Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/

 

Redigert:

Regien sugde på showet :thumbdown:

 

Seriøst, Microsoft suger. I allefall når det kommer til å selge seg som et firma for familer. De har jo bare sendt inn gamle tjukke nerder med rar aksent/talemåte :p

 

Steve Jobs FTW :w00t:

 

Redigert 2:

Reklamen til Vista ser jo ut som en TV-shop-reklame. Mener Microsoft har bommet helt på PR-siden.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Noen som vet når det kommer Vista drivere til Razer mus? :)

 

Noen som har Creative SB Audigy 2 som har fått lyden til fungere perfekt? Og ingen andre enn meg som har fått den hakke feilen? Etter 20-30 sekunders musikkavspilling, så begynner sangen å hakke i 10 sekunder omtrent, før det blir helt stille. Akkurat som det ville gjort om din mediaplayer eller winamp hadde stått op 100% cpu use, men når dette skjer, så bruker den ikke cpu kraft. Virker ikke som om noe klikker heller, i og med at jeg bare kan avslutte winamp å starte den igjen, så spiller den musikk flott i nye 20-30 sekunder. Syns det er så merkelig. Har ikke dette problemet med på min bærbare pc, men igjen, så det er langt ifra samme hardware. Kan f.eks ikke kjøre aero her, så mister litt av morroa.

 

Håper noen kan komme med noen smarte innspill. :)

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Seriøst, Microsoft suger. I allefall når det kommer til å selge seg som et firma for familer. De har jo bare sendt inn gamle tjukke nerder med rar aksent/talemåte :p

7837835[/snapback]

Nå, du om det. Jeg synes faktisk Microsoft har gjort en hel del bra for familier den siste tiden, og jeg ser spent frem til Home Server. Noe av det beste Microsoft har gjort på lang tid er å introdusere Office Home edition, med lisens for tre PCer for en akseptabel sum (for de som i det hele tatt er villige til å betale for programvare). Jeg synes dog det er litt synd at Outlook ikke er med i Home Edition 2007, selv om jeg egentlig ikke kan klage når jeg ikke bruker Outlook hjemme selv.

Lenke til kommentar

Ok da var oppgraderingen bestilt! Ble Vista Home Premium gratis :) Trodde jeg bare hadde lisens til Basic :p En ting som er merkelig er at den stasjonære som er bedre enn den bærbare får opp at den bare støtter Basic mens bærbare støtter Premium..

 

En annen ting; Noen her som har mottat sin oppgradering? Sto på siden at det kunne ta opptil 68 (!) uker for å få det levert? Noen som vet sånn ca hva den reelle tiden er?

 

- hsds

Lenke til kommentar
Seriøst, Microsoft suger. I allefall når det kommer til å selge seg som et firma for familer. De har jo bare sendt inn gamle tjukke nerder med rar aksent/talemåte :p

7837835[/snapback]

Nå, du om det. Jeg synes faktisk Microsoft har gjort en hel del bra for familier den siste tiden, og jeg ser spent frem til Home Server. Noe av det beste Microsoft har gjort på lang tid er å introdusere Office Home edition, med lisens for tre PCer for en akseptabel sum (for de som i det hele tatt er villige til å betale for programvare). Jeg synes dog det er litt synd at Outlook ikke er med i Home Edition 2007, selv om jeg egentlig ikke kan klage når jeg ikke bruker Outlook hjemme selv.

7837871[/snapback]

Snakker om konferansen som pågår nå. GA Launch Keynote.

 

Vista virker helt greit, ikke noe å utsette på dette. Men det er måten de presenterer det på. Sammenlign dette med Keynoten Steve Jobs hadde (hvor han presanterte bl.a. iPhone). Steve er en mann som ser ut til å kunne selge et produkt mye bedre.

 

Ok da var oppgraderingen bestilt! Ble Vista Home Premium gratis :) Trodde jeg bare hadde lisens til Basic :p En ting som er merkelig er at den stasjonære som er bedre enn den bærbare får opp at den bare støtter Basic mens bærbare støtter Premium..

7837884[/snapback]

Er fordi du har WinXp Home/Pro på den stasjonære, mens du har MCE på den bærbare.

Premium skal vistnok inneholde noe lignende MCE sitt Media Center.

 

En annen ting; Noen her som har mottat sin oppgradering? Sto på siden at det kunne ta opptil 68 (!) uker for å få det levert? Noen som vet sånn ca hva den reelle tiden er?

7837884[/snapback]

Oi... 68 uker leveringstid. Håper det bare er en DVD man mottar, da oppgraderer jeg bare med en DVD jeg laster ned.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Var inne på denne oppgraderingssiden og viser seg at jeg kan få Windows Vista Business 32-bit DVD ved å betale frakt. Ikke skjønner jeg hvorfor da pcen er relativt gammel, men klager selvfølgelig ikke.

 

Før jeg gjennomfører denne handelen, kan noen si meg raskt hvordan Windows Vista Business 32-bit DVD er i forhold til ultimate? Er viktig at jeg får med mediacenter delen.

 

Så en siste ting, er dette en komplett versjon, eller en oppgraderingsversjon?

 

Vær så grei å svar dere som kan dette;)

Lenke til kommentar

Forresten, via denne oppgraderingssiden, hvor grundig blir denne informasjonen undersøkt?

 

Nå har jeg på gøy testet med forskjellige produsenter, men med samme serienummer på pc og den andre koden de spørr etter, og får da opp forskjellig pris og versjon alt etter som hvilken produsent som velges. Går også igjennom til å fullføre handelen, så her virker det jo nesten som at en kan skrive inn hva som helst helt til en finner den versjonen en vil ha.

 

Noen som kan være så grei å si hvordan dette egentlig virker, og om en får en fullversjon av vista så enkelt og så billig som dette bare en har en xp lisens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...