Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Dette løses enkelt ved å høyreklikke i sidepanelet og velge Egenskaper. Der kan du sete en hake ved Sidepanel alltid øverst

7835598[/snapback]

 

Vil ikke ha den alltid øverst.. vil bare at den ikke skal forsvinne fra skrivebordet når jeg klikker på vis skrivebord knappen! er jo idiotisk at den forsvinner da egentlig.. er jo ikke slik at det kan ligge noe bak den, forutenom bakgrunnsbildet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lastes ned via Windows Update ja, ble lagt ut en haug med språkpakker i går kveld :)

7833747[/snapback]

Har Vista Business, men dukker ikke opp noen nye oppgraderinger på windows update som jeg finner i kontrollpanelet?

Hvor er det jeg finner disse språkpakkene?

7835370[/snapback]

 

Er ikke språkfilene bare til Ultimate ?

Leste det et sted

Lenke til kommentar

Har problemer med å printe når jeg kjører vista. Skal printe gjennom et hjemmenettverk der skriveren er koblet til marskinen nede. Dette funket fint i XP, men i Vista får jeg ikke lagt til rettigheter, og dermed ikke lagt til skrivern, eller skrivd ut noe. Noen som vet hvordan jeg skal fixe dette? Andre pcen har XP, og skriveren er delt.

Lenke til kommentar
Lastes ned via Windows Update ja, ble lagt ut en haug med språkpakker i går kveld :)

7833747[/snapback]

Har Vista Business, men dukker ikke opp noen nye oppgraderinger på windows update som jeg finner i kontrollpanelet?

Hvor er det jeg finner disse språkpakkene?

7835370[/snapback]

Du kan bare laste ned språkpakker i Ultimate.

 

kan jeg bruke min win xp home sp2 serial for å få vista?

7835393[/snapback]

Jada, det går så det uler.

7835513[/snapback]

Bare for å være 100% sikker her: om jeg har vista dvden, kan jeg oppgradere gratis til vista, om jeg bruker min win xp serial?

7835567[/snapback]

Nei, du må kjøpe oppgradering til Vista.

 

 

Her er en side hvor to personer fra MS Norge har svart på noen spørsmål om Vista.

 

Jeg spurte om dette, og fikk svar:

 

Får man både 32-bit og 64-bit versjon av Vista når man kjøper det? Er det forskjell på retail og OEM når det gjelder det? Jeg har hørt at begge følger med retail, mens bare en av dem følger med OEM, stemmer det? Gjelder det bare DVDen eller lisensen også?

Trygve Aaberge, Oslo

 

Pettersen og Østlie: Hei, Tryge. Når du kjøper en Vista pakke i butikken får du begge utgaver. I Windows Ultimate pakken får du to DVDer, en for 32 bit og en for 64 bit. I de andre pakkene får du en DVD med 32 bit, samt en kupong du kan sende inn for å få 64 bits utgaven (du betaler da et lite fraktvederlag). /Odd Sverre

 

Han skrev ikke om det gjaldt både OEM og retail, så tror dere det gjør det?

Det betyr vel i så fall at OEM lisens gjelder for både 32-bit og 64-bit. Kanskje det er derfor det ikke er noen 64-bit versjoner i butikkene. :hmm:

 

 

Han skrev også at poengene med OEM gjelder (at du må kjøpe ny lisens etter 25 poeng), men i følge den siden som ble linket til tidligere her, må du ikke kjøpe lisens. Vet ikke hva jeg skal tro nå jeg.

Lenke til kommentar

uff typisk

 

Endelig kommet vista driver(8800gtx), booter opp vista rc2 fikser booten med cden mn så får jeg blåskjerm pga for mye nytt instalert på pcen. Greit nokk for instalere på nytt.

Men så stopper instalasjonen Og spør etter drivere jeg skal instalere (load driver - no device driver found) samme hvilken partisjo jeg velger eller cd driver for jeg beskjed om at ingen driver er funnet?.

 

Tviler på at microsoft klarer stoppe beta instalasjoner så tidlig (om det skulle være stopp av beta), så er det noen som vet hva i banne banne som skjer her?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...