Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Jeg innstalerte Vista fra XP i allefall, leste at det skulle være det beste, og gjorde da derfor det. Har aldri prøvd å innstalere den andre veien.

 

Om du har problemer med å innstalere XP etter Vista, ville nok jeg prøvd å innstalere XP først, deretter Vista.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikkje det skal vere noko problem å instalere med DVDen ved oppstart. Er i alle fall det eg har gjort dei gongane eg har instalert Vista, og dette alt alltid fungert bra. Dette var rett nok med beta/RC-versjoner, men trur ikkje det skal vere nokon forskjell. :)

Lenke til kommentar
<...> vista er billig 800kr, kjøp du...

7893615[/snapback]

Jeg skjønner meg ikke på folk som mener at 800 kr for et sterkt amputert OS er billig. Man får både fullverdige og gode OS for langt under den prisen, ja til og med noen helt gratis.

 

Bare fordi 800 kr er et langt lavere beløp enn den svært overprisede Ultra Retail -versjonen gjør det ikke billig. Det gjør det bare billig relativt til den svært overprisede versjonen.

 

Om jeg finner en bil til 5 millioner kroner så betyr ikke det at en bil til 0,8 millioner kroner er billig. Den til 0,8 mill er billig relativt til den til 5 millioner, men ikke billig relativt til vanlige nybiler i klassen 250.000 - 400.000 kr.

Lenke til kommentar
Jeg innstalerte Vista fra XP i allefall, leste at det skulle være det beste, og gjorde da derfor det. Har aldri prøvd å innstalere den andre veien.

 

Om du har problemer med å innstalere XP etter Vista, ville nok jeg prøvd å innstalere XP først, deretter Vista.

7895410[/snapback]

 

 

Trur ikkje det skal vere noko problem å instalere med DVDen ved oppstart. Er i alle fall det eg har gjort dei gongane eg har instalert Vista, og dette alt alltid fungert bra. Dette var rett nok med beta/RC-versjoner, men trur ikkje det skal vere nokon forskjell. :)

7895421[/snapback]

 

Beklager for masse-masingen.. men, tenkte jeg skulle få helt klarhet i dette før jeg begynte... ikke alle som er våkne midt på natta! :p

 

i hvert fall..

 

Så uansett om jeg installerer Vista via XP, eller via vanlig boot.. så er moralen at XP FØRST, SÅ kommer Vista!? :dontgetit:

 

 

Men.. hva skjer så? Kommer BOOT-MENU'n opp automatisk.. eller må jeg trylle litt? :)

 

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Eg ville gått for XP først. Etter du har instalert både XP og Vista er det bare å starte som vanleg. Då får du valet mellom kva for eit OS du vil starte under oppstart (Vista er standard og vil starte etter 20 sek. dette kan du endre på seinare). Ikkje noko meir hokus pokus du treng å gjere. :)

Lenke til kommentar

Vel ... Dualboot fikk jeg ikke til.. :mad:

 

Installerte XP på F:

 

Installerte så Vista på C: (hurtigformaterte disken først)

 

Nå booter den bare opp i Vista..

 

Noen forslag? :dontgetit:

 

 

EDIT: Jeg installerte Vista ved å boote fra DVD .. skulle jeg IKKE gjort det, kanskje ? :ermm: ..noen som har prøvd det på den måten? Skulle jeg ha installert Vista via XP ?

 

:(

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Nå skal jeg fortelle dere hva som har vært galt.. HELE tiden..

 

Det er først NÅ jeg har fått det til.. og jeg har vært oppe hele natta.. og jeg har egnetlig holdt på siden en 18 - 19 i går kveld.. Begynner å bli rimelig lei..

 

 

PROBLEMET var rett og slett at når jeg la inn XP, så MÅ den legges inn på C: ..det går IKKE at den ligger på en annen partisjon..

 

Jeg har svarte meg installert OS'er en 10 - 12 ganger nå ..

 

Men, nå fungerer det endelig!

Lenke til kommentar
Vel ... Dualboot fikk jeg ikke til.. :mad:

 

Installerte XP på F:

 

Installerte så Vista på C: (hurtigformaterte disken først)

 

Nå booter den bare opp i Vista..

 

Noen forslag? :dontgetit:

 

 

EDIT: Jeg installerte Vista ved å boote fra DVD .. skulle jeg IKKE gjort det, kanskje ? :ermm:  ..noen som har prøvd det på den måten? Skulle jeg ha installert Vista via XP ?

 

:(

7896219[/snapback]

Den store feilen du gjorde her var å formatere C: når du installerte Vista. XP vil skrive til C: når det legges inn (komme litt an på, men ofte). Så når du fomaterte, slettet du bootfilene til XP.

 

Men nå har du uanset klart å få til dual boot til slutt. :)

Lenke til kommentar
I Device Manager, har jeg 1 Unknown Device, noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Har Asus a8n32 delux, 3700+ amd64, nvidia 7800gtx, creative x-fi xtrememusic, 2 sata harddisker tja hva mer...

Har ingen aning om hva det kan være, har installert, lyd, skjermkort, brikkesett drivere, nettverkskort, hva har jeg glemt?

 

Fant et program som skal finne slike ting, den sa:

Unknown Device:

Cypress Semiconductor Corp. CY7C65640 USB-2.0 "TetraHub"

7894997[/snapback]

 

Dette problemet har jeg også, og jeg aner ikke hvilken komponent som kommer opp som unknown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...