Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Mulig jeg er helt på jordet nå men...

Er det slik at om jeg skulle kjøpe en OEM versjon av foreksempel Windows Vista Premium og innstalere det på maskinen så mister jeg muligheten til å få support og oppgradering dersom jeg liker å bytte ut hovedkortet mitt 4-5 ganger i året??

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste nettopp i det nye Hjemme PC om at det er mulig at jeg kan få Windows Vista enten gratis eller sterkt rabattert, hvis jeg hadde klistremerket som det står "Designed for Windows XP. Vista Compatible". Acer sto på listen over mulige maskiner det går med. Hvor kan jeg sjekke dette? Finner ikke noe på Acer sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

angående språkpakkene. hvordan funker disse? jeg har testet hos meg nå å språkpakken gjelder kun når man er logget inn? på velkomstskjermen der man velger bruker står alt på orginalspråket, samt "windows avslutter "logger av" osv er på orginalspråket på windows installasjonen. skal det være slik?

Lenke til kommentar
Mulig jeg er helt på jordet nå men...

Er det slik at om jeg skulle kjøpe en OEM versjon av foreksempel Windows Vista Premium og innstalere det på maskinen så mister jeg muligheten til å få support og oppgradering dersom jeg liker å bytte ut hovedkortet mitt 4-5 ganher i året??

7840175[/snapback]

Ja, men support får du ikke uansett og hva skal du med oppgradering?

 

Man får ikke support fra MS på OEM, så supporten du mister er fra den som installerte Vista på PCen din, og det er jo deg selv.

 

Oppgradering trenger du bare hvis du finner ut at du vil ha en bedre versjon av Vista, eller når du skal oppgradere til Vienna, men da kan du jo likesågodt kjøpe ny OEM versjon.

 

Er ihvertfall dette jeg har hørt, så tror det er riktig.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er helt på jordet nå men...

Er det slik at om jeg skulle kjøpe en OEM versjon av foreksempel Windows Vista Premium og innstalere det på maskinen så mister jeg muligheten til å få support og oppgradering dersom jeg liker å bytte ut hovedkortet mitt 4-5 ganher i året??

7840175[/snapback]

Ja, men support får du ikke uansett og hva skal du med oppgradering?

 

Man får ikke support fra MS på OEM, så supporten du mister er fra den som installerte Vista på PCen din, og det er jo deg selv.

 

Oppgradering trenger du bare hvis du finner ut at du vil ha en bedre versjon av Vista, eller når du skal oppgradere til Vienna, men da kan du jo likesågodt kjøpe ny OEM versjon.

 

Er ihvertfall dette jeg har hørt, så tror det er riktig.

7840446[/snapback]

Ok, skjønner. Når jeg tenkte oppgradering tenkte jeg på windows update. Dvs at du ikke hadde muligheten å laste ned nyeste sikerthets oppdatering fordi du hadde byttet hovedkort en gang for mye. Det ville vært latterlig.

Lenke til kommentar
nå trenger jeg et seriøst svar fort...

 

jeg har win xp home sp2 OEM. kan jeg bruke windows update og laste ned vista gratis?

7840585[/snapback]

Nei hvordan i all verden kan du det? Du må nok punge ut minimum 1000 for en oppgraderings DVD som du kan kjøpe i butikken eller på nett.

Lenke til kommentar
Jeg leste nettopp i det nye Hjemme PC om at det er mulig at jeg kan få Windows Vista enten gratis eller sterkt rabattert, hvis jeg hadde klistremerket som det står "Designed for Windows XP. Vista Compatible". Acer sto på listen over mulige maskiner det går med. Hvor kan jeg sjekke dette? Finner ikke noe på Acer sine hjemmesider.

7840361[/snapback]

Får å få rett til rabattert Vista-oppgradering må du ha kjøpt pc'n m/win XP etter 26. oktober 2006. (det såkallte express-upgrade tilbudet)

Lenke til kommentar

Trenger hjelp ganske fort!

 

Har som sagt tidligere i denne tråden at jeg har bestilt Vista Home Premium gjennom Express Upgrade.

 

Men når jeg skulle inn for å skjekke ordren min i dag fikk jeg opp denne meldingen:

 

"Ikke i stand til å fortsette.

Oppgitt ordrenummer er ikke lenger tilgjengelig i systemet vårt. Vennligst klikk her for å bestille på nytt."

 

Noen som vet hva dette betyr. Er det slik at pakken har blitt sendt å så har de slette ordren eller har den blitt slettet slik at jeg må bestille på nytt?

 

Bestilte dette før lanseringen så jeg lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Trenger hjelp ganske fort!

 

Har som sagt tidligere i denne tråden at jeg har bestilt Vista Home Premium gjennom Express Upgrade.

 

Men når jeg skulle inn for å skjekke ordren min i dag fikk jeg opp denne meldingen:

 

"Ikke i stand til å fortsette.

Oppgitt ordrenummer er ikke lenger tilgjengelig i systemet vårt. Vennligst klikk her for å bestille på nytt."

 

Noen som vet hva dette betyr. Er det slik at pakken har blitt sendt å så har de slette ordren eller har den blitt slettet slik at jeg må bestille på nytt?

 

Bestilte dette før lanseringen så jeg lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre?

7841159[/snapback]

 

Etter at du bestilte så fikk du en bekreftelsesmail, sant? Du har gjort som det står der og mailet/faxet e.l. en kopi av kvitteringen din til de som skal ha den? Utdrag av mailen:

 

Thank you for submitting your order to upgrade to Windows Vista Home Premium 32-bit DVD. It is important that you carefully follow all instructions on this confirmation email. You are responsible for ensuring the completeness and accuracy of your order request. Any incomplete, illegible, late, lost, mutilated, misdirected or postage-due requests, fraudulent submission of multiple requests, or providing false information in a request will delay and/or disqualify your submission. Acer and/or ModusLink (or your manufacturer or installer) may deny and/or discard any submission deemed to be false or fraudulent.

 

For your order to be fulfilled, you must submit (by mail, facsimile or scan) your receipt for a qualifying PC, together with the online confirmation number listed on this page, to the following address or facsimile number:

osv...

 

Er du heldig får du bestilt på nytt om du ikke sendte dem kvittering. Det står jo ganske klart her at om du ikke gjør slik de ber deg om blir ordren slettet og leveringen forsinket (om du får bestilt på nytt) eller du diskvalifiseres som mottaker av upgraden (i verste fall).

 

 

Så; sendte du dem kvitteringen din?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Trenger hjelp ganske fort!

 

Har som sagt tidligere i denne tråden at jeg har bestilt Vista Home Premium gjennom Express Upgrade.

 

Men når jeg skulle inn for å skjekke ordren min i dag fikk jeg opp denne meldingen:

 

"Ikke i stand til å fortsette.

Oppgitt ordrenummer er ikke lenger tilgjengelig i systemet vårt. Vennligst klikk her for å bestille på nytt."

 

Noen som vet hva dette betyr. Er det slik at pakken har blitt sendt å så har de slette ordren eller har den blitt slettet slik at jeg må bestille på nytt?

 

Bestilte dette før lanseringen så jeg lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre?

7841159[/snapback]

 

Etter at du bestilte så fikk du en bekreftelsesmail, sant? Du har gjort som det står der og mailet/faxet e.l. en kopi av kvitteringen din til de som skal ha den? Utdrag av mailen:

 

Thank you for submitting your order to upgrade to Windows Vista Home Premium 32-bit DVD. It is important that you carefully follow all instructions on this confirmation email. You are responsible for ensuring the completeness and accuracy of your order request. Any incomplete, illegible, late, lost, mutilated, misdirected or postage-due requests, fraudulent submission of multiple requests, or providing false information in a request will delay and/or disqualify your submission. Acer and/or ModusLink (or your manufacturer or installer) may deny and/or discard any submission deemed to be false or fraudulent.

 

For your order to be fulfilled, you must submit (by mail, facsimile or scan) your receipt for a qualifying PC, together with the online confirmation number listed on this page, to the following address or facsimile number:

osv...

 

Er du heldig får du bestilt på nytt om du ikke sendte dem kvittering. Det står jo ganske klart her at om du ikke gjør slik de ber deg om blir ordren slettet og leveringen forsinket (om du får bestilt på nytt) eller du diskvalifiseres som mottaker av upgraden (i verste fall).

 

 

Så; sendte du dem kvitteringen din?

 

:hmm:

7841276[/snapback]

 

Det var pappa som tok seg av dette. Han scanet inn fakturaen han hadde fått fra netshop.no (siden pcen var bestilt der).

 

Og sendte denne til denne mailen: '[email protected]'

 

Tror ikke han har fått noen bekreftelse på den, men uansett så har jeg fått til å gå inn på ordren tidligere. Men det kan hende at det har blitt noe feil eller noe sånt nå da?

Lenke til kommentar

ca 1500kr + moms og fortollingsgebyr? Det der høres ut som noe lureri eller en nettbutikk som har forvekslet OEM med retail. Jeg tviler sterkt på at du får Retail i posten om du bestiller den der. Men det ser heldigvis ut til at den kommer uten det digre plastcoveret.

 

Nordoleum: Husk å legg til moms og fortollingsgebyr ;)

Lenke til kommentar
Simen1 Postet i dag, 18:08

  ca 1500kr + moms og fortollingsgebyr? Det der høres ut som noe lureri eller en nettbutikk som har forvekslet OEM med retail. Jeg tviler sterkt på at du får Retail i posten om du bestiller den der. Men det ser heldigvis ut til at den kommer uten det digre plastcoveret.

Når man ser litt nedover på beskrivelse står det jo OEM.

Ellers er jeg alltid litt skeptisk når det er så mange utropstegn og store bokstaver som i denne annonsen. ;)

 

Edit; som svortevik allerede har sagt ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...