Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å lest mye i denne tråden og andre steder, er det ingen tvil om at jeg venter til sp1 kommer ut før jeg skaffer meg Vista, og da kan jeg like greit vente med og oppgradere resten av pc'n også.

 

Sjela og lommeboka har aldrig vært gladere ;)

7916154[/snapback]

Sikert en grei konklusjon. Jeg har en maskin med XP og Vista som jeg er i ferd med å konvertere til Vista og en XP maskin hvor jeg får Vista tilsendt om noen uker.

 

Men jeg får i grunnen gjort alt jeg har behov for i XP, og foreløpig går det mest i XP selv på den maskinen som allerede har Vista installert.

 

Jeg har hatt tilgang til Vista i hele beta perioden, og liker den forsåvidt greit, men jeg pleier ikke å anbefale de som spør om oppgradering til Vista før de eventuellt kjøper seg en ny maskin hvor den følger med.

 

Vista er et fint OS, men hvorfor oppgradere for de som har en XP versjon de er fonøyd med? Jeg har fått Vista på den stasjonære i forbindelse med beta testing, og på den bærbare får jeg den etterhvert siden det kommer omtrent gratis om man kjøpte ny bærbar i vinter.

 

Min erfaring er at det aller meste du har bruk for får du gjort i XP. Vista er flott å se på, men jeg anbefaler ingen å kjøpe det så lenge de synes de får jobben gjort i XP.

Lenke til kommentar

Jeg la inn et spm her nylig ang å ha både XP og Vista installert på samme PC, fikk ikke svar men gikk ut i fra at det gikk fint. Dette gikk dårlig for meg. Jeg hadde XP på en HD og Vista på en annen HD, men Vista installasjonen ble ødelagt etter å ha bootet XP.

 

Først og fremst trodde jeg at jeg skulle få opp to alternativer hvor jeg kunne velge mellom de to forskjellige OS`ene før oppstart.

 

 

Jeg kjører forresten RAID 0 for XP installasjonen om det har noe å si.

 

Noen som vet no...?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er nevnt, men fatt litt info om sp1

Windows Vista SP1 is expected to be released in Q4 alongside Windows Server Longhorn. SP1 is expected to feature a number of enhancements as well as security updates, and will be based on the Windows Server Longhorn code. Enhancements include the support for UEFI (Unified Extensible Firmware Interface), which will replace the current BIOS architecture of new PCs.
Lenke til kommentar
Nei det gjør de ikke.

7913665[/snapback]

Stemmer delvis, Nero cacher ikke alt på engang, men tar det litt etter litt.

 

 

Tipper mange her inne bruker en ulovlig versjon, finner ut at det bare er fullt av spyware og anna dritt, og går tilbake til XP eller kjøper lovlig versjon.

7913783[/snapback]

Nja, kjører ulovlig jeg, men var "heldig" nok til å få en 100% fri versjon =)

 

 

hvorfor skulle en piratversjon inneholde masse spyware og annet dritt? Da tror jeg man er uheldig hvis man greier å laste ned å sånn versjon.

7913855[/snapback]

Man er ikke uheldig, man er ubrukelig.

Man laster ikke ned et operativ system på Limewire o.l. :ermm:

Lenke til kommentar
Zappza Postet i dag, 11:45

  QUOTE(phax @ 10/02-2007 : 18:07)

Nei det gjør de ikke.

 

Stemmer delvis, Nero cacher ikke alt på engang, men tar det litt etter litt.

Mulig jeg er på bærtur, men trodde det var slik at man i Nero kunne huke av for "on the fly", eller cached?

 

Vedrørende piratene leste jeg også det du refererer til Simen. Det florerer jo også av konspirasjonsteorier rundt dette, og det er ikke grenser for hva Bill & Co står bak i følge de ivrigste MS-haterne.

 

Det finnes helt sikker uhumskheter i enkelte nedlastbare Vista versjoner.

Men det jeg trenger før jeg tror noe på disse "50% er infisert" uttalelsene, er HVA de er infisert med. Har aldri sett noe konkret, så hvilket virus/spyware er funnet?

 

Forøvrig tror jeg generelt ikke det er så stort problem med Vista i seg selv, men diverse crack's for aktivering osv tror jeg er mer sannsynelig at inneholder ting man ikke vil ha.

 

Selv er jeg sånn halvpirat, kjøper alle mine spill og kommer til å kjøpe minst en Vista.

Men lurer egenlig litt på noe ifht det å kjøre lovlig, pr i dag har jeg feks 2 innstallasjoner av XP på samme maskin, men på hver sin disk.

Bruker den ene til kontor/surf og alt mulig, og sikkert 60+ kjørende prosesser. Den andre er helt clean og brukes kun til spill og klokking/ HW eksperimentering/ benchmark.

 

Trenger jeg 2 lisenser for å gjøre dette lovlig?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde TweakVI igår... og den lagde så mye krøll med maskina mi at jeg valgte å reinstallere Vista etterpå... heldigvis hadde jeg nettopp installert Vista, så det var ikke mye som gikk tapt... bare litt tid.

 

Skal ihvertfall ikke installere det igjen før det er ute av beta fasen for 64-bit.

Lenke til kommentar
Funker det å legge inn 32bit Vista på 64 bit cpu? Har en AMD Athlon 64 3500+ men får ikke til å legge inn 32 bit`en. Kan det være derfor?

7919220[/snapback]

 

Skal ikke være noe stress å legge inn 32-bits programvare på den cpu'n nei.

 

Har selv Core 2 prosessor, og der har jeg både hatt Vista 32-bit og 64-bit.

Lenke til kommentar
Nei det gjør de ikke.

7913665[/snapback]

Stemmer delvis, Nero cacher ikke alt på engang, men tar det litt etter litt.

7918443[/snapback]

 

Det jeg sier stemmer faktisk 100%. Fordi det jeg hele tiden har sagt, men som folk ikke virker som de får med seg er at Vista cacher filene to ganger, noe ingen andre brenne programmer jeg har vært bort gjør hvertfall.

 

Først når du velger filene du skal brenne i Vista, kopieres filen fra f.eks Dokumenter mappa som jeg har på E:\Dokumenter til C:\blabla\bla\ der Vista har Temp mappa si, også når det er gjort og du velger brenn på plate begynner Vista og cache filene. I Nero kan du huke av så mange filer du bare vil fra så mange partisjoner du vil uten at Nero kopierer noe som helst noen plasser, men så snart du klikker på burn begynner cache prosessen selvsagt.

 

Så jeg har rett, alle andre har feil, medalje og is til phax! :tease:

 

Har forresten endret posisjon for temp mappa nå slik at den også ligger på E:, har ikke prøvd og brenne etter det..

Lenke til kommentar
Noen som har fått UPNP til å fungere i Vista "out of the box"?

7913777[/snapback]

 

Dette sliter jeg med også, noen som har noe svar? :hmm: Sliter med å få portene til å åpnes i det hele tatt, selv om det virker på XP på samme pc for 2 dager siden, og da har jeg heller ikke gjort noe på pcen fra før.

Lenke til kommentar
Ok...da kom jeg ikke noe lenger...Gir opp snart.

7919242[/snapback]

 

Starter du installasjonen fra WIndows XP? Isåfall, ha cden i under oppstart av maskinen og start installasjonen fra scratch. Jeg har vært borte i samme problemet når jeg har startet installasjonen av Vista fra XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...