Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge denne artikkelen hos Tom’s Hardware sammenlignet de ytelsen mellom xp og vista. Og en av områdene der vista slet var faktisk video konvertering. Jeg lurte da på hvordan det er med video titting i vista contra xp? Hvordan er det å se video materiale i Vista? Hvordan er det med DivX og Xvid…?

 

"We are disappointed that CPU-intensive applications such as video transcoding with XviD (DVD to XviD MPEG4) or the MainConcept H.264 Encoder performed 18% to nearly 24% slower in our standard benchmark scenarios. Both benchmarks finished much quicker under Windows XP. There aren't newer versions available, and we don't see immediate solutions to this issue."

Lenke til kommentar

Pirat?

7918777[/snapback]

Nei, det er pga. TweakVi. Vet ikke hvordan du fikser det. Muligens avinstallere programmet.

7919136[/snapback]

Bruker faktisk trail, så jeg har verkern aktivert eller cracket Windows Vista. Kommer til å skifte tilbake til Windows XP, da PCen min ikke klarer Windows Vista.

 

Det kan nok stemme det. Bruke TweakVI. Men valgte å avinstallere det. Dritt program! Hvordan skal få fikset dette da? Må jeg legge inn Windows Vista på nytt?

Lenke til kommentar
.. noe Vista ikke har støtte for, så da må du kjøre en clean installajon over den eksisterende. Alle dine gamle innstillinger vil da bli lagret under X:\Windows.old

7926329[/snapback]

Heh.. det var ganske overraskende og elendig avgjørelse av MS. Hva tenker de med om dagene? Jaja..

 

Mulig du kan bruke System Restore og gjenopprette til før du installerte TweakVi.

Lenke til kommentar

Er nok en grunn til at de har gjort som de har gjort. Dessuten er det jo bare å kopiere gamle systemfiler o.l. over til den nye installasjonen, så jeg ser egentlig ikke det store problemet :) Jeg bare slengte bla. hele "App data"- og "Program files"-mappene over til den nye installasjonen, og vips så funka alle programmer som før.

Lenke til kommentar
Er nok en grunn til at de har gjort som de har gjort. Dessuten er det jo bare å kopiere gamle systemfiler o.l. over til den nye installasjonen, så jeg ser egentlig ikke det store problemet :) Jeg bare slengte bla. hele "App data"- og "Program files"-mappene over til den nye installasjonen, og vips så funka alle programmer som før.

7926431[/snapback]

Såklart finnes det løsninger, men hva ville du helst ha gjort av disse valgene?

 

1. Sette inn installasjonsplaten og trykke R

2. Reinstallere Vista. Finne tak i systemfiler fra den gamle installasjonen, koppiere på rett plass og håpe på at det fungerer.

 

Tror MS har mistet litt fokuset med Vista, håper sannlig neste versjon av Windows blir forberet på alle områder. De gjør det bare værre for IT-folk på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...