Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Noen som kan linke download til firefox 3.0?

7893712[/snapback]

Du finn den her: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/fir...-trunk/?C=M;O=D

 

edit: Ein del off topic/spam er fjerna. Vennligst hald dykk on topic i denne tråden og ikkje dra inn alt av meir eller mindre urelevante emner. Det er lov å opprette eigne tråder om saker som fortener dette. Det er og lurt å prøve å søke før ein postar. Nokre innlegg er og slått saman. Bruk rediger-knappen for å leggje til meir i tidlegare innlegg. :)

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester Vista nå, foreløpig er jeg litt skuffet. Hva hente med en kjappere nett-stack? Kopiering over til eller fra nettverks-drev går grello-tregt, under halvparten av hva jeg fikk tweaket meg opp til i XP.

 

Ikke klarer den å innlemme nettverksdrev i det såkalt kjappe søket heller, noe som gjør det ganske verdiløst.

 

Ellers har jeg jo før kommentert den håpløst primitive kopi-saken til Vista, at de ikke har gjort noe med det er et mirakel. (i negativ forstand).

 

EDIT: og det tok meg ca 10 minutt å bli dritt lei UAC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tester Vista nå, foreløpig er jeg litt skuffet. Hva hente med en kjappere nett-stack? Kopiering over til eller fra nettverks-drev går grello-tregt, under halvparten av hva jeg fikk tweaket meg opp til i XP.

Jeg har fått 70% kjappere nedlastning med Vista enn i XP med halvparten så mange tilkoblinger (nettverket her er 10 Mb/s og det ligger nesten konstant på 99% med Vista). Det er mulig dette er pga. softwareoppgraderingen de måtte gjøre på nettet her for å få autentisering med Vista til å fungere, så jeg kan ikke være helt sikker på at hastighetsforbedringene ikke er der i XP også. Skjønner dette ikke er det du har problem med. Jeg ville bare vise at ikke alt er dårlig med nettverk i Vista i allfall :)
Ikke klarer den å innlemme nettverksdrev i det såkalt kjappe søket heller, noe som gjør det ganske verdiløst.
Mulig det er dette du er ute etter?
Lenke til kommentar
Tester Vista nå, foreløpig er jeg litt skuffet. Hva hente med en kjappere nett-stack? Kopiering over til eller fra nettverks-drev går grello-tregt, under halvparten av hva jeg fikk tweaket meg opp til i XP.

Jeg har fått 70% kjappere nedlastning med Vista enn i XP med halvparten så mange tilkoblinger (nettverket her er 10 Mb/s og det ligger nesten konstant på 99% med Vista). Det er mulig dette er pga. softwareoppgraderingen de måtte gjøre på nettet her for å få autentisering med Vista til å fungere, så jeg kan ikke være helt sikker på at hastighetsforbedringene ikke er der i XP også. Skjønner dette ikke er det du har problem med. Jeg ville bare vise at ikke alt er dårlig med nettverk i Vista i allfall :)
Ikke klarer den å innlemme nettverksdrev i det såkalt kjappe søket heller, noe som gjør det ganske verdiløst.
Mulig det er dette du er ute etter?

7894568[/snapback]

 

Virker som det kommer en oppgradering av search etterhvert som ikke er Beta ihvertfall, det er jo bra. Ellers er jeg ikke så veldig imponert over at den klarer 99% med 10mbit, XP klarer også fint å makse ut en 10mbit-linje. Men hvor fort går det når du skal kopiere fra en maskin på nettet over gigabit?

 

AtW

Lenke til kommentar
Virker som det kommer en oppgradering av search etterhvert som ikke er Beta ihvertfall, det er jo bra. Ellers er jeg ikke så veldig imponert over at den klarer 99% med 10mbit, XP klarer også fint å makse ut en 10mbit-linje. Men hvor fort går det når du skal kopiere fra en maskin på nettet over gigabit?

 

AtW

7894600[/snapback]

Nettverket er 10Mb/s, men jeg snakker om nedlastning fra internett, så akkurat hvor i kjeden det har blitt kjappere vet jeg ikke (har aldri lastet lokalt på nettverket). Med XP fikk jeg bare ca. 0.65 MB/s med 10 tilkoblinger, mens Vista gir meg 1.1 MB/s med bare 5 tilkoblinger.

 

Overføring fra min stasjonære til en laptop (med 1 Gb/s nettverk) gir meg ca. 20 MB/s. Jeg har aldri målt hastigheten med XP. Du vet nok bedre enn meg hvor mye man kan vente seg (laptopen har en 80 GB 5400 RPM disk).

 

Edit: Både laptopen og den stasjonære kjører Windows Vista.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Virker som det kommer en oppgradering av search etterhvert som ikke er Beta ihvertfall, det er jo bra. Ellers er jeg ikke så veldig imponert over at den klarer 99% med 10mbit, XP klarer også fint å makse ut en 10mbit-linje. Men hvor fort går det når du skal kopiere fra en maskin på nettet over gigabit?

 

AtW

7894600[/snapback]

Nettverket er 10Mb/s, men jeg snakker om nedlastning fra internett, så akkurat hvor i kjeden det har blitt kjappere vet jeg ikke (har aldri lastet lokalt på nettverket). Med XP fikk jeg bare ca. 0.65 MB/s med 10 tilkoblinger, mens Vista gir meg 1.1 MB/s med bare 5 tilkoblinger.

 

Overføring fra min stasjonære til en laptop (med 1 Gb/s nettverk) gir meg ca. 20 MB/s. Jeg har aldri målt hastigheten med XP. Du vet nok bedre enn meg hvor mye man kan vente seg (laptopen har en 80 GB 5400 RPM disk).

7894721[/snapback]

 

Hos meg går det i skarve 8-9 Mb/s, og det gikk vesentlig fortere med XP (og alt annet er likt, testet jhastigheten rett før install).

 

AtW

Lenke til kommentar

I Device Manager, har jeg 1 Unknown Device, noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Har Asus a8n32 delux, 3700+ amd64, nvidia 7800gtx, creative x-fi xtrememusic, 2 sata harddisker tja hva mer...

Har ingen aning om hva det kan være, har installert, lyd, skjermkort, brikkesett drivere, nettverkskort, hva har jeg glemt?

 

Fant et program som skal finne slike ting, den sa:

Unknown Device:

Cypress Semiconductor Corp. CY7C65640 USB-2.0 "TetraHub"

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Håper på litt rask hjelp her... da jeg tenkte jeg skulle få gjort dette her over nattetimene som kommer..

 

DUALBOOT ... hørtes det kjent ut!? :p

 

I hvert fall..

 

Jeg la inn Vista på C: , så la jeg inn XP på F: ..og la inn et program som het VistaBoot PRO v3.1.0 ..dette så ut til å fungere.. Men, nå kommer jeg ikke inn i (edit: ) XÅ, får bare en feilmelding.. Så da tenkte jeg skulle prøve noe nytt..

 

 

Vil det blir noe forskjell om jeg installerer XP FØRST? og SÅ Vista? :dontgetit: (og da driter i VistaBoot PRO)

 

 

Takk for snarlig hjelp!! :thumbup:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...