Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

65gb disken har mer enn nok plass, så går det ann å gjøre 15gb disken litt større ved å krympe på 65gb disken? Er det ett program som kan gjøre dette? Eneste andre utveien er jo å formatere helt, å pratisjonere på nytt, men da mister jeg jo alt. :( (dette blir skrevet veldig rotete)

7829222[/snapback]

Skjønner godt poenget ditt.

Jeg hater å si det med det er ikke mye å gjøre med det som jeg vet om.

:(

7829231[/snapback]

Dette går an å gjøre i Vista. Du trenger ikke restarte mens Vista gjør det heller.

 

Fyr opp programmet som heter "Computer Management". Under

 

Storage>Disk Management

 

vil du finne det du trenger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
65gb disken har mer enn nok plass, så går det ann å gjøre 15gb disken litt større ved å krympe på 65gb disken? Er det ett program som kan gjøre dette? Eneste andre utveien er jo å formatere helt, å pratisjonere på nytt, men da mister jeg jo alt. :( (dette blir skrevet veldig rotete)

7829222[/snapback]

Skjønner godt poenget ditt.

Jeg hater å si det med det er ikke mye å gjøre med det som jeg vet om.

:(

7829231[/snapback]

Dette går an å gjøre i Vista. Du trenger ikke restarte mens Vista gjør det heller.

 

Fyr opp programmet som heter "Computer Management". Under

 

Storage>Disk Management

 

vil du finne det du trenger. Lykke til!

7829269[/snapback]

Du mener altså at jeg kan gjøre disken som kun har Windows Vista større, uten at jeg mister en eneste fil fra den andre partisjonen jeg stjeler litt plass fra ? Må vite dette helt sikkert før jeg tør å prøve. :)

 

Også har jeg norsk Vista, så hvor går jeg da? Er det snakk om Kontrollpanel > Administrative vertøy også diskbehandling. Å bare trykke på partisjonene å velge reduser eller øk volum?

 

Edit: Det du sier er feil. Jeg kan ikke øke systemdisken etter det jeg kan se. :thumbdown:

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
65gb disken har mer enn nok plass, så går det ann å gjøre 15gb disken litt større ved å krympe på 65gb disken? Er det ett program som kan gjøre dette? Eneste andre utveien er jo å formatere helt, å pratisjonere på nytt, men da mister jeg jo alt. :( (dette blir skrevet veldig rotete)

7829222[/snapback]

Skjønner godt poenget ditt.

Jeg hater å si det med det er ikke mye å gjøre med det som jeg vet om.

:(

7829231[/snapback]

Dette går an å gjøre i Vista. Du trenger ikke restarte mens Vista gjør det heller.

 

Fyr opp programmet som heter "Computer Management". Under

 

Storage>Disk Management

 

vil du finne det du trenger. Lykke til!

7829269[/snapback]

 

Fy faen så genialt!! Vista er jo bare helt utrolig bra :w00t: Prøvde nettopp, tok TO minutter og mekke min egen 10GBs partisjon. edit: Hvordan "extender" jeg en partisjon?

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
sikkert et dumt spørsmål

 

men hvorfor kalles 32bits versjonen x86

og 64bits versjonen x64

 

skulle ikke 32bits versjonen vært kalt x32?

7829431[/snapback]

 

 

Hentet fra:

http://en.wikipedia.org/wiki/X86

 

The architecture is called x86 because the earliest processors in this family were identified by model numbers ending in the sequence "86": the 8086, the 80186, the 80286, the 386, and the 486.
Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Hei

 

Vista er genialt, men MCE delen sliter med og spille av dvder eller ikke akkurat sliter med det, men på meny siden... Får ikke markering opp rundt jeg blar i for si det slik.

Jeg ser ikke hva jeg har markert.

 

Men det fungerer og trykke så sant jeg bruker musa til og gjøre det.

 

Bruker WinDVD 7 som kjører i bakgrunnen.

 

Edit: Er det også noen som vet om et sted med en liste over keuboard shortcuts liste?

 

MVH

 

Petter

7826472[/snapback]

 

Prøver meg igjen... Er det noen som kan hjelpe?

 

MVH

 

Petter

Lenke til kommentar

Formaterte nettopp pcen og innstallerte vista på nytt. Men alt er så ekstremt treigt! Jeg har innstallert Vista 32x drivere for skjerm og processor, men ekstreeemt treigt. Klarer ikke spille av film uten lægg.

 

Har en Dell Inspiron 9400 med dual intel elns, 2 gb ram osv. så det bør egentlig ikke være så treigt?

 

Vista var raskere _før_ jeg formaterte.

 

løsning?

Lenke til kommentar
Formaterte nettopp pcen og innstallerte vista på nytt. Men alt er så ekstremt treigt! Jeg har innstallert Vista 32x drivere for skjerm og processor, men ekstreeemt treigt. Klarer ikke spille av film uten lægg.

 

Har en Dell Inspiron 9400 med dual intel elns, 2 gb ram osv. så det bør egentlig ikke være så treigt?

 

Vista var raskere _før_ jeg formaterte.

 

løsning?

7829942[/snapback]

 

Skjermkortdrivere også?

Lenke til kommentar
Formaterte nettopp pcen og innstallerte vista på nytt. Men alt er så ekstremt treigt! Jeg har innstallert Vista 32x drivere for skjerm og processor, men ekstreeemt treigt. Klarer ikke spille av film uten lægg.

 

Har en Dell Inspiron 9400 med dual intel elns, 2 gb ram osv. så det bør egentlig ikke være så treigt?

 

Vista var raskere _før_ jeg formaterte.

 

løsning?

7829942[/snapback]

 

Skjermkortdrivere også?

7830033[/snapback]

Jeg mente skjermkort. :roll:

Lenke til kommentar

Mauro: Du har nå tre omdårer på disken:

1. Primærpartisjon (mørkeblått) (Denne kan kun inneholde 1 partisjon)

2. Utildelt område (sort) Dette kan ikke brukes uten videre. Det må enten kobles sammen med primærpartisjonen (mørkeblå) eller den utvidede partisjonen (grønn ramme)

3. Utvidet partisjon (grønn ramme) Denne ramma kan inneholde mange partisjoner, kalt logiske partisjoner. Du har brukt hele området til en logisk partisjon, C:

 

Grunnen til at du ikke kan utvide den logiske partisjonen C: (mellomblå) er fordi den allerede tar all plassen som er tilgjengelig i den utvidede partisjonen (grønn ramme). Klikk på den grønne ramma og velg Utvid Utvidet partison først. Deretter kan du utvide den mellomblå logiske partisjonen.

 

Se forklaringene på fargekodingen nederst.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke nei. Men partisjonsbehandleren har tydeligvis blitt oppgradert siden XP så det kan være muligheter for at det går. Men på bildet til Mauro så ser jeg ingen "Copy partition" blandt valgene.

 

Hvis det går så er det nok snakk om en metode som kopierer en partisjon (f.eks fra harddisk 1 til Raid0 på harddisk 2 og harddisk 3) og ikke en metode som oppgraderer systempartisjonen fra ikke Raid til Raid. F.eks fra vanlig harddisk 1 til Raid0 på harddisk 1 og harddisk 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...