Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om at det er 20.000 drivere som følger med Vista, ligger de driverne på DVD-plata da? Og installeres alle driverne? Eller kun de Vista finner hardware til? Hvis driverne ligger på DVD-plata er de jo ikke alltid up-to-date da. Det smarteste hadde jo vært om Vista hadde hentet ned drivere fra Windows Update eller noe, og at de oppdateres jevnlig så man alltid får nyeste drivere.

Lenke til kommentar
Når det er snakk om at det er 20.000 drivere som følger med Vista, ligger de driverne på DVD-plata da? Og installeres alle driverne? Eller kun de Vista finner hardware til? Hvis driverne ligger på DVD-plata er de jo ikke alltid up-to-date da. Det smarteste hadde jo vært om Vista hadde hentet ned drivere fra Windows Update eller noe, og at de oppdateres jevnlig så man alltid får nyeste drivere.

7901244[/snapback]

 

Det er over 31.000 som er innebygget i Windows' system. Disse blir selvfølgelig bare installert om det er nødvendig. Faktum er at slike drivere tar utrolig liten plass når de er komprimert :)

Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til siden det nå er litt flere som har brukt Vista en stund.

 

Hvordan er ytelsen i spill vs Xp?

7901428[/snapback]

 

Helt ræva for min del, men jeg har hørt at det varierer fra PC til PC.

7901684[/snapback]

 

Ytelsene i Vista med mitt ATI kort er over all forventning. Ingen problemer så langt.

Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til siden det nå er litt flere som har brukt Vista en stund.

 

Hvordan er ytelsen i spill vs Xp?

7901428[/snapback]

 

Helt ræva for min del, men jeg har hørt at det varierer fra PC til PC.

7901684[/snapback]

 

Ytelsene i Vista med mitt ATI kort er over all forventning. Ingen problemer så langt.

7901924[/snapback]

 

crying-baby.gif

Lenke til kommentar
Når det er snakk om at det er 20.000 drivere som følger med Vista, ligger de driverne på DVD-plata da? Og installeres alle driverne? Eller kun de Vista finner hardware til? Hvis driverne ligger på DVD-plata er de jo ikke alltid up-to-date da. Det smarteste hadde jo vært om Vista hadde hentet ned drivere fra Windows Update eller noe, og at de oppdateres jevnlig så man alltid får nyeste drivere.

7901244[/snapback]

Du kan jo bare ta å kjøre en windows update på enheten, så får du de nyeste driverne.. Enkelt og greit. Gjorde det med lydkortet mitt eller hvaa det var.

Lenke til kommentar

Jeg har masse problemer med vista. :-(

 

Specs

 

Jeg bruker Ultimate x64 - Jeg har AMD 64 3500+, 1GB RAM, MSI K8N Diamond, Soundblaster live! 5.1, og 0,9TB.

 

Problemer

 

1. Jeg har soundblaster live! 5.1 som lydkort, på creative sine sider så er det ikke støtte for lydkortet mitt. Er alt håp ute om å få lyd da?

 

2. Da jeg la inn vista så innstalerte vista seg selv på feil disk, den fant ut at den ville instalere seg selv på ":D" som jeg har Mp3 O.l på.. Også ble H: disken min borte, som jeg egentlig ville at den skulle instalere vista på. (400GB)

 

3. Grafikk-drivere, jeg bruker Geforce 7800 XFX, prøvd å laste ned den beta-driveren som jeg finner på nvidia.com men uten hell, kommer feilmelding om at den ikke ble riktig installert.

 

Finnes det håp for meg? :-(

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når det er snakk om at det er 20.000 drivere som følger med Vista, ligger de driverne på DVD-plata da? Og installeres alle driverne? Eller kun de Vista finner hardware til? Hvis driverne ligger på DVD-plata er de jo ikke alltid up-to-date da. Det smarteste hadde jo vært om Vista hadde hentet ned drivere fra Windows Update eller noe, og at de oppdateres jevnlig så man alltid får nyeste drivere.

7901244[/snapback]

 

Det er akkurat det som er tilfelle! Jeg har installert Vista på en del maskiner nå, og ved de fleste tilfeller har all hardware blitt installert. Først det meste under installasjonen, deretter automatisk fra Windows Update. Ved noen tilfeller måtte drivere installeres manuelt, som oftest lydriver (den ene et integrert på nForce 4 Ultra). På min brors bærbare ble skjermkort-driver fra laptopvideo2go.com redningen.

 

Se under for sitat fra Jim Allchin ang drivere og Vista:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
While we worked hard to get a comprehensive set of drivers on the DVD prior to release-to-manufacturing (RTM), the magic of Windows Update and Automatic Updates makes this "frozen in time" distribution problem basically a non-issue.  For Windows Vista we are excited to have over 19,500 device drivers on the Windows Vista DVD (in contrast to just 10,000 for Windows XP when it shipped).  The number of device drivers is really a small way of looking at it, since each driver can usually support numerous actual different device models.  Indeed, sometimes a single driver can support hundreds of different models, as often is the case with video drivers.  But, what is even more significant is that at the RTM for Windows Vista, we already had an additional 11,700 device drivers on Windows Update compared to just 2,000 for Windows XP when it RTM’d in 2001.  And while we will have significantly more drivers online by official availability, we will continue to add more drivers even after the launch.  Because of the improvements in Automatic Updates for Windows Vista, users that choose the recommended setting for Automatic Updates will have the latest drivers installed and available when they add a new device.

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg "enhetsbehandlig" i vista?

 

når jeg instalerte vista kom det opp hvilket språk jeg ville velge. jeg valgte selvføgelig norsk(bokmål).

 

men vista er på engelsk. og jeg er ikke så fryktelig god i engelsk. noen forslag?

 

jeg prøvde kontrollpanel og språk og det dærre. men det står på norsk(bokmål)

Lenke til kommentar
1. Jeg har soundblaster live! 5.1 som lydkort, på creative sine sider så er det ikke støtte for lydkortet mitt. Er alt håp ute om å få lyd da?

 

7902176[/snapback]

 

Har samme kortet, så jeg lastet ned Win-XP 64bit driverene og fikk lyd. Dog ikke surround lyd. Regner med de kommer med noen skikkelige drivere etter hvert, så jeg klarer meg.

Lenke til kommentar
Jeg spør en gang til siden det nå er litt flere som har brukt Vista en stund.

 

Hvordan er ytelsen i spill vs Xp?

7901428[/snapback]

 

La oss gjøre spørsmålet enklere, "Hvordan er ytelsen vs XP?"

 

svar: ræva.

 

 

 

--

 

Hvorfor må ytelsen bare bli dårligere og dårligere? Hva med å skape et raskere og mer ytelseseffektivt OS for engangsskyld!

Lenke til kommentar

Problemer med å laste inn Adobe Reader v8.0 NO på Vista!

 

Får feilmelding

 

Temp-mappen er på en stasjon som er full eller utilgjengelig. Frigjør plass på stasjonen eller kontroller at du har skrivetilgang til Temp-mappen.

 

Regner med det er "skrivetilgang" som er problemet, da jeg har 30 GB ledig på C:

 

Har også slått av UCA..

 

 

Takker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...