Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er dette fullversonen? vis ja hvorfor er den så billig? bør jeg kjøpe den?

7836435[/snapback]

 

det er OEM det betyr du faar 25 poeng og kan bare instaleres (aktiveres) paa 1 pc

 

* CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM (1 poeng)

* IDE-kontroller (3 poeng)

* OS-harddisk (11 poeng)

* Skjermkort (1 poeng)

* SCSI-adapter (2 poeng)

* Lydkort (2 poeng)

* Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

* Prosessor - CPU (3 poeng)

* RAM (0->512MB, 512MB->1GB, 2GB->4GB, osv) (1 poeng)

* Hovedkort (9 poeng)

 

det betyr at naar du har overskredet de 25 poengene saa maa du kjope ny Vista

 

men du burde leite etter Retail utgave

Lenke til kommentar
Ble Windows Vista Ultimate Signature Edition. 32-bits og 64-bits i samme boks. Da er man sikra :)

7837763[/snapback]

 

Hvor kjøpte du? :innocent:

7838008[/snapback]

 

Finnet denne på SGH

 

Windows Vista Ultimate Signature Edition = Betyr jo bare at den er signert av Bill...

 

men leveringstiden! Ikke før mars...

Har du fått kjøpt den nå? evt hvor?

Endret av Tigergutt
Lenke til kommentar
er dette fullversonen? vis ja hvorfor er den så billig? bør jeg kjøpe den?

7836435[/snapback]

 

det er OEM det betyr du faar 25 poeng og kan bare instaleres (aktiveres) paa 1 pc

 

* CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM (1 poeng)

* IDE-kontroller (3 poeng)

* OS-harddisk (11 poeng)

* Skjermkort (1 poeng)

* SCSI-adapter (2 poeng)

* Lydkort (2 poeng)

* Nettverkskort - ny MAC adresse (2 poeng)

* Prosessor - CPU (3 poeng)

* RAM (0->512MB, 512MB->1GB, 2GB->4GB, osv) (1 poeng)

* Hovedkort (9 poeng)

 

det betyr at naar du har overskredet de 25 poengene saa maa du kjope ny Vista

 

men du burde leite etter Retail utgave

7838014[/snapback]

 

Hvordan er dette med oss som oppgraderer fra XP MCE osv? Blir det dusteVista det også, eller er det mulig å aktivere flere ganger? Hva da om man formaterer?

 

Blir så oppgitt av slike systemer :hrm:

Lenke til kommentar

2 poeng for nettverkskort? Mer enn skjermkort faktisk. Først tenkte jeg "men nettverkskort kan jo ryke relativt lett vel? Lynnedslag osv".

Men når man tenker over realiteten over hvordan dette vil fungere i praksis, så ser man at det mest sansynligvis vil ta lengre tid enn det man først tror dette med å overskride 25 poeng. Tenkt over, hovedkort gir 9 poeng. Hvor ofte skifter man hovedkort? Greit, noen skrifter kanskje nå og da, men de fleste har ikke behov for det. Mener alikevel at dersom man har kjøpt et produkt, har man fulle rettigheter over det uansett, inkludert full support.

Lenke til kommentar
Får å spørre kortere en forige gang

 

Funker fortsatt RC2 instalasjoner?, jeg blir stoppet med en gang og blir fortalt at det ikke er mulig å loade drivere. Har brukt samme dvd uten problemer før.

7836703[/snapback]

Ja jeg kjører i alle fall RC2 build 5744 fortsatt på laptop'en min. Skal jo være mulig å bruke frem til sommeren om man vil.

Men får ikke språkpakker og ultimate oppdateringer på den maskinen, bare drivere, hotfix og Win Defender oppdateringer.

 

Men jeg har jo riktignok ikke prøvd å innstallere den på nytt, den har vært installert siden 5744 ble sluppet.

 

Har forresten svært lite problemer med den. Den er ikke 100% feilfri, men når MS skryter av mest testede software de noen gang har sluppet osv har de nok rett i det. Ut fra min erfaring er det ikke "barnesykdommer" som er det store problemet denne gangen, men programkompabillitet og driverstøtte er absolutt en begrensende faktor med Vista.

Lenke til kommentar
Ble Windows Vista Ultimate Signature Edition. 32-bits og 64-bits i samme boks. Da er man sikra :)

7837763[/snapback]

 

Hvor kjøpte du? :innocent:

7838008[/snapback]

 

Finnet denne på SGH

 

Windows Vista Ultimate Signature Edition = Betyr jo bare at den er signert av Bill...

 

men leveringstiden! Ikke før mars...

Har du fått kjøpt den nå? evt hvor?

7838160[/snapback]

 

Handout :)

 

Finner dog ikke ut om jeg kan variere mellom 32-bits og 64-bits...

 

Ang. signert: Det er den ikke, er trykka på siggen hans på coveret.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det har kommet Silicon Image Sil 3114 S-ATA drivere som funker for MSDN-RTM/OEM/RETAIL enda? (x86)

 

Jeg har kikka rundt i hele dag men det viser seg at det ikke finnes noen skikkelige enda. Og de microsoft la ut var herpa, så måtte vente 1-2 uker på nye fra den fronten.

7837223[/snapback]

Jeg fant en driver som fungerer for den, husker ikke hvor jeg lasta den ned men... :p -Google-

Lenke til kommentar
Hva er det jeg egentlig ser på dette bildet?http://www.hardware.no/nyheter/programvare...ta_og_oem/35939

 

Min vista ser ikke sånn ut. Ser ut for meg som at sidebar er satt midt på skjermen el no?

Hva er den måleren oppe i hjørnet?

7839552[/snapback]

 

Han har nok bare dradd den gadgeten ut fra sidebaren og lagt den midt på skjermen. (Er bare å dra og slippe ;) ). Måleren (gadgeten mener du?) viser prosessorbruk og ram-bruk.

Lenke til kommentar
Får å spørre kortere en forige gang

 

Funker fortsatt RC2 instalasjoner?, jeg blir stoppet med en gang og blir fortalt at det ikke er mulig å loade drivere. Har brukt samme dvd uten problemer før.

7836703[/snapback]

Ja jeg kjører i alle fall RC2 build 5744 fortsatt på laptop'en min. Skal jo være mulig å bruke frem til sommeren om man vil.

Men får ikke språkpakker og ultimate oppdateringer på den maskinen, bare drivere, hotfix og Win Defender oppdateringer.

 

Men jeg har jo riktignok ikke prøvd å innstallere den på nytt, den har vært installert siden 5744 ble sluppet.

 

Har forresten svært lite problemer med den. Den er ikke 100% feilfri, men når MS skryter av mest testede software de noen gang har sluppet osv har de nok rett i det. Ut fra min erfaring er det ikke "barnesykdommer" som er det store problemet denne gangen, men programkompabillitet og driverstøtte er absolutt en begrensende faktor med Vista.

7839196[/snapback]

Er det mulig å laste ned vitale sikkerhetsoppdateringer til RC?

Lenke til kommentar
Simen 1

Er det mulig å laste ned vitale sikkerhetsoppdateringer til RC?

Glad du spør :blush: .

Fordi siden du spør, sjekket jeg loggen litt nærmere, og jeg har kanskje tatt munnen litt for full.

Det var masse Defender og Office oppdateringer, og denne removal tool for malicius software, og noe hardware driver oppdateringer, samt MSXML 4 update.

 

Men finner ikke de 4 "KB fiksene" som jeg har fått på en annen maskin (bulid 6000), og som sagt heller ikke muligheten til å laste ned språk.

På den andre maskinen fikk jeg endret fra Engelsk til Norsk uten problemer.

 

Så man blir nok litt på utsiden etterhvert med RC. Jeg har bare beholdt den fordi jeg opplever svært lite problemer, men har brukt mye tid på å få alt til og fungere som jeg vil ha det, og har derfor ikke tatt bryet med å bli sjørøver :)

 

Mulig jeg ser dårlig, men ser ikke så store forskjellen mellom 5744 og 6000. Men så er de også innstallert på 2 veldig forskjellige maskiner, den jeg bruker mest, (5744) går på laptop uten aero pga Intel onboard grafikk uten skikkelige WDM drivere.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det har kommet Silicon Image Sil 3114 S-ATA drivere som funker for MSDN-RTM/OEM/RETAIL enda? (x86)

 

Jeg har kikka rundt i hele dag men det viser seg at det ikke finnes noen skikkelige enda. Og de microsoft la ut var herpa, så måtte vente 1-2 uker på nye fra den fronten.

7837223[/snapback]

Jeg bruker driverene som fulgte med kontrolleren min jeg. De er til XP, men funker helt fint =)

Win_Drv.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...