Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Da har det jeg fryktet skjedd.

Da pappa fikk en kontoutskrift i dag, var det ikke noen oppføring på bestilling av Vista gjennom ExpressUpgrade :(

Dere som sliter med dette, -hvorfor ringer dere ikke bare til HP Norge eller hvem det er som har levert pc'n og snakker med et menneske? ;)

7899763[/snapback]

 

Har ringt Acer, ikke en kjeft som kunne svare på når man kan vente seg noe i posten.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ringt Acer, ikke en kjeft som kunne svare på når man kan vente seg noe i posten.

Nå var det forsåvidt ikke leveringsdato jeg hadde i tankene, men at dere ved en tlf. henvendelse iallefall kunne få bekreftet at orderen var registrert i systemet.

 

Og for sikkerhets skyld, ta Print Screen av alt inne på ordre/websiden :)

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Har ringt Acer, ikke en kjeft som kunne svare på når man kan vente seg noe i posten.

Nå var det forsåvidt ikke leveringsdato jeg hadde i tankene, men at dere ved en tlf. henvendelse iallefall kunne få bekreftet at orderen var registrert i systemet.

7899851[/snapback]

 

Ah. :thumbup: Kan vel ringe Moduslink i Nederland å høre. Var ikke det nærmeste?

Lenke til kommentar

Siterer meg selv:

Jeg skal bygge PC selv, eller netshop da. Men jeg velger ut komponentene osv. selv.

 

Kan jeg lage en CD med OSet + drivere og evt. innstillinger osv.? Akkurat som at du kunne bruke nLite i Windows XP.

7899350[/snapback]

 

Så jeg slipper å legge inn alle drivere en for en hver gang jeg formaterer. Det er ganske tungvindt:P

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Så jeg slipper å legge inn alle drivere en for en hver gang jeg formaterer. Det er ganske tungvindt:P

7900139[/snapback]

Du kan som Tordenflesk sier bruke vLite.

 

Du kan også (hvis du har Ultimate) ta et image av PCen og brenne det ut på DVD.

Da er det bare å sette i plata og recovere PCen, da får du Vista ferdig installert og alt, snadder :wee:

Lenke til kommentar
hva betyr OEM igjen, bare 1 maskin?

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

7900506[/snapback]

Ingen av de vanlige versjonene av Windows kan være installert på mer enn en maskin samtidig, men en OEM-lisens kan du ikke avinstallere det på en maskin og installere den på en annen. OEM = lisens til den første maskinen det installeres på. Vil du beholde Windows Update kan du heller ikke bytte for mye hardware, men alt dette står det om i stort sett alle Vista-trådene. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
hva betyr OEM igjen, bare 1 maskin?

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

7900506[/snapback]

Ingen av de vanlige versjonene av Windows kan være installert på mer enn en maskin samtidig, men en OEM-lisens kan du ikke avinstallere det på en maskin og installere den på en annen. OEM = lisens til den første maskinen det installeres på. Vil du beholde Windows Update kan du heller ikke bytte for mye hardware, men alt dette står det om i stort sett alle Vista-trådene. :)

7900538[/snapback]

 

takker og bukker, da må jeg kjøpe en OEM også... har 2 maskiner, får 1 gratis fra HP

 

en ting til.

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM kan installerses clean ikke sant?

det står vell hvis det er oppgrade

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
sindrejibb: Vel, det finns en beta av vLite:

http://www.vlite.net/

Det har ikke alle funksjonene som nLite hadde, men utviklingen går ganske for framover. Om du vil kan du strippe Vista ned til CD-størrelse.

7900237[/snapback]

Ja! Noe sånt jeg tenkte. Ser at det har kommet en oppdatering hvor da kan legge meg usignerte drivere osv. også. Akkurat noe sånt jeg tenker på. Blir sikkert å bruke vLite, og jeg mente forresten DVD :D

 

Så jeg slipper å legge inn alle drivere en for en hver gang jeg formaterer. Det er ganske tungvindt:P

7900139[/snapback]

Du kan som Tordenflesk sier bruke vLite.

 

Du kan også (hvis du har Ultimate) ta et image av PCen og brenne det ut på DVD.

Da er det bare å sette i plata og recovere PCen, da får du Vista ferdig installert og alt, snadder :wee:

7900297[/snapback]

 

Da tar jeg vel et image av alt da. Jeg vil bare ha rent OS + evt. drivere.

Lenke til kommentar

Heisann. Har et aldri så lite spørsmål, fordi jeg er noob.

 

Har tenkt til å få Vista Home Premium, men ble raskt litt usikker fordi en kompis sa Ultimate-versjonen tar 120gb eller noe sånt. Og det er jo bare sykt. Hvor mye plass tar Home Premium? Den lokale disken min © er det absolutt ikke nok plass på. Hvor mye plass tar egentlig XP, det blir jo avinstallert. Jeg har plass nok på d-disken, men kan jeg innstallere operativsystemet på den? Kan jeg eventuelt velge? Dette er om mulig et tragisk spørsmål, men jeg har aldri innstallert et operativsystem før. :)

Lenke til kommentar
Heisann. Har et aldri så lite spørsmål, fordi jeg er noob.

 

Har tenkt til å få Vista Home Premium, men ble raskt litt usikker fordi en kompis sa Ultimate-versjonen tar 120gb eller noe sånt. Og det er jo bare sykt. Hvor mye plass tar Home Premium? Den lokale disken min © er det absolutt ikke nok plass på. Hvor mye plass tar egentlig XP, det blir jo avinstallert. Jeg har plass nok på d-disken, men kan jeg innstallere operativsystemet på den? Kan jeg eventuelt velge? Dette er om mulig et tragisk spørsmål, men jeg har aldri innstallert et operativsystem før. :)

7900675[/snapback]

Det er helt feil hvertfall.

Du trenger 20 gb med 15 gb fri plass på.

Det gjelder alle utgavene hvis jeg ikke husker feil. :)

Lenke til kommentar
32bit krever "bare" 6GB

7901030[/snapback]

 

 

Haha .

Min er used 16GB og det er med \Program Files\ på annen partisjon.

Outlook mail store er i c:\users\bruker\appdata\local\microsoft\outlook ~ 1GB

Samt download folder c:\users\bruker\download er på 4GB

 

6GB er å lage ris til sin egen bak . :nei:

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Når dere sjekker brukt plass må dere huske at Vista bruker 15% av HDD-en til system restore, og jeg vil tro at de 15% kan bli ganske fort fylt opp med alle driverinstallasjonene osv. man har etter å ha formatert (akkurat hvor lang tid det vil ta vet jeg ikke). På en 100 GB HDD vil det altså være 15 GB som er brukt kort tid etter installasjonen bare til system restore. Kan være greit å huske på hvis man syns Vista tar opp veldig stor plass etter kort tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...