Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

noen som har ei oppdatert liste over programmer og drivere som funker 100% under Vista betaene?

 

Lurer på å installere men veit ikke helt om jeg gidder hvis programstøtten er kjip.

 

HW som må tas med i betraktning: nf4 hovedkort, nvidia 7900gt, soundblaster audigy 4

5985626[/snapback]

 

SLI støttes ikke nå, så hvis ditt nforce4 hovedkort er av en slik sort, er det bare å glemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører build 5365 nå. Kjører veldig fint etter at jeg deaktiverte indekseringen. Må si at jeg liker Vista veldig godt nå. Er litt buggete her og der, men tror dette ligger mest i drivere.

 

Tenker å prøve å kjøre Vista litt framover som hoved OS, bare for å teste. Er såkalrt installert på en separert disk/partisjon, så er sikret om noe går galt :)

 

EDIT: Noen som har funnet en måte å fjerne hvilken Windows-versjon man kjører på skrivebordet? Om ikke så ser jeg om jeg finner det nå.

 

EDIT 2: Hehe, fant en metode ganske raskt. Bare å velge å skjule ikonene på skribebordet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg kjører også nesten utelukkende Vista på den bærbare maskinen min. Måtte også slå av denne indekseringstjenesten på den nyeste build'en. Har fått Avast antivirus installert, og den siste oppdateringen funker bra på Vista.

 

Jeg er sikker på at dette blir bra når den er ferdig om et halvt års tid.

Lenke til kommentar
Jeg kjører også nesten utelukkende Vista på den bærbare maskinen min. Måtte også slå av denne indekseringstjenesten på den nyeste build'en. Har fått Avast antivirus installert, og den siste oppdateringen funker bra på Vista.

 

Jeg er sikker på at dette blir bra når den er ferdig om et halvt års tid.

6017398[/snapback]

Jeg har for tiden ikke installert Vista, men hvordan er det med minneforbruket nå? I tidligere builds var dette glatt på 700MB, noe som er "litt" i overkant av akseptabelt for min del.

Lenke til kommentar
Det er jo snakk om at Vista bruker mer av minne til å laste av data. Det er helt normalt, får du bruk for ram'en avlastes den.

6018420[/snapback]

Det jeg er skeptisk til er hvor godt dette gjøres. Gitt f eks at jeg har en Virtual PC som skal ha 1GB og en annen som skal ha 512MB, vil avlastingen fungere slik at jeg får startet begge de virtuelle, og ikke minst, går Vista helt i sirup av dette? I XP fungerer det helt fint. Nåvel, jeg må vel bare krypte til korset ved en anledning og teste det.

 

Edit: Jeg har 2GB minne i PCen.

Endret av roac
Lenke til kommentar
Det er jo snakk om at Vista bruker mer av minne til å laste av data. Det er helt normalt, får du bruk for ram'en avlastes den.

6018420[/snapback]

Det jeg er skeptisk til er hvor godt dette gjøres. Gitt f eks at jeg har en Virtual PC som skal ha 1GB og en annen som skal ha 512MB, vil avlastingen fungere slik at jeg får startet begge de virtuelle, og ikke minst, går Vista helt i sirup av dette? I XP fungerer det helt fint. Nåvel, jeg må vel bare krypte til korset ved en anledning og teste det.

 

Edit: Jeg har 2GB minne i PCen.

6018573[/snapback]

Det er forskjell på å tilordne seg minne og kreve den. Selv om det står at Windows bruker 700mb, så betyr det ikke at den setter krav på det. Windows vil gi fra seg minne om det behøves.

 

Men jeg tok et skjermbilde av hvor mye min installasjon bruker på 1GB RAM (ved oppstart).

post-18775-1146437856_thumb.jpg

 

EDIT: Er det noen som vet hvordan man får opp konfigureringen av cloning eller lignende på skjerminstillingene? Startet opp med TV-en koblet til og fikk en guide i starten som spurte meg om hvordan jeg ville sette det opp. Men finner ikke denne noe sted. Tips?

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Lurer på en ting angående Vista BETA...

Hvordan er egentlig stabiliteten, driverstøtte, softwarestøtte osv?

6021708[/snapback]

Siste build 5365 er ganske så stabil om du deaktiverer indekseringen. Driverstøtten er bedre enn før, men er fremdeles vanskelig med drivere til mindre kjente produsenter. Stort sett alle de vanlige programmene jeg bruker fungerer fint. Bruker 32bit versjonen selv da.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting angående Vista BETA...

Hvordan er egentlig stabiliteten, driverstøtte, softwarestøtte osv?

6021708[/snapback]

Siste build 5365 er ganske så stabil om du deaktiverer indekseringen. Driverstøtten er bedre enn før, men er fremdeles vanskelig med drivere til mindre kjente produsenter. Stort sett alle de vanlige programmene jeg bruker fungerer fint. Bruker 32bit versjonen selv da.

6021836[/snapback]

Er det noe å satse på som hoved-operativsystem, eller bør jeg kjøre det som et alternativt os?

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Lurer på en ting angående Vista BETA...

Hvordan er egentlig stabiliteten, driverstøtte, softwarestøtte osv?

6021708[/snapback]

Siste build 5365 er ganske så stabil om du deaktiverer indekseringen. Driverstøtten er bedre enn før, men er fremdeles vanskelig med drivere til mindre kjente produsenter. Stort sett alle de vanlige programmene jeg bruker fungerer fint. Bruker 32bit versjonen selv da.

6021836[/snapback]

Er det noe å satse på som hoved-operativsystem, eller bør jeg kjøre det som et alternativt os?

6023766[/snapback]

 

Jeg ville i alle fall ikke bruke Vista istedet for XP enda. Kjører begge, og synes ikke Vista er godt nok enda. Men slik var det jo med XP da 2000 var det gode gamle. Selv også etter at XP kom i butikken.

 

Men nei, kompitabilitet for drivere osv. er ikke god nok i Vista enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...