Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå vet jeg det ikke er et valg her, men jeg ville brukt et annet fildelingsprogram :)

Om jeg ble påtvunget limewire ville jeg selvfølgelig valgt nr. 1. Kan klare seg uten aero en liten stund i allefall.

7885671[/snapback]

Hviket program ville du brukt?

Lenke til kommentar
Fikk forresten Sibas reklameavis i posten i dag, og der har de Vista Home Premuim Academic License til 799,-. Er dette en sånn lærer-/studentutgave? Isåfall er jo det grisebillig!

7883628[/snapback]

Hva er forskjellen på en vanlig versjon av Vista og en lærer-/studentutgave?

Er det noen ting som har blitt tatt bort i studentutgaven?

7884990[/snapback]

Nei, er bare prisen som er forskjellig etter det jeg har forstått? Ellers er alt det samme.

7885168[/snapback]

Hmm... Var veldig rart at det skal være sånn. Men de versjonene finnes sikkert bare i begrenset utvalg da...

Hva er det egentlig som kvalisiferer til student da? :p

Går i første klasse på videregående jeg nå, tror dere jeg kan kjøpe den?

Hadde vært fint å hatt et alternativ i tilfelle jeg ikke får den versjonen jeg har bestilt gjennom ExpressUpgrade...

Lenke til kommentar

Bare sier ifra: boot manager er et program som dere abselut ikke bør bruke. Skulle prøve å i boote noen filer fra harddisk/partisjon, programmet krevde etter flere rebooter aktivasjon og at du kjøpte det, det endte med at Vista og XP ble helt fucka , og jeg kom ikke inn. Måtte instalere begge på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hadde vært fint å hatt et alternativ i tilfelle jeg ikke får den versjonen jeg har bestilt gjennom ExpressUpgrade...

da må du nok vente en stund på express oppgraderinga.. det er ikke akkuratt noe express der.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ok!

Er det snakk om veldig lenge dette da?

husker jeg ikke feil kunne det ta 6 til 8 uker!! helt lattelig spørr du meg..

hvorfor kan vi ikke bare lastened en versjon med key og brenne på en dvd, eller få en cd key og gå til butikken og få en.... :ermm:

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Er det verdt å kjøpe vista? og hva er bra med det? hva er forskjellen på 64 og 32 bit?

har den noe mer enn xp pro og home?

er den raskere for maskinen? hva krever det å kjøre vista?

7886339[/snapback]

Her får du svar på en del av det du lurer på!

Endret av -->MaDs<--
Lenke til kommentar
Ok!

Er det snakk om veldig lenge dette da?

husker jeg ikke feil kunne det ta 6 til 8 uker!! helt lattelig spørr du meg..

hvorfor kan vi ikke bare lastened en versjon med key og brenne på en dvd, eller få en cd key og gå til butikken og få en.... :ermm:

7886258[/snapback]

Helt enig med deg.

Men er det slik at jeg må installere den versjonen jeg har bestilt på den maskinen jeg har bestilt det til. Er det slik at jeg kan installere det på min stasjonære, som er kjøpt for ca. 1 og et halvt år siden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hmm er ikke helt sikker, men du skriver inn serie nr til pc når du bestiller, men skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gå og installere den på andre maskiner, hvis du bruker det trikset som er postet på HW.no siden burde det gå...

Lenke til kommentar
hmm er ikke helt sikker, men du skriver inn serie nr til pc når du bestiller, men skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gå og installere den på andre maskiner, hvis du bruker det trikset som er postet på HW.no siden burde det gå...

7886391[/snapback]

Ok!

For hvis det funker kan jeg bestille den student versjonen fra siba og installere den på min bærbare. Så får jeg installere den jeg har bestilt gjennom ExpressUpgrade på min stasjonære når den kommer.

Du har ikke en link til den artikkelen om det trikset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

7886391[/snapback]

Ok!

For hvis det funker kan jeg bestille den student versjonen fra siba og installere den på min bærbare. Så får jeg installere den jeg har bestilt gjennom ExpressUpgrade på min stasjonære når den kommer.

7886460[/snapback]

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...graderere/35961

Lenke til kommentar

7886391[/snapback]

Ok!

7886460[/snapback]

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...graderere/35961

7886488[/snapback]

Tusen takk! :thumbup:

Men gjelder ikke den fremgangsmåten på pcer hvor xp ikke er installert på forhånd? Jeg har nemlig en versjon av xp installert på den stasjonære pcen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jo det er det, men du burde se litt rundt om den opg express greia er låst til laptopen din, det kan være mulig at du bare kan innstallere den på lappen

Lenke til kommentar
jo det er det, men du burde se litt rundt om den opg express greia er låst til laptopen din, det kan være mulig at du bare kan innstallere den på lappen

7886539[/snapback]

Okei!

Men jeg tror heller jeg venter og ser.

Kan da ikke ta så veldig lang tid til den ExpressUpgrade versjonen kommer...

Lenke til kommentar
Okei!

7886575[/snapback]

Express i Microsofts verden betyr vanligvis ikke noe positivt, men noe forenklet (som i Outlook Express, Visual Studio Express). Jeg venter også på Express Upgrade, men har ikke tenkt å bli utålmodig før midt i Mars ;)

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Okei!

7886575[/snapback]

Express i Microsofts verden betyr vanligvis ikke noe positivt, men noe forenklet (som i Outlook Express, Visual Studio Express). Jeg venter også på Express Upgrade, men har ikke tenkt å bli utålmodig før midt i Mars ;)

7886918[/snapback]

seriøst er utålmodig allerede.....

men hvis du refferererere til den digi.no artikkelen om Vista til laptopper fra HP, skulle komme i feb/mars, så er ikke det express oprg, det er for maskiner som kommer med Vista innstallert fra fabrikken, det er i /feb/mars... så vi burde få den express oprg før det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...