er i utforsker, blir filene kopiert til en midlertidig mappe før de brennes ut.  Har du valgt mange/store filer tar dette utrolig lang tid... Helt høl i hue! Hvis du vil endre på hvor disse midlertidige filene lagres, åpne Datamaskin | Høyreklikk DVD-brenner og velg Egenskaper | Under fanen/fliken Innspilling kan du velge stasjon for dette.

 

Men, her kommer et tips. Hvis du setter inn en blank plate først, vil Autokjør komme opp med en del valg. Et av disse er "Brenn filer på plate med Windows". Vista vil da formatere denne til et Live Filsystem. Da kan du enkelt benytte deg av dra-og-slipp-metoden eller Send til-menyen ved høyreklikking og filene blir skrevet direkte til CD/DVD-platen.

 

:w00t:

 

Ok, skal teste det. Men med Live Filsystemet, vil platen være lesbar i XP og OSX f.eks? Eller i xbox for den saks skyld?

 

Her er oversikten over Live File System:

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e....mspx#section_3

 

Du finner den samme informasjonen i Vista når du skal formatere platen.

 

Versjon 1.02 vil kunne leses i enkelte Apple-maskiner, står det. Tror ikke de kan leses av en XBOX 360. Da må du nok brenne en "mastered disc".

 

Ang. caching av filer:

How much hard disk space do I need to burn a disc?

 

 

If you're using the Live File System format, you don't need to allocate any additional space to burn your disc, since each file is written to the disc as you go.

 

If you are creating a Mastered disc, however, Windows needs to create a complete "image" of the disc before it is burned. This disc image can be as large as the maximum capacity of the disc you are creating—you might need 650 megabytes (MB) on your hard disk to create a CD-R, or 4.7 gigabytes (GB) to create a DVD-R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...