Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Sente mail til Moduslink ang, Express Upgraden.

dette var svaret, så det kan ta tid og få den, når de ikke har tid til og svare på mail engang.

 

Dear customer,

This is in response to your email regarding the Vista upgrade program.

Due to an overwhelming interest in the Upgrade Redemption Program we unfortunately have not been able to reply to your query in a more timely manner.

 

With this message we want to acknowledge the receipt of your email. We will provide you with an answer to your query in the near future.  In the meantime, we thank you for your patience.

 

Our sincere apologies for the inconvenience caused by this delay.

Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ÅH HERRE ER DET MULIG!!

 

Må bare få ut litt frustrasjon her over brennefunksjonen i Vista som jeg oppfatter som totalt udugelig.. Som jeg klagde over tidliger ville den ikke brenne pga for liten plass på platen som den sa. Fant ut at det var på stasjon C: det var snakk om at det var for liten plass.. til tross for at Vista kallte det D: og DVD-RW.. menmen.

 

Slik jeg forstår det så kopierer Vista først alle filene du skal brenne til en midlertidig mappe som befinner seg på C:.. dette gjør jo at brenne tiden selvsagt tar endel lengre tid enn strengt tatt nødvendig. Men ikke nok med at alle filene legges i Temp mappen, Vista trenger også like mye ledig plass som du skal brenne på C: for å klare brenne ut platen av en eller annen rar grunn. Den lager sikkert et image eller no slikt. Hvorfor vet jeg ikke. Skulle da tro at det var nok med en Temp mappe?

 

I praksis så betyr dette at skal du brenne ut en full DVD trenger du altså 9,4 gb ledig på stasjon C: (2 x 4,7gb), noe jeg ikke har.. og får derfor ikke brent ut platen.

 

latterlig..

7909450[/snapback]

Tok et søk gjennom registeret og fant denne:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CD Burning\StagingInfo\Volume{eda9cc42-b3c9-11db-92c4-806e6f6e6963}

 

Der er det en verdi som heter "StagingPath"

 

Vil anta at det er banen til temp-mappen for brenningen. Flytt denne til en disk og mappe som passer deg.

 

NB: Er ikke 100% sikker på at det er rett mappe, så lagre banen og gjenopprett den om det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ÅH HERRE ER DET MULIG!!

 

Må bare få ut litt frustrasjon her over brennefunksjonen i Vista som jeg oppfatter som totalt udugelig.. Som jeg klagde over tidliger ville den ikke brenne pga for liten plass på platen som den sa. Fant ut at det var på stasjon C: det var snakk om at det var for liten plass.. til tross for at Vista kallte det D: og DVD-RW.. menmen.

 

Slik jeg forstår det så kopierer Vista først alle filene du skal brenne til en midlertidig mappe som befinner seg på C:.. dette gjør jo at brenne tiden selvsagt tar endel lengre tid enn strengt tatt nødvendig. Men ikke nok med at alle filene legges i Temp mappen, Vista trenger også like mye ledig plass som du skal brenne på C: for å klare brenne ut platen av en eller annen rar grunn. Den lager sikkert et image eller no slikt. Hvorfor vet jeg ikke. Skulle da tro at det var nok med en Temp mappe?

 

I praksis så betyr dette at skal du brenne ut en full DVD trenger du altså 9,4 gb ledig på stasjon C: (2 x 4,7gb), noe jeg ikke har.. og får derfor ikke brent ut platen.

 

latterlig..

7909450[/snapback]

Tok et søk gjennom registeret og fant denne:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CD Burning\StagingInfo\Volume{eda9cc42-b3c9-11db-92c4-806e6f6e6963}

 

Der er det en verdi som heter "StagingPath"

 

Vil anta at det er banen til temp-mappen for brenningen. Flytt denne til en disk og mappe som passer deg.

 

NB: Er ikke 100% sikker på at det er rett mappe, så lagre banen og gjenopprett den om det ikke fungerer.

7910222[/snapback]

 

Er heller ikke fornøyd med brennefunksjonen i Vista. Trykker du på knappen Brenn hvis du er i utforsker, blir filene kopiert til en midlertidig mappe før de brennes ut. Har du valgt mange/store filer tar dette utrolig lang tid... Helt høl i hue! Hvis du vil endre på hvor disse midlertidige filene lagres, åpne Datamaskin | Høyreklikk DVD-brenner og velg Egenskaper | Under fanen/fliken Innspilling kan du velge stasjon for dette.

 

Men, her kommer et tips. Hvis du setter inn en blank plate først, vil Autokjør komme opp med en del valg. Et av disse er "Brenn filer på plate med Windows". Vista vil da formatere denne til et Live Filsystem. Da kan du enkelt benytte deg av dra-og-slipp-metoden eller Send til-menyen ved høyreklikking og filene blir skrevet direkte til CD/DVD-platen.

 

:w00t:

 

post-4862-1171095219_thumb.jpg

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Bone Postet i går, 22:35

Prøve å åpne katalogen via en annen PC, men da trenger den passord. Jeg har ikke satt noe "bruker-passord" enda på denne PC'n, så derfor går ikke det, går jeg utifra. Men, om jeg setter passord, så får jeg uansett ikke skrevet inn noe passord i MC.

 

Er det en måte å dele kataloger på i Vista UTEN at den krever en slags innlogging?

Ta en titt på innstillingene dine på; kontrollpanel - nettverks og delingssenter - deling og gjenkjenning.

Når jeg har innstallert Vista har jeg måttet endre standard innstillingene her for å få enkel tilgang i hjemmenettet mitt. I uttgangspunktet er det satt opp deling med passordbeskyttelse, og vel også begrenset tilgang.

 

Så prøv og se på innstillingene på den maskinen du skal dele mappe på, så skal det gå greit å komme til uten noe innlogging.

Lenke til kommentar
Sente mail til Moduslink ang, Express Upgraden.

dette var svaret, så det kan ta tid og få den, når de ikke har tid til og svare på mail engang.

 

Dear customer,

This is in response to your email regarding the Vista upgrade program.

Due to an overwhelming interest in the Upgrade Redemption Program we unfortunately have not been able to reply to your query in a more timely manner.

 

With this message we want to acknowledge the receipt of your email. We will provide you with an answer to your query in the near future.  In the meantime, we thank you for your patience.

 

Our sincere apologies for the inconvenience caused by this delay.

Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre

7910138[/snapback]

 

OMFG..

 

Her er det bare å smøre seg med tålmodighet og sololje så får vi ta sommerferien som en trøst på veien før vi får Vista i posten..

Lenke til kommentar
Bone Postet i dag, 10:12

  pcp160; My hero!!

 

Funka som bare rakker'n det!! Det var vist flere submenyer under der.. den sto "på" på 'aktiver fildeling', men under der igjen var det flere valg..

 

 

Takk, takk!

Bare hyggelig :)

I en tråd med så mange brukere er det jo nesten alltid en eller annen som har vært borti det før, om man står fast.

Brukte litt tid på dette første gangen her også. Legg også merke til at standardinnstilling for deling heller ikke gir deg anledning til å endre filene fra annen maskin, de blir "read only" med mindr du tillater alle rettigheter.

Lenke til kommentar
Sente mail til Moduslink ang, Express Upgraden.

dette var svaret, så det kan ta tid og få den, når de ikke har tid til og svare på mail engang.

 

Dear customer,

This is in response to your email regarding the Vista upgrade program.

Due to an overwhelming interest in the Upgrade Redemption Program we unfortunately have not been able to reply to your query in a more timely manner.

 

With this message we want to acknowledge the receipt of your email. We will provide you with an answer to your query in the near future.  In the meantime, we thank you for your patience.

 

Our sincere apologies for the inconvenience caused by this delay.

Regards,

The Upgrade Redemption Support Centre

7910138[/snapback]

 

Sendte du mailen på norsk eller engelsk?

Jeg sendte dem en mail der jeg skrev på norsk...

Håper de har et norsk kundesenter, eller så tviler jeg på at jeg får et skikkelig svar tilbake :whistle:

Lenke til kommentar
Heisann folket, jeg har et lite problem med Vista. Når jeg skal installere det kommer jeg til Collecting Information, også begynner den å mase om at jeg mangler drivere til ett eller annet! Herfra går det ikke ann å gå videre :S Har noen vært borte i noe lignende? (Vista ultimate 32bit)

 

Jeg har IntelCore2 6300 og Gforce8800GTS.. Kan forresten nevne at bakgrunnen når jeg skal instalere kun består i 3 farger, kanskje noe med skjermkortet?

7909118[/snapback]

 

Er jeg virkelig alene om dette problemet? Skikkelig irriterende å sitte her med et splitter nytt OS som jeg ikke har noen idè om hvordan jeg skal få til å fungere!

Lenke til kommentar
Sendte du mailen på norsk eller engelsk?

Jeg sendte dem en mail der jeg skrev på norsk...

Håper de har et norsk kundesenter, eller så tviler jeg på at jeg får et skikkelig svar tilbake :whistle:

7911101[/snapback]

 

Dårlig med Norsk kundesenter der i gården tror jeg!

 

Den mailen jeg sendte dem med kvitteringen min sendte jeg på formen

 

"Norsk utgave"

 

In English:

"Engelsk utgave"

 

Tror ikke det var så dumt gitt svaret NIrD fikk. Sender dem en mail nå og spør om en bekreftelse på at de har fått kvitteringen min og at alt er ok.

Lenke til kommentar
Er heller ikke fornøyd med brennefunksjonen i Vista. Trykker du på knappen Brenn hvis du er i utforsker, blir filene kopiert til en midlertidig mappe før de brennes ut.  Har du valgt mange/store filer tar dette utrolig lang tid... Helt høl i hue! Hvis du vil endre på hvor disse midlertidige filene lagres, åpne Datamaskin | Høyreklikk DVD-brenner og velg Egenskaper | Under fanen/fliken Innspilling kan du velge stasjon for dette.

 

Men, her kommer et tips. Hvis du setter inn en blank plate først, vil Autokjør komme opp med en del valg. Et av disse er "Brenn filer på plate med Windows". Vista vil da formatere denne til et Live Filsystem. Da kan du enkelt benytte deg av dra-og-slipp-metoden eller Send til-menyen ved høyreklikking og filene blir skrevet direkte til CD/DVD-platen.

 

:w00t:

7910963[/snapback]

 

Ok, skal teste det. Men med Live Filsystemet, vil platen være lesbar i XP og OSX f.eks? Eller i xbox for den saks skyld?

 

 

Hvorfor ikke bare bruke et skikkelig brenneprogram? Det finnes jo knapt nok et eneste ett av de innebygde programmene som ikke gjør en markant dårligere jobb enn dedikerte programmer...

 

AtW

7910974[/snapback]

 

 

Fordi dette er 2007 og man skulle da tro at det var mulig og implementere en brennefunksjon som var god nok til vanlig bruk. Og fordi nero'n min ikke ville la seg innstallere i Vista.. Men det var en litt ribba portabel versjon da. Godt mulig at den 2 terrabyte fullversjonen fungerer.

 

 

Bare til opplysning :

ALLE brenneprogrammer cacher filer som skal brennes til temp folder.

Så akkurat dette er ikke noe unikt for XP/Vista's innebygde brenne funksjon.

7911588[/snapback]

 

Ja men de gjør det "on the go", de kopierer ikke først fysisk alle filene til en temp mappe forså og cache filene under brenning. Noe som krever dobbelt så mye tid og plass.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke et skikkelig brenneprogram?

Jeg står for dette her, og er fullstendig enig.

 

Hvorfor knote i Vista for å få brenningen til å virke, når Roxio og Nero spesialiserer seg på brenning og kopiering av media? Disse multimediaprogrammene legger seg milevis forran av hva som finnes av funksjoner, kontra Vista sine. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Jeg står for dette her, og er fullstendig enig.

 

Hvorfor knote i Vista for å få brenningen til å virke, når Roxio og Nero spesialiserer seg på brenning og kopiering av media? Disse multimediaprogrammene legger seg milevis forran av hva som finnes av funksjoner, kontra Vista sine. :)

7911822[/snapback]

 

Så du foretrekker altså og få et OS med minst mulig funksjoner slik at du er nødt til og ty til tredjepartsprogrammer for å gjøre en helt enkel oppgave som f.eks og brenne ut noen datafiler på en dvd plate?

 

Jeg liker brukervennligheten og tilgjengeligheten til den integrerte funksjonen. Hvis den nå bare hadde fungert da.. Og jeg synes det er helt utrolig at microsoft ikke har klart å få til noe bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Jeg står for dette her, og er fullstendig enig.

 

Hvorfor knote i Vista for å få brenningen til å virke, når Roxio og Nero spesialiserer seg på brenning og kopiering av media? Disse multimediaprogrammene legger seg milevis forran av hva som finnes av funksjoner, kontra Vista sine. :)

7911822[/snapback]

 

Så du foretrekker altså og få et OS med minst mulig funksjoner slik at du er nødt til og ty til tredjepartsprogrammer for å gjøre en helt enkel oppgave som f.eks og brenne ut noen datafiler på en dvd plate?

 

Jeg liker brukervennligheten og tilgjengeligheten til den integrerte funksjonen. Hvis den nå bare hadde fungert da.. Og jeg synes det er helt utrolig at microsoft ikke har klart å få til noe bedre enn dette.

7911890[/snapback]

 

Sånn som det er nå, så foretrekker jeg nesten det ja, hvor mange av MS sine innebygde programmer er det som er duglige? Det er et ekstremt lite fåtall jeg ikke benytter andre alternativer for. Og når de ikke klarer å imlementere skikkelig ring i helt grunnleggende OS-funksjonalitet, så begynner man å lure på hva som trekker ressurser vekk fra det viktige...

 

AtW

Lenke til kommentar
Sånn som det er nå, så foretrekker jeg nesten det ja, hvor mange av MS sine innebygde programmer er det som er duglige? Det er et ekstremt lite fåtall jeg ikke benytter andre alternativer for. Og når de ikke klarer å imlementere skikkelig ring i helt grunnleggende OS-funksjonalitet, så begynner man å lure på hva som trekker ressurser vekk fra det viktige...

 

AtW

7911950[/snapback]

 

Ja slik det er nå ja så foretrekker jo jeg også og benytte tredjepartsprogrammer, men det jeg skulle ønske var jo at Vista sine integrerte programmer fungerte slik de skulle. Og derfor knotet jeg med Vista sin brennefunksjon, som du spurte om tidligere. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...