Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

får en feilmelding nå: det har oppstått en feil med com surrogate. Noen som vet hva det er?

7809351[/snapback]

 

Får opp samma jeg og. :hmm:

7809403[/snapback]

 

Her og... Lurer på om det begynte å komme etter at jeg installerte k-lite mega codec pack. Bruker dere også det?

7809451[/snapback]

 

Jeg installerte det ja, men så avinstallerte jeg og meldingen fortsetter å komme opp. Mulig det har noe med det å gjøre ja. Forresten, funker VLC player hos dere?

7809508[/snapback]

jeg gjorde egentlig ikke noe, kom av seg selv. Har heller ikke k-lite codec pakken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir vell en del bugs i vista med det første, sant? når tror dere det verste er fikset opp i?

 

mvh Anki

7812003[/snapback]

 

Den har vært igjennom beta- og release canditate versjoner..

Så de fleste bugs skal jo dermed ha blitt fikset på..

Dog så vil det alltids finne bugs, er da fremdeles bugs i norske win xp pro versjoner osv.. Men det vil det alltid være..

 

Men Vista er såpass ferskt, så kan være en del bugs som dukker opp etterhvert her ja..

Men et stort problem er det nok ikke, ingen grunn til å ikke velge Vista på grunn av mengden bugs.. Velg også engelsk versjon (noe som jeg alltid gjør), så vil du få oppdateringer fortere, og ha generelt færre bugs, enn i for eksempel den norske versjonen..

 

Blir nok med Vista, sånn som med XP.. At det ikke vil "fungere helt optimalt" før et par service pakker.. XP var ikke helt optimalt før SP2.0..

Dog, hvis du skal vente til ting fungerer så å si perfekt, da kan du likså greit vente et par år..

 

Det du burde mer bekymre deg får, er drivere.. Har du alle drivere, og hvor gode de driverne du da faktisk vil bruke er.. Er der hovedproblemet ligger, ikke i mengden bugs tror jeg.. Skal du, som meg.. Kjøre x64, så må hvert fall jeg vente et par måneder før jeg i det hele tatt har alle driverne mine.. Og kanskje bort i mot et halvt år, før alle de driverne fungerer oppimot optimalt..

Lenke til kommentar
Nitrius Postet i dag, 20:37

  QUOTE(Nitrius @ 25/01-2007 : 16:56)

QUOTE(Nitrius @ 23/01-2007 : 22:12)

Shadow copies/system restore eller hva det heter, hvordan kan jeg slette noe av dette? har en følelse av at det spiser diskplass..

 

 

 

 

 

 

 

Quoter meg selv i håp om et svar..

 

 

 

 

 

 

 

Prøver igjen...

Du kan skru det helt av. Shadowcopy lagres på samme sted som systemrestore, og bruker inntil 15% av harddisken.

Du kan skru det av på samme sted som i XP, eller høyreklikk Computer - properties - system protection, fjern kryss ved disken du ikke vil overvåke.

 

Såvidt jeg vet er det ikke lenger mulig å bestemme selv hvor mye plass som brukes, i alle fall har ikke jeg funnet det.. :)

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på 

- Microsoft Windows Vista Home Premium Eng OEM DVD 32bit    OG

- Microsoft Windows Vista Home Basic Engel OEM DVD 32bit ?

7813521[/snapback]

Det står i første innlegg under overskriften "Sammenligningskart av de forskjellige versjonene av Windows Vista:"

 

I korthet er Basic en enklere utgave enn Premium og mangler en del funksjoner som Premium har. F.eks backupprogram, kryptert filsystem, Aero, Media Center, fotoredigering, 3D sjakkspill, "shanghai" kabal, Movie Maker, 1:1 nettverksprojeksjon (hva nå enn det er), PC til PC synkronisering og "Mobility center" (hva nå enn det er).

 

Mange av disse funksjonene kan man enkelt skaffe seg via gratis programvare fra andre leverandører enn Microsoft. Skulle man likevel angre på at man kjøpte Basic så er det mulig å oppgradere til Premium ved å betale et mellomlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...