Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

King-Nothing Postet i dag, 10:49

  QUOTE(King-Nothing @ 09/02-2007 : 22:43)

Får bare installert til ca 40% så kommer det feilmld at filene kan være korrupte eller mangelfulle. Bruker original cd...

 

 

Anyone?

 

Lest at det er mange andre som har samme problemet, men ikke funnet noen løsning på dette. Noen her som har opplevd det?

Mine tips;

Det er vel minst 2 vanlige årsaker til dette, det ene er feil/dårlig brenning, det andre er overklokking.

Hvis din plate er kjøpt er det jo ikke lett å gjøre noe med den saken. Hvis du overklokker, klokk ned, og har du eventuelt mulighet til å teste en annen dvd spiller?

 

Du kan kanskje også prøve platen på en annen maskin, bare la vær og aktivere/legge inn produktnøkkel. Er vel såvidt jeg vet elimineringsmetoden som er eneste sikre måten og finne ut av dette. Vet også at en del kjøpere av Microsoft FSX (flighsim) har fått dårlige plater, så det er jo ikke helt utenkelig at du faktisk har vært uheldig med din Vista plate...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM - Lisens bundet til maskinvaren. Kan bytte det meste utenom hovedkort. Ødelagt hovedkort kan byttes mot et hovedkort av samme spesifikasjoner som det forrige.

 

Retail - Lisensen er ikke bundet til maskinvaren, men kan flyttes fritt så lenge du kun har den installert på en maskin av gangen.

 

Skal lage en tekst som beskriver forskjellen på OEM og Retail, men hadde vært fint hvis noen andre som har tid kunne gjort det.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
King-Nothing Postet i dag, 10:49

  QUOTE(King-Nothing @ 09/02-2007 : 22:43)

Får bare installert til ca 40% så kommer det feilmld at filene kan være korrupte eller mangelfulle. Bruker original cd...

 

 

Anyone?

 

Lest at det er mange andre som har samme problemet, men ikke funnet noen løsning på dette. Noen her som har opplevd det?

Mine tips;

Det er vel minst 2 vanlige årsaker til dette, det ene er feil/dårlig brenning, det andre er overklokking.

Hvis din plate er kjøpt er det jo ikke lett å gjøre noe med den saken. Hvis du overklokker, klokk ned, og har du eventuelt mulighet til å teste en annen dvd spiller?

 

Du kan kanskje også prøve platen på en annen maskin, bare la vær og aktivere/legge inn produktnøkkel. Er vel såvidt jeg vet elimineringsmetoden som er eneste sikre måten og finne ut av dette. Vet også at en del kjøpere av Microsoft FSX (flighsim) har fått dårlige plater, så det er jo ikke helt utenkelig at du faktisk har vært uheldig med din Vista plate...

7911986[/snapback]

 

Prøv å bruke en annen DVD - leser, evt lag en ny partisjon. Slik løste jeg det.

Lenke til kommentar

Vi venter ikke på dream scene nei, bare til å søke litt på google ;) er kansje en beta versjon, men jeg sitter nå å ser F.eks WWE filmer på skrivebordet med lyd :) eller går med alle media player filmer, er stilig ja :dribble:

 

Edit: kan godt være noen har skrevet noen av det samme før, men jeg gidder ikke lete bakover i denne tråden :!:

Endret av NadaX7
Lenke til kommentar
King-Nothing Postet i dag, 10:49

  QUOTE(King-Nothing @ 09/02-2007 : 22:43)

Får bare installert til ca 40% så kommer det feilmld at filene kan være korrupte eller mangelfulle. Bruker original cd...

 

 

Anyone?

 

Lest at det er mange andre som har samme problemet, men ikke funnet noen løsning på dette. Noen her som har opplevd det?

Mine tips;

Det er vel minst 2 vanlige årsaker til dette, det ene er feil/dårlig brenning, det andre er overklokking.

Hvis din plate er kjøpt er det jo ikke lett å gjøre noe med den saken. Hvis du overklokker, klokk ned, og har du eventuelt mulighet til å teste en annen dvd spiller?

 

Du kan kanskje også prøve platen på en annen maskin, bare la vær og aktivere/legge inn produktnøkkel. Er vel såvidt jeg vet elimineringsmetoden som er eneste sikre måten og finne ut av dette. Vet også at en del kjøpere av Microsoft FSX (flighsim) har fått dårlige plater, så det er jo ikke helt utenkelig at du faktisk har vært uheldig med din Vista plate...

7911986[/snapback]

 

Det er en ISO fil laget fra en original cd. Bruker Nero og velger "Burn Image" under "Recorder"

 

Når jeg gjør dette, så starter pc`n opp med dvd`en, men etter at det har kommet frem til der man ser samme som på oppstart xp (de strekene som beveger seg inni en progressbar) så stopper alt opp. Får frem bakgrunnsbildet, men skjer ikke noe mer...Kan bevege på musa, så det låser seg ikke, det skjer bare ikke noe mer.

 

Har prøvd på en annen maskin, og fikk samme der.

 

Når jeg bruker Daemon Tools til å kjøre ISO fila så får jeg begynt å installere, men den stopper altså på x antall %.

 

Overklokker ikke.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Det sidepanelet..

 

#1 - Muligheter for å endre størrelsen?

 

#2 - Jeg har sånn "bildefremviser" -skulle likt at den ikke tok med video-filer. Nå har jeg valgt en katalog som inneholder flere formater. (Nei, det er ikke aktuelt å gjøre noen forandringer med katalogstrukturen.)

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Er heller ikke fornøyd med brennefunksjonen i Vista. Trykker du på knappen Brenn hvis du er i utforsker, blir filene kopiert til en midlertidig mappe før de brennes ut.  Har du valgt mange/store filer tar dette utrolig lang tid... Helt høl i hue! Hvis du vil endre på hvor disse midlertidige filene lagres, åpne Datamaskin | Høyreklikk DVD-brenner og velg Egenskaper | Under fanen/fliken Innspilling kan du velge stasjon for dette.

 

Men, her kommer et tips. Hvis du setter inn en blank plate først, vil Autokjør komme opp med en del valg. Et av disse er "Brenn filer på plate med Windows". Vista vil da formatere denne til et Live Filsystem. Da kan du enkelt benytte deg av dra-og-slipp-metoden eller Send til-menyen ved høyreklikking og filene blir skrevet direkte til CD/DVD-platen.

 

:w00t:

7910963[/snapback]

 

Ok, skal teste det. Men med Live Filsystemet, vil platen være lesbar i XP og OSX f.eks? Eller i xbox for den saks skyld?

 

 

Hvorfor ikke bare bruke et skikkelig brenneprogram? Det finnes jo knapt nok et eneste ett av de innebygde programmene som ikke gjør en markant dårligere jobb enn dedikerte programmer...

 

AtW

7910974[/snapback]

 

 

Fordi dette er 2007 og man skulle da tro at det var mulig og implementere en brennefunksjon som var god nok til vanlig bruk. Og fordi nero'n min ikke ville la seg innstallere i Vista.. Men det var en litt ribba portabel versjon da. Godt mulig at den 2 terrabyte fullversjonen fungerer.

 

 

Bare til opplysning :

ALLE brenneprogrammer cacher filer som skal brennes til temp folder.

Så akkurat dette er ikke noe unikt for XP/Vista's innebygde brenne funksjon.

7911588[/snapback]

 

Ja men de gjør det "on the go", de kopierer ikke først fysisk alle filene til en temp mappe forså og cache filene under brenning. Noe som krever dobbelt så mye tid og plass.

7911798[/snapback]

 

Jo de gjør det .

F.eks brenn under Nero 6/7 og følg med i vinduet så ser du

caching of files finished - deretter starter brenninga.

Temp filene blir aut. slettet etterpå.

Før i åra benyttet mange brenne programmer on-the-fly med det resultatet at mange brente cd'er ble coasters. Dette er man gått vekk fra for alle dagen programmer jeg vet om , og har brukt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Tipper mange her inne bruker en ulovlig versjon, finner ut at det bare er fullt av spyware og anna dritt, og går tilbake til XP eller kjøper lovlig versjon.

7913783[/snapback]

 

hvorfor skulle en piratversjon inneholde masse spyware og annet dritt? Da tror jeg man er uheldig hvis man greier å laste ned å sånn versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...