Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon

iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

• Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70

Anbefalte innlegg

Ok, det er offisielt totalt ubrukelig å spill noe spill i det hele tatt med Vista. Herregud som det trekker maskinkraft.
Det er ikke en uke etetr launch en gang. Tålmodighet gutten min.

7864398[/snapback]

Det er sant, men ressurstapet er jo ekstremt høyt uansett.

EDIT: UPSIDEISY!

Kanskje det hadde vært en ide og installere hovedkortet.... :whistle:

EDIT2: Ikke at det var så fantastisk effektivt..

7864570[/snapback]

.. haha, wtf :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330355

Betyr Oem at jeg ikke får support + at jeg ikke kan bytte hardware så ofte på pcen jeg instalerer den på?. Det står så forkjellig på steder jeg er på.

edit

blir f.. ikke klok på det her, endelig funnet ut at jeg ikke trenger noe mer en home premium (eneste som skiller fra ultima er sikkerhets rutiner som for det meste bedrifter trenger, jeg bruker dem i alle fall aldrig). Nå sliter jeg med å finne ut om det er en 64 bit versjon + sliter litt med om OEM verjson trenger en OEM klar ferdig pc eller hva det dreier seg om.

Mitt oppe i hodet er det ingentig bare rundt omkrig bare rundt omkring.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Tipper at oppgraderingen blir det som du har på XP, men jeg vet ikke. Regner med at du har retail XP versjon siden du ser på oppgraderings Vista.

Med OEM kan du ikke skifte hovedkort, men alt annet kan skiftes så ofte du vil. Etter hvert må du reaktivere, men det skal ikke være noe problem. Du får heller ikke support på OEM. Du kan kjøpe OEM uten å kjøpe noe hardware, den blir da bundet til det hovedkortet du installerer den på først.

Lenke til kommentar
Med OEM kan du ikke skifte hovedkort, men alt annet kan skiftes så ofte du vil. Etter hvert må du reaktivere, men det skal ikke være noe problem. Du får heller ikke support på OEM. Du kan kjøpe OEM uten å kjøpe noe hardware, den blir da bundet til det hovedkortet du installerer den på først

Oi perfekt, om reaktivering koster rundt 500kr er det jo genialt. Da går jeg får en slik :thumbup:

Thanks

Lenke til kommentar
Med OEM kan du ikke skifte hovedkort, men alt annet kan skiftes så ofte du vil. Etter hvert må du reaktivere, men det skal ikke være noe problem. Du får heller ikke support på OEM. Du kan kjøpe OEM uten å kjøpe noe hardware, den blir da bundet til det hovedkortet du installerer den på først

Oi perfekt, om reaktivering koster rundt 500kr er det jo genialt. Da går jeg får en slik :thumbup:

Thanks

7865770[/snapback]

Ikke gi feilinformasjon da. Du kan ikke bytte så mye du vil. Det er en hvis poengsum du ikke må overgå. Så får du poeng på de forskjellige delene du oppgraderer. Om du ser en 4-5 sider tilbake tror jeg du finner denne tabellen.
Lenke til kommentar
Ikke gi feilinformasjon da. Du kan ikke bytte så mye du vil. Det er en hvis poengsum du ikke må overgå. Så får du poeng på de forskjellige delene du oppgraderer. Om du ser en 4-5 sider tilbake tror jeg du finner denne tabellen.

7865811[/snapback]

Finner denne mer pålitelig enn noe annet ettersom det er skrevet av en i Microsoft.

Lenke til kommentar

Thanks

7865770[/snapback]

7865811[/snapback]

Les denne: http://blogs.msdn.com/runez/archive/2007/0...er-avklart.aspx

En reaktivering koster ikke noe, så du kan bytte så mye du vil bortsett fra hovedkort uten å betale noe ekstra. Hovedkort kan du uansett ikke bytte.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye en reaktivings nøkkel koster?, har ikke sett prisen noen sted. Kan jo bli slik at en billig løsning nå blir dyr senere.

Men siden xp versjonen jeg har er 32 så blir vista oppg til 32 også ikke sant?.

Om du bare bruker laptop er det jo greit, men de som har laptop har jo gjerne en desktop også.

:hmm: Ikke lett, mulig jeg får vente på bonusen å bare skaffe meg en fullversjon en gang for alle. Gidder i alle fall ikke surre med piratversjoner lenger, for gammel til å bruke tid på reinstalasjoner osv pga feil nå :)

Svarte hvor vansklig MS gjør det nå da

edit

og full verjonen kan brukes på ca 4-5 pcer?, har ikke funnet info noen sted om det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Koster ikke noe??, men i helv.. bare å kjøre på da :dontgetit: . Om alt som trengs for å få den opp på et nytt hovedkort er en tlf samtale er det jo ikke noe tvil.

Sikkert noe jeg går glipp av her igjen, akkurat når jeg tror jeg har en god vista plan går den i vasken... Rc2 planen min gik den veien også :ph34r:

1 pc av gangen på fullversjon også :hmm: og jeg som har bestått mcse Xp pro og 2003 server :D (sikkert samme lisens på antall pcer der også i forhold til versjon)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Koster ikke noe??, men i helv.. bare å kjøre på da  :dontgetit: . Om alt som trengs for å få den opp på et nytt hovedkort er en tlf samtale er det jo ikke noe tvil.

7866548[/snapback]

Nei, du misforstår meg. Som jeg skrev kan du ikke bytte hovedkort, da må du kjøpe ny lisens. Alt annet kan du bytte så mye du vil, men du må etter hvert ringe MS og reaktivere. Les på den siden jeg linket til tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...