Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hva med ATi -driverene? Er de fine og flotte, eller hvordan er det med de?

7896798[/snapback]

Radeon X1950XT-kort kan ikke kjøre fullskjerm i Vista ennå. Gjelder spill og programmer som aktiverer fullskjerm-modus. Selv skjermbeskytteren Photo kræsjer skjermkortdriveren.

 

Forhåpentligvis blir det bedre i neste versjon som kommer senere denne måneden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Vista versjonen som koster 800 kroner sterkt amputert?

7897018[/snapback]

  • Studentversjonen er premium som er amputert i forhold til Ultimate fordi det mangler en rekke funksjoner. (forskjellene finner du i første innlegg i denne tråden)
  • Studentversjonen inneholder kun 32bit eller kun 64bit versjonen. Ikke begge deler. Det gjør den fullverdige Vistaen.
  • Studentversjonen er kun OEM og dermed amputert i forhold til Retail fordi den knyttes mer opp til maskinvaren og krever mer aktiveringstull når man oppgraderer komponenter
  • Studentversjonen er en oppgraderingsversjonen som er amputert i forhold til OEM fordi det forvansker installering og reinnstallering.

Til sammen vil jeg altså oppsummere med at studentversjonen av Vista til 800 kr er sterkt amputert i forhold til et fullverdig OS. Det finnes også ikke-studentversjoner av Vista til 800 kr, Vista home Basic OEM, men den er ennå mer amputert. Starter koster langt mindre enn det igjen, men den er så amputert at den knapt kan kalles et OS. Når man får fullverdige OS for langt under prisen av både det fullverdige Vista og den sterkt amputerte Vistaen så mener jeg at Vista generellt er sterkt overpriset. Det er rett og slett ikke verd prisen.

Lenke til kommentar
I Device Manager, har jeg 1 Unknown Device, noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Har Asus a8n32 delux, 3700+ amd64, nvidia 7800gtx, creative x-fi xtrememusic, 2 sata harddisker tja hva mer...

Har ingen aning om hva det kan være, har installert, lyd, skjermkort, brikkesett drivere, nettverkskort, hva har jeg glemt?

 

Fant et program som skal finne slike ting, den sa:

Unknown Device:

Cypress Semiconductor Corp. CY7C65640 USB-2.0 "TetraHub"

7894997[/snapback]

 

Dette problemet har jeg også, og jeg aner ikke hvilken komponent som kommer opp som unknown.

7896899[/snapback]

 

 

Fikset det, disabla "midi irq" eller noe i bios og da forsvant denne "unknown device".

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er blitt såpass spent på Vista at jeg kjøper den i dag eller imorgen på butikken. Det sier seg sikkert selv at det vil gå, men vil bare forsikre meg så ikke heng meg om spm er dumt:

 

Jeg ønsker å fremdeles kjøre XP pga ytelse i spill og at jeg har noe å falle tilbake på i tilfelle jeg kommer borti problemer med Vista. Kan jeg uten problemer installere Vista på en annen HDD og switche mellom XP og Vista under oppstart uten at det fører til problemer?

Lenke til kommentar
Er Vista versjonen som koster 800 kroner sterkt amputert?

7897018[/snapback]


  •  
  • Studentversjonen er premium som er amputert i forhold til Ultimate fordi det mangler en rekke funksjoner. (forskjellene finner du i første innlegg i denne tråden)
     
  • Studentversjonen inneholder kun 32bit eller kun 64bit versjonen. Ikke begge deler. Det gjør den fullverdige Vistaen.
     
  • Studentversjonen er kun OEM og dermed amputert i forhold til Retail fordi den knyttes mer opp til maskinvaren og krever mer aktiveringstull når man oppgraderer komponenter
     
  • Studentversjonen er en oppgraderingsversjonen som er amputert i forhold til OEM fordi det forvansker installering og reinnstallering.
     

Til sammen vil jeg altså oppsummere med at studentversjonen av Vista til 800 kr er sterkt amputert i forhold til et fullverdig OS. Det finnes også ikke-studentversjoner av Vista til 800 kr, Vista home Basic OEM, men den er ennå mer amputert. Starter koster langt mindre enn det igjen, men den er så amputert at den knapt kan kalles et OS. Når man får fullverdige OS for langt under prisen av både det fullverdige Vista og den sterkt amputerte Vistaen så mener jeg at Vista generellt er sterkt overpriset. Det er rett og slett ikke verd prisen.

7897218[/snapback]

 

Jo sant det.

Men hvis det blir aktuelt for meg å kjøpe en student-versjon, kommer den til å bli instalert på den bærbare maskinen.

Så dermed er ingen av punktene dine avgjørende om jeg kjøper den.

Punkt 1: Forskjellene på Home Premium og Ultimate, er ikke så store for meg. Hvis de hadde vært det hadde jeg gått til anskaffelse av Ultimate i stedet.

Punkt 2: På min maskin kan jeg bare kjøre 32-bit. Har heller ikke planer om å kjøre 64-bit.

Punkt 3: Kommer ikke til å skifte ut noen komponenter på den bærbare pcen. Untatt RAM, men det har ikke noe innvirkning på om jeg må reinnstalere.

Punkt 4: Har ekte Windows på min pc. Så oppgradering burde være en smal sak.

 

Så hvis du har noen andre negative sider med kjøp av student versjonen vill jeg gjerne høre. Men foreløpig venter jeg på en ExpressUpgrade så en student versjon er bare en plan-B i tilfelle ExpressUpgrade versjonen ikke kommer (har nemlig hatt litt trøbbel med ordren i det siste :whistle: )

Lenke til kommentar
I førsteposten, hvor står det om "Windows Flip and Windows Flip 3D"? Skal ha prosjekt om Vista på mandag, og skulle gjerne hatt med denne funksjonen.

7897753[/snapback]

 

Bare ha innstalert denne funksjonen på pcen som skal brukes til fremvisning..

7897867[/snapback]

Har ikke en PC med Vista installert på, men skal ha PowerPoint presentasjon om Vista. Så trenger info og skjermbilder av Flip3D-funksjonen :)

 

Prosjekttråden

Lenke til kommentar
Det er jo gjort, virket jo før jeg instalerte Vista?

7898093[/snapback]

Da har uTorrent skiftet port. Bytt til den du har satt opp til. ;)

7898152[/snapback]

 

Jeg kan ikke hoste games i DOTA heller, som jeg kunne i XP, hva kan være galt da? Er det noe annet en Windows brannmur som stenger porter? Dette var meget kjipt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...