Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner, å bli litt engstelig:

Jeg skal konfirmeres den tidlig i september (2007) og har tenkt til å kjøpe meg egen data for pengene jeg (håper i hvertfall) får. På dataen jeg eventuelt skal kjøpe tenker jeg å ha Windows Vista. Etter å ha vært litt aktiv i denne tråden en stund begynner jeg å skjønne at det er mange som har problmer med sitt nyinnkjøpte operativsystem.

Tror dere at disse "barnesykdommene" kommer til å være borte innen september?

Lenke til kommentar
Begynner, å bli litt engstelig:

Jeg skal konfirmeres den tidlig i september (2007) og har tenkt til å kjøpe meg egen data for pengene jeg (håper i hvertfall) får. På dataen jeg eventuelt skal kjøpe tenker jeg å ha Windows Vista. Etter å ha vært litt aktiv i denne tråden en stund begynner jeg å skjønne at det er mange som har problmer med sitt nyinnkjøpte operativsystem.

7907654[/snapback]

Ettersom at de fleste av problemene bare er vanlige lanserings-problemer,

så tror jeg nok du ikke har noen ting å frykte i september.

Windows Vista's første Service Pack kommer i høst også, så ikke vær redd.

Det ordner seg nok før den tid ;)

Lenke til kommentar
Ja, hvis du har Vista Ultimate kan du laste ned engelsk språkpakke :)

7907521[/snapback]

Er det bare til Ultimate man kan laste ned språkpakker?

7907636[/snapback]

Ja, jeg har Ultimate og i windows update står det "Windows Vista Ultimate Language Packs", så det er nok en del av Ultimate Extras.

Lenke til kommentar
...

7907654[/snapback]

Er vel da planen til Microsoft sier at første servicepakke skal være ferdig, såvidt jeg husker.

Jeg synes ikke Vista er så ille som en kan få inntrykk av, men siden det er nytt, blir det fort endel problemer med det.

Forøvrig blir jeg veldig glad om noen kan være så vennlig å fortelle meg hvor jeg kan teste, stille inn og ta bilder med webcammet mitt, som er installert og fungerer i Messenger. :)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor finner jeg "enhetsbehandlig" i vista?

når jeg instalerte vista kom det opp hvilket språk jeg ville velge. jeg valgte selvføgelig norsk(bokmål).

men vista er på engelsk. og jeg er ikke så fryktelig god i engelsk. noen forslag?

jeg prøvde kontrollpanel og språk og det dærre. men det står på norsk(bokmål)

7902448[/snapback]

Enhetsbehandling/Device Manager

Skriv devmgmt.msc i Kjør-boksen (Windowstasten+R)

Språket man velger på begynnelsen av installasjonen er kun for tastatur-oppsett og tidssone.

Har man Ultimate-utgaven, kan man laste ned språkpakker som endrer hele Vista til valgt språk i Language Options.

Igjen, der du har valgt "norsk (bokmål)" i Kontrollpanelet, er sannsynligvis for tastatur-oppsett, tidssone og valuta (kr).

Lenke til kommentar

Jævla brennefunksjon i Vista som har tydligvis sliter med mattematikken. Skal brenne ut en mappe som er 3,29 Gb stor på en DVD plate som selvsagt har 4,7 Gb lagringsplass. Men Vista mener at det ikke er plass. Jeg mangler faktisk 86,5 Mb for å få plass.

herlig.

Lenke til kommentar

Heisann folket, jeg har et lite problem med Vista. Når jeg skal installere det kommer jeg til Collecting Information, også begynner den å mase om at jeg mangler drivere til ett eller annet! Herfra går det ikke ann å gå videre :S Har noen vært borte i noe lignende? (Vista ultimate 32bit)

Jeg har IntelCore2 6300 og Gforce8800GTS.. Kan forresten nevne at bakgrunnen når jeg skal instalere kun består i 3 farger, kanskje noe med skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg vil dele en katalog som jeg kan lese fra Xbox360 -mediacenteret mitt..

Har delt en katalog, men den blir ikke funnet i MC.

Prøve å åpne katalogen via en annen PC, men da trenger den passord. Jeg har ikke satt noe "bruker-passord" enda på denne PC'n, så derfor går ikke det, går jeg utifra. Men, om jeg setter passord, så får jeg uansett ikke skrevet inn noe passord i MC.

Er det en måte å dele kataloger på i Vista UTEN at den krever en slags innlogging? :ermm:

Takker! :)

Lenke til kommentar

ÅH HERRE ER DET MULIG!!

Må bare få ut litt frustrasjon her over brennefunksjonen i Vista som jeg oppfatter som totalt udugelig.. Som jeg klagde over tidliger ville den ikke brenne pga for liten plass på platen som den sa. Fant ut at det var på stasjon C: det var snakk om at det var for liten plass.. til tross for at Vista kallte det D: og DVD-RW.. menmen.

Slik jeg forstår det så kopierer Vista først alle filene du skal brenne til en midlertidig mappe som befinner seg på C:.. dette gjør jo at brenne tiden selvsagt tar endel lengre tid enn strengt tatt nødvendig. Men ikke nok med at alle filene legges i Temp mappen, Vista trenger også like mye ledig plass som du skal brenne på C: for å klare brenne ut platen av en eller annen rar grunn. Den lager sikkert et image eller no slikt. Hvorfor vet jeg ikke. Skulle da tro at det var nok med en Temp mappe?

I praksis så betyr dette at skal du brenne ut en full DVD trenger du altså 9,4 gb ledig på stasjon C: (2 x 4,7gb), noe jeg ikke har.. og får derfor ikke brent ut platen.

latterlig..

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt ett par vista ultimate oem versjoner som jeg har innstallert på min stasjonære pc og en bærbar.

Tok på forhånd kontakt med nettbutikken der jeg kjøpte disse for å forhøre meg om hvilke begrensninger som lå i disse rimelige oem versjonene ,og fikk til svar at det var at en ikke kan bytte flere hardware komponenter samtidig.

Så leste jeg nylig på nettet etter at mine versjoner nå er aktivert, att det ikke er tilatt å bytte hovedkort på oem versjon utgaven, jeg ønsket derfor å kjøpe en full versjon og installere på min stasjonære pc og flytte min ny kjøpte vista oem vesjon over på en barbone pc jeg har stående.

Jeg tok derfor kontakt med microsoft norge å fortalte hva som hadde skjedd for å se om de kunne hjelpe meg med dette , men fikk beskjed om at dette ikke lot seg gjøre å flytte denne oem versjonen nå som den var instalert.

Jeg syntes det er alt for dårlig informasjon om dette på de netbutikken som selger slike oem versjoner.

Full versjonen er allerede bestilt men denne kommer jeg til å retunere med det samme , alt for dårlig kundebehandling etter min oppfatning.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Hvor finner jeg "enhetsbehandlig" i vista?

7902448[/snapback]

Enhetsbehandling/Device Manager

Skriv devmgmt.msc i Kjør-boksen (Windowstasten+R)

7908169[/snapback]

Eventuelt høyreklikk på Datamaskin/Computer, Egenskaper/Properties, Enhetsbehandling/Device Manager øvert i venstre hjørne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...