Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Ok...da kom jeg ikke noe lenger...Gir opp snart.

 

post-41752-1171198519_thumb.jpg

7919242[/snapback]

 

 

Ser ut som Cden er ødelagt, eller det pirat? Da er det bare å skaffe seg en ny versjon :innocent:

7919411[/snapback]

 

Får akkurat samme problem her - dersom jeg installerer fra Windows. Dette er en kjent feil, og du er nødt å boote fra CDen for å omgå dette.

 

Skjønn den som kan:

Har problemer med rate toolen. Har liksom blitt borte :/

7917918[/snapback]

 

Pirat?

7918777[/snapback]

Nei, det er pga. TweakVi. Vet ikke hvordan du fikser det. Muligens avinstallere programmet.

7919136[/snapback]

 

Ok - vet at dersom WGA finner ut at man har pirat-Windows, så begynner Vista sakte men sikkert å fjerne diverse funksjoner; Media Center b.l.a.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan deler man filer mellom pcr i nettverket i vista? Har tatt av passordbeskyttet deling på kontroll panel, og høyreklikket del på mappen jeg skal dele.

 

Likevel så kan den andre pcn bare se mappen ikke gå inn på den, og ikke kopiere.

 

Fant ut av det.

 

Var bare å legge til brukereren : Everyone på deling i mappen. Noen som vet om en enklere måte å gjøre det på slik at jeg slipper dette hver gang?

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Nei det gjør de ikke.

7913665[/snapback]

Stemmer delvis, Nero cacher ikke alt på engang, men tar det litt etter litt.

 

 

Tipper mange her inne bruker en ulovlig versjon, finner ut at det bare er fullt av spyware og anna dritt, og går tilbake til XP eller kjøper lovlig versjon.

7913783[/snapback]

Nja, kjører ulovlig jeg, men var "heldig" nok til å få en 100% fri versjon =)

 

 

hvorfor skulle en piratversjon inneholde masse spyware og annet dritt? Da tror jeg man er uheldig hvis man greier å laste ned å sånn versjon.

7913855[/snapback]

Man er ikke uheldig, man er ubrukelig.

Man laster ikke ned et operativ system på Limewire o.l. :ermm:

7918443[/snapback]

 

Enig. Hvis man er villig til å gidde å lete litt, og i tillegg bruke antivirus flittig er det godt mulig å finne fungerende versjoner av Vista Ultimate, etc. på torrentsider.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en norsk Speech Recognition kommer? Var litt morsomt med engelske, bare sier en setning på engelsk, så skriver word den for deg. Selvom den ikke altid skjønner hva man sier da..men kult fordet! Og på norsk hadde vært enda bedre, så vet noen om det kommer?? :dribble:

Lenke til kommentar
Noen som vet om en norsk Speech Recognition kommer? Var litt morsomt med engelske, bare sier en setning på engelsk, så skriver word den for deg. Selvom den ikke altid skjønner hva man sier da..men kult fordet! Og på norsk hadde vært enda bedre, så vet noen om det kommer?? :dribble:

7920901[/snapback]

 

Hvordan bruker man det slik?

Lenke til kommentar
Noen som vet om en norsk Speech Recognition kommer? Var litt morsomt med engelske, bare sier en setning på engelsk, så skriver word den for deg. Selvom den ikke altid skjønner hva man sier da..men kult fordet! Og på norsk hadde vært enda bedre, så vet noen om det kommer?? :dribble:

7920901[/snapback]

 

Hvordan bruker man det slik?

7920915[/snapback]

 

Man må laste ned engelsk språkpakke, så kan man bruke det.. drit fett spør du meg..;) Hvis du mener på word er det bare å si en setning, så skriver den det..

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Noen som vet om en norsk Speech Recognition kommer? Var litt morsomt med engelske, bare sier en setning på engelsk, så skriver word den for deg. Selvom den ikke altid skjønner hva man sier da..men kult fordet! Og på norsk hadde vært enda bedre, så vet noen om det kommer?? :dribble:

7920901[/snapback]

 

Hvordan bruker man det slik?

7920915[/snapback]

 

Man må laste ned engelsk språkpakke, så kan man bruke det.. drit fett spør du meg..;) Hvis du mener på word er det bare å si en setning, så skriver den det..

7920931[/snapback]

 

Greit at man må laste ned engelsk språkpakke, men er det lett å få tilbake norsk?

Lenke til kommentar

Hallo :)

Skal snart skaffe meg (kjøpe ja ;) ) Vista Home Premium- OEM og Office 2007. Vista Home Premium har da Media Center slik som Ultimate. Å mens jeg lette etter Vista fandt jeg denne snertne saken "Fjernkontroll og IR til MS Media Center" På Kompatibilitet feltet står det at den er kompinabel med "Windows XP Media Center"

 

Og lurer da selvsagt på om denne fungerer i Vista også?

Noen som har prøvd?

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Hallo :) 

Skal snart skaffe meg (kjøpe ja ;) ) Vista Home Premium- OEM og Office 2007. Vista Home Premium har da Media Center slik som Ultimate. Å mens jeg lette etter Vista fandt jeg denne snertne saken "Fjernkontroll og IR til MS Media Center" På Kompatibilitet feltet står det at den er kompinabel med "Windows XP Media Center" 

 

Og lurer da selvsagt på om denne fungerer i Vista også?

Noen som har prøvd?

7921837[/snapback]

I følge denne siden skal det gå bra.

 

http://www.microsoft.com/hardware/windowsvista/support.mspx

 

Remote Control and Receiver for Media Center PC with Windows®

No software installation required.

This device will work on a computer running Windows Vista without installing any additional software.

Lenke til kommentar
Tilbake til fildeling blant pcer:

 

Fant ut at deling av en harddisk  ikke fungerte helt på samme måte. Noen som vet hva jeg kan gjøre, slik at jeg slipper å dele en og en mappe?

7921903[/snapback]

 

 

Del hele disken?

7921937[/snapback]

 

 

Ja har selvsagt trykket det, men når man deler en hel disk så får man ikke samme muligheter som når man deler en mappe. Ergo jeg får ikke til å dele disken, han synes for de andre, men de blir nekta adgang når de prøver å gå inn på den og kopiere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hallo :) 

Skal snart skaffe meg (kjøpe ja ;) ) Vista Home Premium- OEM og Office 2007. Vista Home Premium har da Media Center slik som Ultimate. Å mens jeg lette etter Vista fandt jeg denne snertne saken "Fjernkontroll og IR til MS Media Center" På Kompatibilitet feltet står det at den er kompinabel med "Windows XP Media Center" 

 

Og lurer da selvsagt på om denne fungerer i Vista også?

Noen som har prøvd?

7921837[/snapback]

I følge denne siden skal det gå bra.

 

http://www.microsoft.com/hardware/windowsvista/support.mspx

 

Remote Control and Receiver for Media Center PC with Windows®

No software installation required.

This device will work on a computer running Windows Vista without installing any additional software.

7921951[/snapback]

 

kan den kontrollen som fulgte emd 360 HD-DVD fungere på PC med media center?

må vell programmere den på en måte?

Lenke til kommentar
Tilbake til fildeling blant pcer:

 

Fant ut at deling av en harddisk  ikke fungerte helt på samme måte. Noen som vet hva jeg kan gjøre, slik at jeg slipper å dele en og en mappe?

7921903[/snapback]

 

 

Del hele disken?

7921937[/snapback]

 

 

Ja har selvsagt trykket det, men når man deler en hel disk så får man ikke samme muligheter som når man deler en mappe. Ergo jeg får ikke til å dele disken, han synes for de andre, men de blir nekta adgang når de prøver å gå inn på den og kopiere.

7922178[/snapback]

 

 

 

Høreklikk på disken>sharing/deling>Advanced Sharing/avansert deling>Huk av "Share this folder/Del denne mappen">Permissions>så setter du på "full control" eller hva du føler for. Da skal de funke tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...