Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Er det noen her som opplever at installasjonen fryser når den kommer til "Finishing Install..." ?

Alt går knirkefritt frem til den rebooter før den skal fullføre installasjonen, men akkurat i det den skal sette i gang med det når innstallasjons GUI'en er lastet

så fryser datamaskinen seg...

Opplevde og å måtte kjøre hard reboot 3-4 ganger i begynnelsen etter reboot

for at installasjonen ikke skulle fryse under lasting... Har ikke hatt problemer med

det i ettertid endog. Nå sitter jeg kun igjen med å måtte rulle tilbake installasjonen

og starte på nytt ettersom jeg får "Installation Failed" etter å måtte restarte igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som noen vet brukte Microsoft både profesjonelle- og hobbyfotografer når bakgrunnsbilder for Vista ble laget. Favorittbakgrunnen min som kom standard i Vista er forøvrig denne.

Denne kuwaitiske fotografen har tatt et antall på 33 bilder ment for Vista. Det var langt ifra alle som ble tatt med i Vista. Han vil legge ut de resterende bildene ut i 1920*1200 om ikke så altfor lenge. Hvorfor jeg bryr meg om bakgrunner? Her er svaret.

http://www.flickr.com/photos/darwishh/1531...57594510047657/

:dribble:

Endret av iMono
Lenke til kommentar
etter jeg byttet til vista ultimate så får jeg 20 fps mindre i bf2, skjønner ikke dette.. har alle de nyeste drivere og stuf.. syntes vista forløpig er litt sært i og med at det er det ikke er såå mye som støtter det enda.. tror jeg kommer til å bytte tilbake til xp intill crysis kommer.. hmm

Etter det jeg har fått med meg så er det kun BETA drivere som er ute til vista ennå..så det eneste man kan gjøre er vel bare og vente til de lanserer offisielle drivere...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

noen som kan ta seg tid til å finne vista 32-bit skjermkort drivere til bærbar min, når jeg skal installere drivere så kommer det opp en feilmelding. Der det står at den ikke finner noen hardware som støtter driveren. Bærbaren er av merket ASUS A6000 serien, A6Km.

takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Satt i noen timer i går og prøvde å installere Vista.

Måtte gi opp etter 3 timer, etter at Vista ikke gjenkjente RAID driverene, som forøvring fungerer smertefritt i XP. I flere tilfeller gikk den gjennom kopiering av filene til disk, men fikk bare beskjed om: Missing operating system.. Har et hovedkort av typen DFI lanparty UT SLI-D, og det er RAID drivere til vista som er mitt problem..

Endte med at jeg la inn XP igjen, om dog litt vemodig..

Kan nevne at jeg har testet Beta 2 i en periode, da også med samme problem med raid, men da valgte og ignorere saken..

Hvis det er noen som har en løsning på dette hadde jeg blitt glad..

Lenke til kommentar
Satt i noen timer i går og prøvde å installere Vista.

Måtte gi opp etter 3 timer, etter at Vista ikke gjenkjente RAID driverene, som forøvring fungerer smertefritt i XP. I flere tilfeller gikk den gjennom kopiering av filene til disk, men fikk bare beskjed om: Missing operating system.. Har et hovedkort av typen DFI lanparty UT SLI-D, og det er RAID drivere til vista som er mitt problem..

Endte med at jeg la inn XP igjen, om dog litt vemodig..

Kan nevne at jeg har testet Beta 2 i en periode, da også med samme problem med raid, men da valgte og ignorere saken..

Hvis det er noen som har en løsning på dette hadde jeg blitt glad..

7874490[/snapback]

Jo det "er" mulig .

Se:

http://www.nforcershq.com/forum/1-vt66299....er=asc&&start=0

Lenke til kommentar
Noen som vet hvem jeg skal sende mail til for å spørre Microsoft om hva som har skjedd med ordren min?

Har bestilt Vista Home Premium gjennom Express Upgrade og når jeg skulle skjekke ordren min her om dagen fikk jeg beskjed om at den var slettet. Så derfor skal jeg sende en mail til Microsoft nå, og spørre dem om hva som har skjedd med den.

EDIT:

Når jeg prøve å få tilgang til ordren på denne siden får jeg opp denne feilmeldingen:

"Ikke i stand til å fortsette.

Oppgitt ordrenummer er ikke lenger tilgjengelig i systemet vårt. Vennligst klikk her for å bestille på nytt."

Men når jeg prøver på dennelinken og klikker meg videre, kommer jeg inn på ordren min.

Skjønner ingenting av det som skjer nå, og jeg vil helst ikke miste denne muligheten til gratis oppgradering... :no:

7870415[/snapback]

*Bump* ;)

Lenke til kommentar
Vurdere om jeg skal installere Vista på stasjonære også, men er ikke helt sikker.

De siste beta driverne til Nvidia funker bra?

Og finnes det noen drivere for Nforce4 AMD til vista enda?

Bumper spørsmålet mitt i håp om svar.

Om du ikke finner drivere på Nvidia sine sider, så ordner Vista det. Nforce 4-brikkesett er relativt nytt og tror ikke Vista vil ha problemer med å fikse det for deg. Selv slipper jeg å instalere drivere på mitt system med Nforce 2. På en annen side så vil det ikke si at Windows sine drivere yter best. Se om du finner noe på Guru3d.com.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare litt om den backup-funksjonen i Vista? Hvor lagrer den backup? På en annen intern HD? Eller er ekstern? Eller hvordan lagres backupen? Og består backupen av alle filene jeg har på PCen (eller partisjonen/harddisken jeg velger å lage backup av) inkl. alle musikkfiler og den slags? Tar backupen like stor plass som de originale filene? Sikkert dumt spm. men...

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare litt om den backup-funksjonen i Vista? Hvor lagrer den backup? På en annen intern HD? Eller er ekstern? Eller hvordan lagres backupen? Og består backupen av alle filene jeg har på PCen (eller partisjonen/harddisken jeg velger å lage backup av) inkl. alle musikkfiler og den slags? Tar backupen like stor plass som de originale filene? Sikkert dumt spm. men...

7878672[/snapback]

Blir noe ala norton ghost, hvis du velger å gjøre det på den måten og ikke system restore. Du velger selv hvor du skal ha backupfila, men vista komprimerer ikke ( nesten ). Backupen består da av alt du har på disken, med operativsystem og alle innstillinger.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...